Ekaluokkalaiselle (kumpi koulu?)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekaluokkalaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ekaluokkalaisen äiti

Vieras
Esikoisemme menee syksyllä ekalle, kumpi parempi?? Hieman rauhattomampi koulu ja turvallinen koulumatka (alikulkutunnelin kautta ei katujen ylityksiä) vai rauhallinen koulu, lyhyt bussimatka ja yksi tai kaksi kadun ylitystä? Tyttö on fiksu, mutta matka äitinä pelottaa.. toisaalta olen itsekin kulkenut ekalla bussilla kouluun Helsingin lähiössä (Helsingin lähiö kyseessä myös nyt).. mies kannattaa kauimmaista koulua ja loppujen lopuksihan voi olla niin, että siellä ei edes ole tilaa (rauhattomampi koulu on lähikoulu).. tyttö haluaisi lähikouluun, kuuntelemmeko häntä.. ?? Kiitos mielipiteistänne :) (tyttö on ilmoitettu kouluun, mutta muutamme toiseen lähiöön)

Kyllä sanoisin lähikoulu (jos mietin tätä omaa tilannetta, kun 2 koulua n. 2km säteellä ), koska siellä mitä luultavimmin ne kaveritkin on.
Ja etenkin jos oma lapsi ei ole mikään häirikkö, niin tuskin tuosta haittaa on.

rauhallisempi koulu tietenkin.Jos on levoton/meluava luokka, häiriintyy hyväkin oppilas.Ja se on ihan varma!Oma poika vaihtamassa koulua levottoman luokan takia.pärjää aika hyvin, mut matikkaan tarvis keskittyä enemmän mikä luokassa ei onnistu.Ei itsekään pidä rauhattomuudesta ja on usein väsynyt yms.

aika outoa, että kuvitellaan, että jos on hyvä ja rauhallinen oppilas niin ei haittais jos muu luokka on rauhaton.Ajatelkaapa kummassa paikassa itse opiskelisitte mieluummin??!!Lapset kärsii möykästä ja levottomuudesta ihan siinä missä aikuisetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
aika outoa, että kuvitellaan, että jos on hyvä ja rauhallinen oppilas niin ei haittais jos muu luokka on rauhaton.Ajatelkaapa kummassa paikassa itse opiskelisitte mieluummin??!!Lapset kärsii möykästä ja levottomuudesta ihan siinä missä aikuisetkin.

Jos lapsi on vasta ilmoitettu kouluun, niin joku palstalainen perkele tietää jo, että just se luokka remuaa ja möykkää???? Käsittämätön juttu. Se on kuule pitkälti opettajastakin kiinni, miten ottaa suurisuisilta luulot pois heti alkuunsa. Ja siinä rauhallisessa koulussa voi olla levottomia oppilaita.

Lähikoulussa on kaverit siitä läheltä, lähikouluun on turvallinen kulkea ja lähikoulukin voi olla ihan yhtä kiva, kuin se ns. paremoi koulu siellä kaukana.

Yhteistyössä