Eka yrityskierto takana. Ei vielä tulosta :( Olen niin malttamaton...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta kolkyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta kolkyt

Vieras
Tiedän, että voi mennä aikaa ennen kuin tulen raskaaksi.

Olemme kokeneet yhden keskenmenon muutama kuukausi sitten. Tämä ensimmäinen (kertalaakista alkanut) raskauteni päättyi rv. 5+4 keskenmenoon. Silloin raskautta ei oltu edes yritetty, vaan se alkoi ihan yllättäen.

Sen jälkeen meillä ei ollut mahdollisuutta yrittää ennen kuin nyt taas toukokuussa.

Sen jälkeen olen ollut todella malttamaton, ja tuntuu, että aika vaan kuluu ja biologinen kello raksuttaa... Haluan lapsen :)

Muita kaltaisiani linjoilla...? :)

Olen joskus ollut kaltaisesi.
Eilen "heiluteltiin peittoja" taas otolliseen ajankohtaan. Olen vaipunut niin epätoivoon, että session jälkeen jäin koko yöksi makaamaan pylly korotettuna, en poistunut edes vessaan, vaikka kova veskihätä olisi ollutkin.

Ilman ehkäisyä oltu vuodesta 2005 asti, eli 6 vuotta. Meillä on 3-vuotias lapsi, sekin hoidoin tekemällä tehty.

Meillä on kolme vuotta yritystä takana...ihan kamalaa kun haluais niin kovasti lapsen mutta ei ota onnistuakseen :( Hoitoihin ei oo varaa mennä, joten kärsitään sitten... Joka kuukausi itken kun huomaan että taas ne menkat on alkamassa. (kuten nyt taas!) Hermoja raastavaa hommaa, ehkä pitäisi vaan luovuttaa...
Tsemppiä teille, ja malttia, uskon kyllä että teillä tärppää pian :)

Itse olin aikoinani malttamaton. Tähtäsin liikaa kierron puoliväliin. Itse ovuloin jo aikaisemmin jopa 8-10pv kierron alusta eli pari päivää menkkojen loppumisen jälkeen (kestää n. 7pv), ryhdyttiin aktiivisiksi jo tuohon vaiheeseen ja 2 lasta tuli sitten nopeasti tällä taktiikalla.

Meillä on kolme vuotta yritystä takana...ihan kamalaa kun haluais niin kovasti lapsen mutta ei ota onnistuakseen :( Hoitoihin ei oo varaa mennä, joten kärsitään sitten... Joka kuukausi itken kun huomaan että taas ne menkat on alkamassa. (kuten nyt taas!) Hermoja raastavaa hommaa, ehkä pitäisi vaan luovuttaa...

Olen pahoillani tilanteestanne.
Minkä ikäinen olet nyt? Onko teillä jo lapsia ennestään? Voisitteko kuitenkin päästä hoitoihin, eikö julkisella puolella kustannukset ole kohtuulliset?

ettekö ole hakeutuneet julkisen puolen jonoon? tuossa 3 vuodessa olis jotain jo voitu saada aikaiseksikin.

Meillä ei ole ainakaan tiedossa mitään esteitä raskaudelle, joten voisi olettaa, että melko nopeasti tärppäisi, sillä kerran on jo tärpännyt "vahingossa".

Mutta toisaalta kokemani keskenmeno pelottaa. Entä jos se tapahtuu jatkossa uudelleen, ja uudelleen... Mutta aika näyttää kuinka käy.

Voi sua! Miksi ette hakeudu julkiselle puolelle hoitoihin?
Sitä kautta meititkin lapsen sai.
Kalliiksi tuli käydä yksityisellä, kun kaikkinensa meni 5000 € rahaa kankkulan kaivoon. Raskaus ei tärpännyt. Tietty alkioita jäi pakkaseen, mutta jääköön ne sinne oljenkorteen. :snotty:

Meillä olisi 3 lapsi tervetullut. Nyt 6v ilman ehkäisyä ja tulosta ei näy. On yritetty ja ei yritetty. Harrastettu sekiä oviksen aikaan jota tikuttelen silloin tällöin mutta ei.
Hoitoihin ei lähdetä. Tulee jos tulee se jää nähtäväksi. Näillä mennään. Mulla on jo ikää 38v joten kohtalo määrää miten tulevan käy.

