Eka pitkä synnytys, entä toinen?

Te joilla synnytys oli ekasta VÄHINTÄÄN 13h, miten kävi toisen kohdalla? Ja vastatkaa vain te joilla ei ekaa tai tokaa käynnistelty ym. Itsellä eka ja ainoa syntyi 18h45min josta ponnia 1h45min. Ja yleensähän seuraavat tulee nopeemmin...kiinnostaa että onko kokemusta asiasta?
 
vierailija8
Mulla eka synnytys noin 17h ja ponnistusvaihe 20min.
Toinen lapsi kaksi vuotta myöhemmin ja silloin synnytyksen kesto 3h. Vauva syntyi yhdellä ponnistuksella. Että paljon lyhyempi oli :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 22:05 MrsBird kirjoitti:
Meillä eka noin 15h ja ponnistus 1,5h, keskimmäinen 5h ja ponnistus puoli tuntia, kolmonen 3,5h ja 15min.

Kyllä oli ekan jälkeen helppoja hommia. Toki kipeitä mutta kestettäviä :)
Wau. Upeeta etten ole tuomittu parinkytä tunnin raastaja :whistle: muita?
 
mehukatti
Loistavaa, hyvä saada rohkaisua vielä näin viime metreillä!
Ehkä tästä selvitään...
Meilläkin eka oli 18h 30 min ja ponnistus pari tuntia, joten olis aika ihanaa päästä "vähän helpommalla"... :LOL:
 


No eka synntys kesti mulla sen 22h ja ponnistus 41 min :p
Toinen tulossa marraskuulle...että olis kyllä mahdottoman kiva jos pikkasen vähemmillä tunneilla pääsis!
Mutta keskustelun perusteella todellakin toivoa on!!

 
Vastaanpa nyt kuitenkin, vaikka kumpikin käynnistetty. Ensimmäisen kanssa 13,5 h joista ponnistelin 1,5h ja sit imukupilla ulos. Toisen kanssa koko homma kesti 5h ja ponnistelin jotain 5min.. =) Nyt jännitetään josko sais tän kolmanen synnyttää ilman käynnistelyjä.
 
Ihanan rohkaisevia vastauksia! Mulla vasta yksi takana, kesti 22,5 tuntia ja päätyi sit vielä hätäsektioon. Toinen vasta yritteillä, mut jos on tullakseen, niin ihana tietää, ettei välttämättä tartte kokea samaa kuin eka kerralla.
 
Ensimmäinen synnytys kesti reilut 28 tuntia. Helpottavaa lukea, että seuraava voi siitä huolimatta sujua nopeasti... sitä se kätilökin kyllä sanoi "urakan" jälkeen, että tuskin toinen yhtä pitkäksi venyy. Toivottavasti :D
 
koiraharrastaja
Eka kesti 22 h, ponnistusvaihe 30 min. Toinen 8 h + 5 min, kolmas 2h + 1 min ja neljäs 2h + 5 min. Synnytyksistä helpoimmat olivat toinen ja neljäs, ehti itsekin tajuta, mitä tapahtuu...Ensimmäinen oli kaikin puolin kamala kokemus, kolmas taas niin nopea ja raju, että lapsi meinasi syntyä lattialle, kätilö onneksi ehti ottamaan kopin... :) Kolmannen ja neljännen synnytyksen kesto on laskettu ekasta supistuksesta, kaksi ensimmäistä säännöllisistä supistuksista. Eli viidett tuskin uskallan koskaan tehdä... :(
 
-Tumpula-
Mulla voi olla siis sittenkin toivoa. :D

Ensimmäinen synnytys kesti 36,5 tuntia... Päättyi hätäsektioon. Toista odotellaan heinäkuussa saapuvaksi, saa nähdä miten käy.
 
huhtihippusen äiti
huh kun helpottaa...olen jo pelänny mitä mahtaa seuraavan vauvan kanssa tapahtua ku tytön synnytys kesti niin kauan...ponnistusvaihekkin oli 1.56min ja imukupilla lopulta tuli.

eli siis rohkenemme yrittää jospas toinen lapsonen saisi alkunsa jossain vaiheessa =)
 
nekkusen äiti harmaa
Meillä esikoisen synnytys kesti 16tuntia, ponnistusvaihe vähän päälle tunnin. Toisen la heinäkuussa. Helpottavaa kuulla että toisen kanssa on mahdollista selvitä nopeemmin, tai sitte siinä käy meikäläisen tuurilla niin et mie olen se poikkeus joka vahvistaa säännön... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 21:43 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Te joilla synnytys oli ekasta VÄHINTÄÄN 13h, miten kävi toisen kohdalla? Ja vastatkaa vain te joilla ei ekaa tai tokaa käynnistelty ym. Itsellä eka ja ainoa syntyi 18h45min josta ponnia 1h45min. Ja yleensähän seuraavat tulee nopeemmin...kiinnostaa että onko kokemusta asiasta?
Tiukin vaihe kesti n. 96tuntia, josta ponnistusta oli onneksi vain 12 minuuttia. Seuraava tuli 3h40minuutin ja 1 ponnistuksen jälkeen. Seuraava taas tupsahti ulos parissa tunnissa ja taas 1 ponnistus.
:D
 

Yhteistyössä