Eka neuvolakäynti ?

mulla
ainakin eka käynti oli sellanen et katottiin paino, pissa, verenpaine ym jutut ja otettiin ne verikokeet. Loppu aika sitten vaan juteltiin kaikista asioista. Ei tutkittu mitääneikä ronkittu mitenkään. Eka käynti mulla oli noin rv 8
 
Juu... Täytyy tässä vielä varmistaa että olihan eilinen testitulos oikea ja sitten alkaa soittelemaan neuvolaan.
Onkos isä ollut mukana ekalla käynnillä vai itseksennekö olette käyneet ?
 
Aika harvoin varmaan ekalla käynnillä on vielä lääkäriä. Paikasta ja th:stahan tuo riippuu että mitä kaikkea siellä tapahtuu, mutta papereiden täyttöä on tietenkin paljon, saat neuvolakortin ja toivottavasti jotain terveysneuvontaakin. Paino, verenpaine ja pissa ainakin katsotaan, joskus verinäyte otetaan ensimmäisellä kerralla, joskus vasta toisella. Isän saa ottaa mukaan aina kun vaan haluaa.
 
Ei multa muuta tutkittu kun verenpaine. Pissanäyte piti viedä labraan jossa otettiin myös eka verikoe. Lekurin tapasin rv 15. Eka käynnillä paino+verenpaine ja muuten vaan puhuttiin ja täytettiin miljoona lappua. Esitteli myös neuvolan tilat.
 
vieras
Mulla on ollut ekat neuvolat rv 8 ja rv 10. Papereiden täyttöä, verikokeet, paino, pissa ja sydänäänet. Sydänääniä tosin ei joka paikassa noilla viikoilla vielä kuunnella.
 

Yhteistyössä