Meillä ekaa raskautta yritettiin 10 vuotta ja sitte 7+3 viikoilla todettiin keskeytynyt keskenmeno. Toista raskautta yritettiin hieman yli vuosi ja 9+5 viikoilla todettiin taas keskeytynyt km. Lapsia meillä ei ole ja välillä iskee epätoivo, et saadaanko ollenkaan lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh kun aika rientää;23872557:
Ette kai te usko mihinkään huhupuheisiin? Aina ne ottavat tosissaan.

No toivottavasti ottaisivat... En mä nyt ihan sokeasti usko muiden puheisiin ja lukemisiini. Moni sanoo että lapsettomuutta pitää olla takana 10v ennenkuin pääsee hoitoihin (siihen en kyllä usko!), en tiiä sit onko mulle ilkeyttään sanottu noin, tai sitten muilla on ollu äärimmäisen väärää tietoa.

Olen 25v ja mieheni on 35v. Lapsia ei ole ennestään, esikoista haaveillaan siis. Kyllä luultavasti nyt pikkuhiljaa hakeudutaan sinne julkiselle puolelle, olen vain kuullut että vaatimukset on kovia ennen kuin ottavat tosissaan?

Julkisella puolella yleensä odotetaan että yritystä on ollut takana vuosi, ennenkuin hoitoihin lähdetään. Jos teillä on takana kolme vuotta yritystä niin varmasti ottavat tosissaan. Lääkärinaikaa vaan tilaamaan. :)

No toivottavasti ottaisivat... En mä nyt ihan sokeasti usko muiden puheisiin ja lukemisiini. Moni sanoo että lapsettomuutta pitää olla takana 10v ennenkuin pääsee hoitoihin (siihen en kyllä usko!), en tiiä sit onko mulle ilkeyttään sanottu noin, tai sitten muilla on ollu äärimmäisen väärää tietoa.

No ei todellakaan tarvi 10 vuotta odottaa. Vuosi riittää.

Meillä meni 1,5 vuotta ennenkuin tärppäsi. No se olikin kohdunulkoinen ja meni kesken rv 5+0. Luovutettiin (muttei aloitettu ehkäisyä) ja 11kk siitä alkoi uusi raskaus. Nyt menossa rv 28+4. :) Kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata yrittää. ;) Ja me käytiin tutkimuksissa ja saatiinkin "lapsettomuustuomio", hoitoihin ei kuitenkaan lähdetty, eli tää ihme tapahtui ihan luomuna. :heart:

[QUOTE="vieras";23873512]Meillä meni 1,5 vuotta ennenkuin tärppäsi. No se olikin kohdunulkoinen ja meni kesken rv 5+0. Luovutettiin (muttei aloitettu ehkäisyä) ja 11kk siitä alkoi uusi raskaus. Nyt menossa rv 28+4. :) Kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata yrittää. ;) Ja me käytiin tutkimuksissa ja saatiinkin "lapsettomuustuomio", hoitoihin ei kuitenkaan lähdetty, eli tää ihme tapahtui ihan luomuna. :heart:[/QUOTE]

Mistä tiedät että raskaus oli kohdunulkoinen? Olen käsittänyt, että se paljastuisi vasta myöhemmillä viikoilla. En tiedä näistä asioista, ja siksi kyselen täällä tyhmiä :)

höpöhöpö! Jos vuosi yritystä takana saa julkiselle lähetteen. Kustannukset julkisella varsin kohtuulliset, kalliita ovat lääkkeet n. 600€, mutta sen jälkeen on Kelan katto täynnä ja saat kaiken vain sen omavastuun hinnalla apteekista.

Toki julkisella kaikkeen joutuu jonottamaan, mutta nykyään kun hoitotakuu niin ajat varsin kohtuullisia siinäkin suhteessa. Kesän ainakin Helsingissä oli aikoinaan lomalla koko pulju, mutta ei se siinä vaiheessa enään miltään tuntunut, kun homma jo pyöri ja ajat ja kaiki muukin oli suunniteltu valmiiksi, kuin kesän jälkeen edetään.

Onnea tulevaan, lähettee saa myös yksityiseltä julkiselle puolelle, jos ajan saaminen omalla lääkärille on vaikeaa.

itsellä 4. yk eikä mitään vielä, ensimmäistä toivon, tosin en uskalla edes sanoa ääneen että toivon raskautuvani koska "en saa", asumme vuokralla, molemmat työttömiä, eikä ole rahaa säästössä.

Yhteistyössä