Ekaa kertaa järjestämässä 'kaverisynttäreitä', vinkkejä?

Meillä huomenna tytön 4v synttärit jonne kutsuttu 6 kaveria päiväkodista ja paikalla myös pikkusisko eli yhteensä 8 tyttöä 2,5v-6v.

Varasin kerhotilan talostamme ettei tarvitse puunata koko kämppää uteliaiden vanhempien katseilta :D

Tarjoiluista ja ohjelmasta lähinnä olisi kysyttävää.

Tarjoiluksi olen nyt miettinyt:

-Vanilja ja mansikka-jäätelöä + erilaisia strösseleitä joista jokainen saa koota oman annoksen.
-Prinsessa-keksit ja kuningatar vohveli-keksit
-vaahtokarkkeja
-poppareita
-suolakaloja (keksi)

Pohdin että tuleekohan tytöiltä vanhemmat mukaan kun eivät ole ilmoittaneet mitään? Tällöin pitäisi varmasti varata kahvia ja voisin vääntää esim juusto-kakun...

Jätin kakun suosiolla pois kun kuulemma noi pienet sitä aika huonosti syö ja päivänsankari maitoallerginen joten pitäisi tehdä kaksi kakkua joka tapauksessa.

Pitäisikö varata jotain suolasta ja onko liian ns. roskaruoka tarjottavat? Nämä ovat päivänsankarin omat toiveet...

Pitääkö varata jotain ohjelmaa? Ajattelin itse että ei sillä 2h hurahtaa kyllä aika nopeasti syödessä ja lahjoja ihmetellessä..

Olen varannut kaikille vieraille pieneksi lahjaksi lelu-tiarat...
 
Lex
Kuulostaa mukavalta =)

Jotain suolaista saattaisi olla hyvä olla, mutta loppujen lopuksi lapset eivät paljoakaan malta syödä.
Pikku napostelua mieluummin leikin lomassa.

4- v:t ovat ehkä juuri sen verran pieniä vielä, että ainakin jotkut vanhemmat ovat saattaneet ajatella jäävänsä paikalle.

Oletko ajatellut jotakin ohjelmaa?
 
har
Täälläpäin ei vanhemmat mene kaverisynttäreille mukaan. Suolaisen tarjottavan tarve riippuu vähän juhlien kellonajasta. Jos on oletettavaa että lapset on juuri syöneet ruoan ennen tuloaan niin ei tarvi mitään, itse on yleensä varattu jotain simppeliä kuten hodareita. Ja tarjottavat kuulostaa muuten mun mielestä hyvältä, ei synttäreillä tarvi miettiä terveysnäkökohtia.

Itse on yleensä mietitty pari pientä ohjelmanumeroa siltä varalta että leikit ei muuten lähde käyntiin tai jos meno yltyy liian villiksi. Riippuu tietty vähän siitä tilastakin, onko siellä mitään tekemistä ja leluja ihmeteltäväksi.

Hauskoja juhlia ja pitkää pinnaa!
 
Pinnaa varmasti tarvitaan, tytöt ovat aika tempperamenttisia ja toivotaan ettei tule kiistaa!

Synttärit klo 15 eli varmasti lapset syöneet ennen sitä, omat ainakin. Jotenkin suolanen tuntuu turhalta kun omat ei ainakaan niihin koske niin koskeeko muutkaan?

Kaipa mä mietin parit leikit ihan varmuudeksi, onko hyviä vinkkejä? :)

Kiitos paljon kun jaksoitte jeesata!!
 
Meillä on parin viikon päästä kans ekat kaverisynttärit, niin ikään 4vuotiaalle. Meillä oli tarkoitus ostaa jotain kullan tai hopean väristä kartonkia, leikata ne niin, että niistä saa kruunun nitomalla, eli toinen reuna sellaiseksi sahalaidaksi. Sit vaan mitataan joka juhlijalle sopiva pätkä kruunuaihiota, saavat lattialla vahakankaan päällä liimata helmiä ja tarroja ja koristella kynin yms. Sitten saakin jokainen oman ihanan kruununsa kotiinviemisiksi.
 

Yhteistyössä