Ekaa ja viimeistä kertaa Lappiin - sehän on rosvojen maa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annuska

Vieras
Kun tämä etelän talvi on tämmöinen ja saatiin miehen kanssa kerrankin hiihtolomaviikolle talviloma, niin päätettiin lähteä Lappiin. Saa lapset peuhata lumessa, ja pääsee poika kokeilemaan laskettelua isommasta mäestä.

Mutta nyt, kun on aiheeseen vähän ehtinyt perehtyä lisää, niin lappilaiset on näköjään täysiä rosvoja.

Aatelkaa nyt, vierailu porotilalla kolme tuntia noin 100 euroa per nuppi, ja meitä nuppeja on neljä. Samaa hintaluokkaa on mikä tahansa parin kolmen tunnin huvitus.

Ruokakin kannattaa kuulemma viedä jostakin kauempaa, sillä ruokakaupoissa kuulemma myydään kultaa ruokapakkauksissa... ja tämän asian kertoja ei ole pennin päälle emmekä ole mekään, mutta ruoan hinnatkin ovat kohtuuden ulkopuolella, vaikka kuinka hyväksyisi kuljetuskustannuslisän.

Tavallaan veetuttaa koko loma jo etukäteen. Okei, kyllä me ne pakolliset porot ja koirat ja rinteet käydään, mutta taatusti ekaa ja vikaa kertaa.

Sitten voidaan jättää koko Lappi veli venäläiselle... lappilaiset saavat ryöstää venäjän ökyjä ja yksinkertaisia brittejä. Meidän perhe vie jatkossa rahat ulkomaille...
 
Ruoka on kallista lapissa. Kahvi makso kesällä jotain 4,5 euroa maito 0.99 euroa. Mutta en minä sen takia lappia jätä väliin. Ja majoittuminen oli tosi halpaa. Oltiin uudessa mökissä joka oli täysin varusteltu ja kaksi kerroksinen yö makso 120 euroa. Eipä sieltä etelästä löydy vastaavaa.
 
Onhan siellä muutakin kun joku porotila. On kauniit maisemat, joita voi ihastella ihan ilman maksua. Ite en maksaisi porojen näkemisestä noin kovaa hintaa! Ite Rovaniemellä syntynyt. ;) Mutta niin, kaikesta ei pidä maksaa. Ite olin ikionnellinen, kun pääsin Ylläkselle laskettelemaan sen jälkeen kun Kotkaan muutin. Toki sekin kallista, mutta saa enemmän vastinetta rahoille. En tosiaan laittais rahaa mihinkään porojen tuijotteluun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ruoka on kallista lapissa. Kahvi makso kesällä jotain 4,5 euroa maito 0.99 euroa. Mutta en minä sen takia lappia jätä väliin. Ja majoittuminen oli tosi halpaa. Oltiin uudessa mökissä joka oli täysin varusteltu ja kaksi kerroksinen yö makso 120 euroa. Eipä sieltä etelästä löydy vastaavaa.


Me saatiin mökki viikoksi neljälläsadalla, ja pidän hintaa kohtuullisena, suorastaan halpana, koska on kasiviikko.
Kyllä ruoka aina ostetaan ei siinä mitään, ja ravintolassa syödään useammin kuin mökissä, mutta eniten ottaa pattiin tuo ohjelmatarjonnan hinnoittelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ruoka on kallista lapissa. Kahvi makso kesällä jotain 4,5 euroa maito 0.99 euroa. Mutta en minä sen takia lappia jätä väliin. Ja majoittuminen oli tosi halpaa. Oltiin uudessa mökissä joka oli täysin varusteltu ja kaksi kerroksinen yö makso 120 euroa. Eipä sieltä etelästä löydy vastaavaa.

siksipä kannattaakin ostoksensa keskittää jonkun ketjun kauppoihin... ainakin meillä on ihan saman hintanen ruoka kuin muissa k-marketeissa (keskolla kun on omat hintansa joita täytyy noudattaa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Aijaa, kyllä täällä on ihan saman hintaista ruokaa kuin muuallakin :) mutta lumen takia ei kannata tulla, sitä ku ei oo..

Missäpäin sä asut?

Rovaniemellä

Mä oon vaan Rovaniemeltä ajanut ohi,jos ens kerralla kävis sielläkln =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Aijaa, kyllä täällä on ihan saman hintaista ruokaa kuin muuallakin :) mutta lumen takia ei kannata tulla, sitä ku ei oo..

Missäpäin sä asut?

Rovaniemellä

No eihän Rovaniemi ole lapin lomakeskus... Pohjoisin etelän kaupunki kait

Kemijärvi on Suomen pohjoisin kaupunki :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Aijaa, kyllä täällä on ihan saman hintaista ruokaa kuin muuallakin :) mutta lumen takia ei kannata tulla, sitä ku ei oo..

Missäpäin sä asut?

Rovaniemellä

No eihän Rovaniemi ole lapin lomakeskus... Pohjoisin etelän kaupunki kait

Joo, mutta puhuit yleisesti Lapista ja siihenhän Rovaniemi kuuluu. Ja onhan täälläkin kaikenlaista toimintaa turisteille ym :)
 
Ja hassun jutun huomasin, en tiedä mikä tässä on taustana, mutta vaikuttaa siltä, että Lapissa ei voi tehdä mitään ilman pakollista nokipannukahvijuontia. Saakohan siitä nokipannukahvista vaikkapa - hmmmm jotain seksuaalissävytteisiä säväreitä, kun sitä näköjään pitää litkiä joka hiivatin käänteessä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Ja hassun jutun huomasin, en tiedä mikä tässä on taustana, mutta vaikuttaa siltä, että Lapissa ei voi tehdä mitään ilman pakollista nokipannukahvijuontia. Saakohan siitä nokipannukahvista vaikkapa - hmmmm jotain seksuaalissävytteisiä säväreitä, kun sitä näköjään pitää litkiä joka hiivatin käänteessä

Jaa-a, ite en oo koskaan nokipannukahvia juonu. Ja aattele-oon asunu täällä koko ikäni :o
 
Miksi menette lappii, jos ette pidä paikasta? Miehen suku on kotoisin sieltä ja just noi nokipannukahvittelut on suunnattu juuri turisteille. Ihan tavallista kahvia siellä juodaan. Eikä siellä asuta kodassa eikä siellä ole jääkarhuja ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirttikarhu:
No porojen näkemisestä ei tod. kannata maksaa 100e/nuppi, niissä oo mitään näkemistä :kieh: :kieh: :kieh: nimim. jokakesä porot paskoo mökin uimarannan....

Joo, mutta täällä etelässä ne ei pasko:D Eli jos haluaa niitä poroja katsomaan, kyllä siitä mun mielestä pitää myös maksaa... Maksaahan täälläkin kaikki, menet sitten maatilalle tai huvipuistoon. Jokainen päättää missä lomansa viettää, mutta ei niitä palveluita kukaan ilmaiseksi tuota!

 

Yhteistyössä