Eka synnytys käynnistetty, miten meni toka?

...eka käynnistettiin joo
ja, et miten toka meni... :) sekin käynnistettiin :)
...se oli nopeempi silti mitä eka.
nyt kolmas tulossa ja kovasti toivoisin, et ei joutus käynnistykseen...
kokemuksia kehiin kellä useempi käynnistetty, minkälainen oli ns.luomukäynnistyminen, kesto, kivut.Lähinnä sitä et oliko se samanmoista ku käynnistetyssä synnytykses :wave: :wave:

Ihan rehellisesti sanottuna mä en muista synnytyksiä sillätavalla teknisesti tarkasti, että osaisin sanoa kauanko mikäkin vaihe kesti yms, mutta ne mielikuvat mitä mulla on on kyllä että käynnistetyt synnytykset oli aika samanlaiset ja rajummat kun luomumpi.

Mulla eka käynnistettiin korkean lapsiveden menon takia, samoin kolmas. Toinen alkoi itsellään, mutta viimemetreillä aukeneminen pysähtyi, muistaakseni sen jälkeen kun olin sanonu, että laitetaan epiduraali ja kätilö oli vastannut, että ei laiteta, kun mennään synnytyshuoneeseen ponnistamaan. Kun hetkeen ei enää tapahtunukkaan mitään, laitettiin taas oksitosiini tippa ja lopulta kätilö painoi sormin lipan pois vauvan pään takaa. Viimeisessä synnytyksessä kätilö tipasta huolimatta avasi kohdunsuuta sormin kokoajan.

Keskimmäinen synnytys on jääny mieleen helpoimpana, ehkä johtuu kyllä osin siitä, että se oli lempein ja rauhallisin. Käynnistykseen kun nyt liittyi pari vuorokauta osastolla ennen synnytyksen alkua ja jännitys siitä alkaako vai eikö, onhan se stressaavampi alku kun itse alkanut. Molemmissa käynnistetyissä synnytyksissä ponnistusvaihe pitkittyi koska napanuora oli vauvoilla kaulan ympäri. Viimeisessä uhattiin viellä imukupillakin, jos en ponnista ja epiduraalin ainut vaikutus oli se, ettei ollu pienintäkään tarvetta ponnistaa. Mule oikein kiviunlievitys ei todellakaan ollut epiduraali, vaan paras olis ollu kohdunsuun puudutus, jonka sain toisella kerralla. En vaan tajunnu sitä ennen kun synnytyksen jälkeen.

Ajallisesti muistakseni eka ja toka kesti saman, 4h15 min, kolmas kesti kuutisen tuntia. Eka oli sen 4h15 min. ensimmäisestä supistuksesta syntymään, toisen kohdalla multa kysyttiin, koska synnytys mielestäni alkoi, ja sanoin kelloajan, koska supistukset selvästi muuttuivat "oikeiksi" vaika niitä enbnen oli jo jotain tuntunut. Kolmosesta en muitsa mistä synnytyksen alku kirjattiin, mutta tippa laitettiin joskus 9-10 välillä aamulla ja vauva syntyi illalla kahdeksan maissa ja kyllä tipan jälkeen muutama tunti meni, ennen kuin mitään tapahtui. Eli varmaan aika mitattiin siitä, kun pyysin päästä synnytyssaliin ilokaasun luo.

Ensimmäinen käynnistettiin 2 vk yli LA:n ja toinen syntyi juuri ja juuri ennen käynnistystä eli päivä ennen. (olisi myös tullut 2 vk yli)
Toinen synnytys oli paljon nopeampi ja helpompi avautumisvaiheineen ja kipuineen. Nyt jännään miten tämän 3 kanssa käy..rvk 34 =)

kesävauva
Ensimmäinen syntyi rv41+6 synnytyksen kesto 3½h,
toinen lapsi rv40+6 synnytyksen kesto 3h ja molemmat syntyneet käynnistyksen voimin.
Nyt tämä kolmas rv 40+5 ja hyvin "viihtyy" vielä mahassa, saa nähdä syntyykö tämäkin käynnistyksen voimin.

