Ekaluokkalaisen hoito-, huolto- ja käyttöohjeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koulutonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Illalla vaatteet ja eväät valmiiksi, itse hoitelee itsensä kouluun ja kotiin. Lähden aikaisin aamusta ja ehdin kotiin vasta 5 aikaan. Hyvin meillä ainakin toimii, läksytkin on tehtynä kun tulen. Ei tartte käyttöohjetta:)

Oliskin ihanaa, jos välillä vois asentaan ekaluokkalaiseen sen ohjelman ja katsella ihaillen miten hienosti osaa toimia. Ja samanlaisia ohjelmia vois olla eskarilaiselle ja kerholaisellekin... :) Välillä voi sitten pitää ihan ilman ohjelmaa, mutta taas, kun alkaa nyppimään ainainen jankutus ja lasten pelleily niin ohjelmat kehiin ja arki toimisi iloisesti.

Mihinkä aikaan laitatte nukkumaan?
Saako katsoa telkkua ja kuinka myöhään?
Saako pelata ja mitä ja kuinka myöhään?
Paljonko istuu sylissä ja kainalossa?
Vieläkö luetaan iltasatuja?

Iltaisin rauhoittuminen alkaa just tässä klo 19 maissa, iltapalalle, luetaan iltasatu, iltapesu ja sänkyyn lueskelemaan jotain itsekseen. N. klo 21.30 sammuu viimeistään valot pojan huoneesta.

Telkasta saa katsoa lastenohjelmat, ei yleensä muuta. Luonto-ohjelmat kiinnostaa myös.

Meillä ei ole tietsikka yms. pelejä ja tiestikalla saa olla vain viikonloppuisin päiväsaikaan.

Sylissä tuo ei enää kovasti istu, mutta vieressä tykkää kuunnella iltasatua ja olla muuten lähellä aina välillä. Tykkää myös hieroa mun hartioita ja olla itse hierottavana.

Aamulla syö puuroa, leipää maitoa ja hedelmää. Laitan valmiiksi, että tulee syötyä. D-vitamiinia ja maitohappobakteereita lisäksi.

Vaatteet laitan valmiiksi, viikonloppuisin osaa itse hakea kaapista päällepantavaa jos ollaan kotona eikä pukemisella ole niin väliä.

Viikonloppuisin tykkää käydä uimassa, museoissa, tapahtumissa, elokuvissa, kirjastossa jne...

Valittaa usein että on tylsää ja nyt kun on pimeää on vaikea saada lähtemään ulos enää illalla jos en ole mukana.

Läksyt tekee itsenäisesti iltapäiväkerhossa ja joskus kotona yleensä heti kotiin tultua.

Omatoimisuutta harjoitellaan ja siihen patistetaan yhä enenevässä määrin.

Yhteistyössä