Ekaluokkalaisella oli ollut koulussa puukko=O

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
järki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oli kuulemma esitellyt puukkoa koulussa.Apua...mihin tämä maailma menee.
Kauhistus. Psykopaatti-ekaluokkalainen.

Ja ennen oli ihan normaalia että lapset vuolivat puukolla tai linkkarilla puuta ja keppejä ym.
 
metsänpeitto
Noh jaa, ehkä ei kannata automaattisesti olettaa että se puukko oli joku jota esiteltiin ajatuksella "tällä voi teloa muita, onhan tämä teräase".

Meidän ekaluokkalaisellakin on puukko ollut monta vuotta, sillä veistellään ja sen kanssa tehdään järkeviä juttuja. Hänellä on myös oma linkkuveitsi. Ei hän niitä kouluun ole vienyt, mutta jos veisi niin ei ne siellä olisi aseena vaan harrastusvälineenä. Ehkä sekin lapsi on vienyt sen puukon sinne kouluun siksi, että se on hänen omansa ja hänen mielestään hieno, ja hänelle se on ensisijaisesti ollut väline jolla veistellään eikä leikitä puukkohippaa.
 
Mulla oli ala-asteella avaimenperänä sellanen hieno kuorinen linkkari minkä olin saanut edesmenneeltä ukiltani. Opettaja kun näki avain-nippuni, menetin heti linkkarin takavarikkoon ja sain aikamoisen episodin aikaan koulullani :ashamed:
Vanhempani saivat linkkarin takaisin sillä ehdolla että sitä ei enää luovuteta minulle.

Tunsin itseni aika noloksi, en ollut edes ajatellut sitä linkkaria vaarallisena teräaseena, se oli vain tärkeä muisto joka kulki mukanani, -ukki oli sillä linkkarilla opettanut mua vuolemaan ennen kuolemaansa..
 
pelkään romaneja
Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei ollut romaani.Ihan tavallisen perheen poika!
Ai että romaani-perheet ei sitte ole "tavallisia perheitä"? Missä se raja menee, ihomvärissä vaiko vaatteissa?
Harvemmin ne kyllä tavallisia on, valitettavasti. Raja menee siinä, että osaako toimia lain ja sääntöjen mukaan vai ei!
 
Rukoilijasirkka
Mä oon ollut ohjaajana partiossa monta vuotta. Siellä kun aina puukkoa tarvittiin, niin kävi ilmi, ettei usein lapsella ollut semmoista. Ei romanienkaan lapsilla yleensä ollut. Piti ostattaa.
Ne romanien lapset on ihan samanlaisia lapsia, kuin kaikki lapset.

Väristä riippumatta semmoiset lapset oirehtii, joilla on kotona jotain vaikeutta vanhempien väleissä.
 
Äire
Mopo on tainnut karata kasvattajien kädestä jo aikaisemmin. Näin esimerkkinä voin kertoa että 8v luokkakaverit leikkivät koululla puukkohippaa ja kun lastani ei saatu hengiltä niin sitten luokkakaverit menivät viiltelemään lapseni polkupyörän kumit rikki. Onneksi isommat pojat saivat otettua puukon pois puukkojunkkareilta sekä suojelivat lastani.

Todella raukkamaista että lapsen ainoa kulkupeli ( ensimmäinen uutena ostettu pyörä ) tuhottiin ja minulla ei ole autoa eli jatkossa koulumatkat pitää sitten kävellä. Puukkojunkkarien vanhemmat ovat keskiluokkaisia valkolaisia. Jos oma lapseni tekisi jotain vastaavaa, myisin vaikka itseäni hyvittääkseni lapseni tekemän tuhotyön ( tässä tapauksessa ostaisin siis vastaavanmallisen pyörän ).

Mutta rahalla eikä tavaroilla voi hyvittää uhrin kokemaa ahdistusta. Aika näyttää kuinka lapseni toipuu traumaattisesta tilanteesta. Kuka maksaa terapialaskut jne?

Eli älkää antako minkäänlaisia teräaseita lapsillenne vaikka he ymmärtäisivätkin, mitä järjestyslaki pitää sisällään. Tällä kertaa selvittiin hengissä mutta odotan kauhulla huomista koska rysän päältä kiinnijääminen kostetaan taatusti jo ennestään kiusatulle eli lapselleni.

Näin ironisesti voin neuvoa että lapsenne selviävät hengissä koulussa kunhan eivät erotu millään tavalla ( esim. lahjakkuus ) massasta. Asenteet väkivaltaan omaksutaan oman perheen piirissä eli kannattaa harkita todella tarkkaan aseiden antamista lapsille. Lapsi voi kehittää motorisia taitojaan ilman puukkohippaakin.