Eka käynnistettiin 40+0 viikolla raskaumyrkytyksen takia.
kesto 13h40min.
Toka käynnistyi itseksiään rv 41+2,
kesto 4h11min
;) ;) ;) ;) ;) ;)

Eli toka reippaasti nopeampi kuin eka, ja kokemuksena ehkä kivuliaampi, kun ekassa ehdin saada epiduraalin, tokassa en, mutta muuten toka synnytys mukavampi kun siinä oli niin paljon paremmin "mukana", ja lopputuolksena oli kymmenen pisteen tyttö, kun taas esikoinen pistettiin pikavauhtia tehohoitoon synnyttyään.

Eka käynnistyi lapsiveden menolla,mutta sain lisäksi käynnistyslääkkeen,koska omat supistukset liian vähäiset,rv 41+2 ja kesto n. 9 tuntia, toisen kohdalla samoin tuo käynnistyshomma,mutta syntyi jo 40+4 ja kesto oli 12 tuntia 55min.

Pupu Tupuna
eka käynnistettiin,kesto oli MUKA 4h50min,joista 55min. ponnistusta. Oikeesti vrk kestäneet supparit oli tuskaa...

Toka käynnistettiin ja kesto 2,5h, ponnistus 2min.

Kolmas leikattu suunnitellusti ja nelosesta haen sektiota myös.

Äityli -03
Minun synnytys käynnistettiin, supistukset alkoivat perjantai iltana... ja jatkuivat lauantaina säännöllisesti... ja sunnuntaina... Synnytys varsinaisesti alkoi kuulemma sunnuntai iltana yhdeksän maissa ja poika syntyi maanantaina iltapäivällä viisi yli viisi!

Esikoinen käynnistettiin rv42+0 josta synnytys kesti 12h josta ponnistusvaihetta 45min.

Toinen sitten alkoi syntymään rv41+0 seksin jälkeen.
Olitiin sekstailtu niin sen jälkeen 20min niin alkoi säännölliset supistukset ja alkoi tiputtamaan lapsivettä.Synntys kesti 7h josta ponnistusvaihtetta oli 3min.

Eka käynnistetty sytotc murulla yliaikaisena rv 42,kesto 3h 40min
Toinen meni myös yliaikaiseksi,42+1 sytotecilla ja lisäksi tippaa,kesto 2h 30min.Kolmatta odotan ja sairaalassa meinasivat,että taipumus yliaikaisuuteen ja käynnistys olisi edessä taas..
Toivioisin kovasti,että ihme tapahtuisi ja synnytys alkaisi itsekseen,käynnistetyt synnytykset olleet tosi rajuja,toisaalta eipä ole vertailukohdetta millainen ei käynnistetty synnytys on..

mami3
Mulla kaikki 3 synnytystä on käynnistetty..vähän terv.hoitaja jo meinas, et varmasti tää 4. pitää myös käynnistää. Saa nähdä sitten. Synnytykset menneet niin, että 1. kesti 5h 45min, toinen jotain 3-4 h ja vipa 2-3 h. Eli toivon mukaan tää neljäs tulee sitten melkosta vauhtia =)

Mulla yritettiin käynnistää molempia (uloskäynti kun on turhan ahdas mulla), kumpikaan ei siitä välittänyt... eka tuli itse muutamaa päivää myöhemmin, tarkalleen laskettuna päivänä (jolloin olisin muutenkin mennyt toiseen yritykseen). Toinen tuli sitten leikkaamalla, myöskin laskettuna päivänä. Supistuksia tuli molemmista käynnistyksistä, mutta ei mitenkään kovin kivuliaita. Selkeästi kivuliaammat oli sitten kun esikoinen päätti itse tulla...

Yhteistyössä