ekaa kertaa ulkomaille, ohjeita!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
siis ekaa kertaa pitäisi itse suorittaa ulkomaanmatka (ikää kyllä riittää).
Löytyisikö netistä joku selkokielinen opas (en osannut itse hakea).

Reissu olisi vain pari päivää ja UK:n alueelle luultavasti. Lennot ja hotelli pitäisi varata, mistä saan tarpeeksi tietoa, mitä kannattaa ostaa? Hinta-laatusuhde, kuinka arvioida ja mitä muuta tärkeää ottaa huomioon? Mitä hakukonetta te käytätte, kun etsitte sopivaa matkaa?

Kuinka ajoissa matka kannattaa varata? Halpeneeko vai kallistuuko hinnat määräpäivää kohti mennessä?

Jos on lentomatka on vaihdolla ja jatkolento 6 tunnin päästä, niin pitääkö se aika kuluttaa siellä lentokentällä (amsterdam) vai voiko käydä sitten sielläkin maassa?

Lennot yleensä kallistuvat mitä lähempänä lähtöpäivä on. Hotellien varailuun olen käyttänyt mm. hotels.com, booking.com, trivago.fi, agoda.com. Itse tykkään että hotelli on kaupungin keskustassa, ettei tarvi kauheesti takseilla tai yleisillä kulkuneuvoilla suhata, ravintolat ja kaupatkin ovat keskustassa kävelyetäisyydellä.

[QUOTE="hmm";28967853]Jos on lentomatka on vaihdolla ja jatkolento 6 tunnin päästä, niin pitääkö se aika kuluttaa siellä lentokentällä (amsterdam) vai voiko käydä sitten sielläkin maassa?[/QUOTE]

En osaa 100% varmasti vastata - kuvittelen että onnistuisi koska mitään viisumeita tms et kuitenkaan EU:n alueella tarvitse, mutta kuuden tunnin tauolla ei kyllä pitkälle lähdetä. Turvatarkastukset, check init jne vievät aikaa, varsinkin jos on vähänkään isompi kenttä.
Muutenkaan en kyllä Britteihin mennessä valitsisi välilaskullista lentoa vaan etsisin suoran. Pääsee nopeammin, valinnanvaraa on kuitenkin paljon, eikä tarvitse pelätä että ruumassa olevat tavarat menee hukkaan.

Yhteistyössä