P.S. Olemme valkolaisia sekä useampi polvi esi-isiämme on syntynyt Suomessa eli rasismia on aivan turha sekoittaa tähän tapaukseen.
 
vieras
mä sain puukon kun olin täyttämässä 6v sinä kesänä. se ei kyllä koskaan pihaa etemmäs karannut, mutta mulle uskottiin "teräase" koska olin innokas veistäjä ja kalanpuhkasija.

niin ja olen tyttö kaiken lisäksi.

ja kyllä minäkin omille lapsilleni annan teräaseen käyttöön hetikun he siihen omasta mielestään kykenevät
 
Minäkin sain linkkarin joskus alle kouluikäisenä(en ole mustalainen)...Se oli kätevä,kun siinä oli puukon lisäksi kaikennäköistä muutakin,niin pystyi paikassa kuin paikassa nikkaroimaan.Oli monesti koulussakin mukana,mutten sitä koulussa koskaan ottanut esille(mukana pijin,kun ei koskaan tienny,että milloin sitä tarvihtee) ja tiesin että se on vaarallinen kapistus!Valitettavasti kaikki eivät tienny ja minua on ala-asteikäisenä uhkailtu puukolla (jokusen vuojen vanhempia poikia) :/
 
Äiti minäkin
Todella huolestuttavaa että aseiden viemistä kouluun pidetään normaalina käytöksenä!

Kuinka suu sitten pannaan kun oma lapsi saa puukosta koulussa? Kaikesta ei voi sälyttää vastuuta koululle. Maksakoon puukkoväki sitten koulujen vartijat ja metallinpaljastimet omasta pussistaan jos kerran oman lapsen oikeus riehua puukon kanssa ovat niin tärkeitä!

Tai sitten pitää jakaa jo alusta lähtien pasifistit ja väkivallan ihannoijat erillisiin kouluihin vanhempien oman arvomaailmasuuntauksen mukaan? Väkivaltaryhmä saisi riehua keskenään kuten oman yhteisönsä parhaakseen näkee ja väkivallattomat saisivat keskittyä koulunkäyntiin ja yhteiskuntakelpoiseksi kasvamiseen.

 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti minäkin:
Todella huolestuttavaa että aseiden viemistä kouluun pidetään normaalina käytöksenä!
Normaalina käytöksenä? Tässähän vaan tuotiin esille se, että varsinkin tuon ikäinen lapsi ei välttämättä (todennäköisesti) tuo sitä puukkoa sinne kouluun sillä ajatuksella, että hän on joku psykoottinen ja väkivaltainen henkilö jolle se on nimenomaan teräase, kun kyseessä saattaa ihan olla puukko jota hän normaalisti käyttää vaikka vuolemiseen eikä hän ymmärrä, että joku sen mieltää aseeksi.

 
"Väkivaltainen murhaajai"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti minäkin;17680269:
Tai sitten pitää jakaa jo alusta lähtien pasifistit ja väkivallan ihannoijat erillisiin kouluihin vanhempien oman arvomaailmasuuntauksen mukaan? Väkivaltaryhmä saisi riehua keskenään kuten oman yhteisönsä parhaakseen näkee ja väkivallattomat saisivat keskittyä koulunkäyntiin ja yhteiskuntakelpoiseksi kasvamiseen.
Puukko on teräase, mutta kaikki, ketkä sitä käyttävät EIVÄT ole väkivaltaisia murhaajia. Yhtälailla keittiöveitsi on teräase, mutta et varmaan laske itseäsi väkivaltaiseksi, koska satut käyttämään veistä ruuanlaitossa. Puukko on yleistyökalu, jota käytetään puun työstämiseen. Et varmaan voi päästää lastasi teknisen käsityön tunnille, koska siellä KÄYTETÄÄN puukkoa, eikä tietääkseni kukaan ole siellä murhannut toista, vaikka opettaja toisessa huoneessa kävisikin. (Ja kyllä tiedän että on vanha aihe mutta oli pakko kommentoida)
 
ei kuulu teille
itse olen 3lapsen isä ja kerran yksi halusi stiletin niin ostin semmosella ''oma vastuu'' ehdolla se olikin tosi hieno juttu koska lapseni otti sen kouluun ja koulu huomasi kun lapseni käytti stilettiä puu käsityössä kun stiletti tuli kotiin pitsin sen piiloon nahkatakin povi-taskuun ;)
 

Yhteistyössä