eka raskaus yhtä yrjöämistä, nyt ei juurikaan mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tuntuu todella oudolta, ekassa raskaudessa oksensin ekat rv5- rv16 ihan järkyttävästi. Nyt toinen raskaus rv8 menossa, eikä pientä etomista lukuunottamatta mitään muita oireita. Varhaisultrassa on käyty, kun halusin varmistaa että onko siellä edes ketään kun ei tunnu missään, ja olihan siellä pikku papu jonka sydän sykki :)

Kaikki vakuuttavat, että raskaudet on erilaisia, miksi kuitenkin pelkään? Ajattelen koko ajan, että kaikki ei ole hyvin, enkä osaa nauttia tästä oireettomuudesta, vaikka se hienoa olisikin. Pelkäsin etukäteen kuinka selviän kovan oksentelun kanssa, kun eskoinen on vielä taapero.

Kertokaa nyt siis muut, onko jollakulla teistä myös ollut näin? Ja onko vauva ollutkin ehkä toista sukupuolta kuin ensimmäinen, voiko se vaikuttaa asiaan?

mulla oli raskaus aikana etova olo ja kaikki rasvanen ällötti alussa.. ja en oikeestaan syöny ku hedelmiä ja salaattia yms kevyttä ruokaa kertaakaan en oksentanu ja mitään erityisiä oireita ei ollut ja poika tuli. mun äiti yrjös kans ekat 4kk ku mua odotti, ja sit ku odotti mun veliä niin ei yrjönny.. en tiiä vaikuttaako se sukupuoli.. ??? :)

sama täällä. Esikoista odottaessa oksensin päivittäin viikoilla 7-14, nyt en kertaakaan. Esikoinen oli poika, tämän tulokkaan sukupuoli ei vielä tiedossa, mutta moni on veikannut tyttöä.

Ihan normaalia. :)

Mun tuttavapiirissä/sukulaispiirissä tuo tarkottas vaan sitä, että odotat nyt eri sukupuolta kuin ekalla kerralla. Ja meillä vielä niin, että jos kerran ekasta oksensit, hän oli tyttö ja tämä ois nyt sit poika. :D

Mut joo, siis varsin tavallista, et yks raskaus voi olla oireeton ja toinen kovinkin oireellinen tai toisinpäin.

Mulla on ollut kaksi lahes oireetonta raskautta ja niista tuloksena pojat. Kolmannen kanssa oli oksentelua 24/7 puoleen valiin asti ja tuhat muuta oiretta. Pelkasin puolestani ettei kaikki ole hyvin kun oli niin hankalaa. Kaikki oli hyvin ja tytto tuli. Onnea odotukseen!

Mulla 3 ekassa raskaudessa vähän etovaa oloa alkuraskaudessa - tyttöjä.
Viimeisessä raskaudessa jatkuva kuvotus ja huono olo (en kuitenkaan oksentanut) - poika.

Tuntuu todella oudolta, ekassa raskaudessa oksensin ekat rv5- rv16 ihan järkyttävästi. Nyt toinen raskaus rv8 menossa, eikä pientä etomista lukuunottamatta mitään muita oireita. Varhaisultrassa on käyty, kun halusin varmistaa että onko siellä edes ketään kun ei tunnu missään, ja olihan siellä pikku papu jonka sydän sykki :)

Kaikki vakuuttavat, että raskaudet on erilaisia, miksi kuitenkin pelkään? Ajattelen koko ajan, että kaikki ei ole hyvin, enkä osaa nauttia tästä oireettomuudesta, vaikka se hienoa olisikin. Pelkäsin etukäteen kuinka selviän kovan oksentelun kanssa, kun eskoinen on vielä taapero.

Kertokaa nyt siis muut, onko jollakulla teistä myös ollut näin? Ja onko vauva ollutkin ehkä toista sukupuolta kuin ensimmäinen, voiko se vaikuttaa asiaan?

Nyt älä stressaa vaan NAUTI!!!!! Mulla oli ihan sama ku sulla esikoisesta, kakkosesta mulla ei ollu edes pientä etovaa oloa. Ja niin raskaus sujui loppuun hyvin ja lopputulos on tässä mun vieressä nyt köllimässä. Eka oli poika, josta oksentelin ja toka oli tyttö, josta ei niin minkäänlaista pahoinvointia.

Yhteistyössä