Ekaa kertaa ulkomaille, vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jenny"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jenny"

Vieras
Perheellämme on lopulta varaa lähteä matkalle, ulkomaille :-)
Koska missään ei olla ennen pidemmällä oltu niin nyt ollaan ihan ihmeissään että minne oikein lähdetään. Budjetti on max 2500e
Meitä on isä ja äiti ja kaksi alle 10v poikaa
Äiti haluaisi New yorkiin, englantiin tai irlantiin
Isä ja pojat rantakohteeseen..mutta ei ihan perus kanarioille.
Vinkatkaapa nyt mihin me lähdetään ja tuosta budjetista mitä sillä saa, voisi sitä ehkä parilla sataa vielä venyttää.
Eikä saa nauraa meille ainakaa paljon :-)

Mitä tuolla teidän budjetilla on tarkoitus saada? Lennot ja hotelliko?

New Yorkin joutunette tiputtamaan heti kättelyssä, sillä eivät taida rahat riittää edes lentoihin ja majoitukseen.

Ainakin Kreikassa on ollut mahdollisuus yhdistää kaupunki-ja rantaloma esimerkiksi niin, että 5 päivää Ateenassa ja loppuloma rannalla.
Kannattaa kysellä tuollaisia vaihtoehtoja, tai valita lomakohteeksi kaupunki, jolla on myös rantaa (jossain lämpimässä maassa).

Euroopassa löytyisi myös kohteita, joissa voisi yhdistää kaupunki- ja rantaloman, suosittelisin itse sellaista.

Esim. Lissabon, Barcelona, Nizza.

Oletteko menossa valmismatkalle, vai ostatteko lennot ja hotellin erikseen, mihin aikaan olette matkustamassa, sekin vaikuttaa siihen, mihin on varaa?

Itse olen tykännyt paljon lomailusta esim. Rodoksen kaupungissa, jossa kaupunki ja rantoja, tai Turkin Analyassa, tai Kreetan Haniassa tai Rethymnonissa. Näissä kaikissa yhdistyy kaupunkiloma ja rantaloma. Samoin Kyprokselta löytyy kohteita, joissa voi yhdistää kaupunki- ja rantaloman.

Kohde riippuu vielä siitä, milloin olette lähdössä. Joku Kroatia, Espanjan manner tai Kreikka ovat talvella rantakohteina aivan out, koska siellä voi sataa jopa lunta.

rippuu ihan milloin menette. itse olen tykännyt Kreetasta, Rodoksesta, ihan perus kanariasta, Malta on tosi kiva, Saksassa esim. Berliini. Bulgariaan ja Turkkiin en lähtisi enää uudestaan. New york on kallis, joten se kannattaa unohtaa tuolla budjetilla. Kreikassa, italiassa, Portugalissa, kroatiassa voi yhdistää rantaloman ja kulttuuriloman/kaupunkiloman. Kesällä myös useissa isommissa kaupungeissa on hyvät uimarannat.