Eka sektiolla, toinen alakautta..

Eli siis kysymys kuuluu: jos esikoisesi synnytys on päätynyt syystä sun toisesta sektioon ja toiset olet olet synnytänyt alakautta, niin kauan jälkimmäiset synnytykset ovat kestäneet? Itsellä esikoisen synnytys kesti 34 tuntia 10 min., ja päätyi kiireelliseen sektioon syystä sun toisesta. Nyt viikkoja 35+5 ja olin päättänyt tämän seuraavakin syntyvän sektiolla, koska eka oli niin hirveä kokemus, ja mahdotonta loppupeleissä, mutta nyt on alkanutkin mietityttää, että jos kuitenkin kokeilisin alakautta, niin olisiko avautumisvaihe vieläkin noin pitkä, vai menisikö synnytys aivan erilailla.. Kokemuksia siis kaipailen..
 
Ei varmasti sektiolla ole mitään merkitystä synnytyksen kestoon, on varmasti vain omasta kehosta ja perintötekijöistä kiinni miten synnytykset etenee. Mulla kaksoset tuli 4,5 tunnissa, esikoinen perätilan takia sektiossa.

Käsittääkseni pääsääntöisesti seuraavat synnytykset ovat nopeampia.
 
Eka synnytys käynnistettiin 41+3, eikä edennyt, joten siksi ja vauvan sydänkäyrän laskujen takia sektioon n. 14 tunnin yrityksen jälkeen. Toinen käynnistyi itsestään 42+0, mutta taas edistyminen oli tosi hidasta ja oksitosiinin myötä tälläkin kertaa sydänääniin laskuja ja sektioon valitettavasti jälleen jouduttiin, kun synnytys oli ollut käynnissä 36h. Toivottavasti sinulla menee tämä toinen paremmin. itse olisin kovin halunnut alateitse synnyttää, mutta nyt kahden sektion jälkeen se ei taida enää olla mahdollista.
 
Tätä olen miettinyt että mitä jos käy samalla lailla kuin edellisenkin kerran. Omalla kohdallani jouduttiin kiireelliseen sektioon. En ole tällä hetkellä raskaana mut mielessäni olen ajatellut että miten toinen synnytykseni menisi, kun voihan se olla ajankohtaista jossakin vaiheessa?! Sektiosta toipuminenkin vei todella kauan kaikkine komplikaatioineen...minun kohdalla.
 
Esikoinen syntyi kiireisellä sektiolla sydänäänet romahtivat. Synnytys eteni sitä ennen todella hitaasti. Toinen syntyi alateitse, ja koko homma kesti 30 tuntia, todella hitaasti eteni ja vauhditettiinkin oksitosiinilla. Ponnistusvaihe olikin sitten todella nopea. Kolmas lapsi kun lähti tulemaan valmistauduin monen tunnin urakkaan aluksi supistelkin todella epäsäännöllisesti ja tunniksi loppuivat kokonaan, lasten vahdeillekkin sanottiin ettei mitään kiirettä ole tulla. Mutta lopulta jouduttiin hoputtamaan lastenvahteja. Poika syntyi 5 tunnissa.
 

Yhteistyössä