Eka neuvolakäynti takana!

Zoe-F
Mä olisin mielellään ollut ilman isää.. paljon parempi vaihtoehto kuin se ei-läsnäoleva mies joka vaan kittas kaljaa ja suuttu muutenkin helposti jos oltiin tiellä kun se katto telkkaria tai leikittiin liian kova äänisesti... joskus vaan olis ollu parempi ku äiti olis tajunnu lähtä jo aikasemmin, mulle sopis oikeen hyvin jos mä en tietäis mitään siitä äijästä... ja äidin rakkaus on riittäny oikein hyvin...
 
Kyllä se ehkäisy voi pettää yli kolmekymppisilläkin :D kokemusta on, kun kuopus sai alkunsa vähän suunniteltua aiemmin :heart:

Ap:lle onnea tulevaan :flower: kyllä se siitä lähtee sujumaan kun vauva on maailmassa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Antaa kaikille? Joo, todistettavasti ainakin kolmesti :D jos kolmattaan odottaa.
Joo, tuolle repeilin. :D Eipä ole ollut mitään erityistä trafiikkia vällyjen alla tuon lapsen isän lisäksi. Sellainen reilu 4kk:n romanssi oli tuo viimeisin josta ei tietenkään tarkoitus ollut saada lasta mutta jos se kerran on alkunsa saanut niin en minä aborttia ala tekemään periaatteellisista syistä, oli mies mitä mieltä tahansa. :| Ei isättömyys ole minusta mikään syy abortoida.
 
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Mäkin ihmettelen ihan samaa. Prosenttiluvuthan on melkein kaikissä ehkäisyissä kuitenkin 98-99%. Tätä palstaa kun seuraa tuntuu siltä, että se lähempänä 50% :/ Tiedä sitten ketkä valehtelee, lääketehtaat vai palstalaiset.
Tottakai ehkäisyn pettämisestä kerrotaan täällä enemmän: ei kai kenellekään tule mieleen esim. tehdä avausta aiheesta "Arvatkaa mitä! Mulla on hormonikierukka ja se ei oo pettänyt"!". Kierukan pettäminen ylittää niinsanotusti uutiskynnyksen, pettämättömyys ei.

Joku on aina se sadasta naisesta yksi, joka tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

Oma lukunsa ovat nämä, joilla on pöytälaatikossa pilleriresepti tai kortsupakkaus, mutta eivät ole saaneet aikaiseksi ottaa niitä käyttöön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukkia oikeen !:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja lila:
Vissiin antaa vähän kaikille, eikä ole kuullut ehkäisystä.
mut kivahan se on kun on isejä pitkin kaupunkia.
Antaa kaikille? Joo, todistettavasti ainakin kolmesti :D jos kolmattaan odottaa.

Ehkäisy...joskus ne pettää. Oikeasti.

Ja onhan ap pian jo kolmekymppinen =)
joo että taputi tap päälaelle ja papukaijamerkki vielä pielukseen!hieno saavutus olla alle 3-kymppisenä kolmen muksun yh.
ja kummasti ne ehkäisyt aina pettää täällä palstalla. pittäkin soittaa vaikka kortsupakettitehtaalle, että vaihtavat ne prosenttiluvut paketeissa pienemmäks.
Nyt lopetat :| :LOL:
 
Zoe-F
No mut anyway, Paljon onnea ap:lle perheenlisäyksestä, mä tiedän et asiat ei aina mee niinku haluais mut niil on kuitenki tapan järjestyy taval tai toisel :) Eli paljon jaksamista tulevaan.
Sä päätät mikä on parasta sun lapselle, jos sä ajattelet että paras ratkasu on "isättömyys" ni sulla on varmast siihen syyt. Ei kannata väkisin yrittää isä-lapsi juttuja jos toista ei kiinnosta, siitä ei tuu ku paha mieli lapselle eliniäks.
 
vieras
No vaikka miehestä ei isäksi olisikaan, eikä häntä lapsi kiinnosta, onhan hän kuitenkin velvollinen maksamaan elatusta lapsestaan. Minä ainakin pistäisin ukon maksumieheksi, vaikka muuten en häntä elämääni tarvitsisi.
 
Onnittelu :flower: Jospa on tyttö tulossa, kun paino nousee erilailla, kuin poikien raskauksissa ( katsoin profiilisi ;) )
Mitä se muille kuuluu miten lapsi on alkunsa saanut ja onko isä mukana tulevaisuudessa, pääasia, että ap itse nauttii! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No vaikka miehestä ei isäksi olisikaan, eikä häntä lapsi kiinnosta, onhan hän kuitenkin velvollinen maksamaan elatusta lapsestaan. Minä ainakin pistäisin ukon maksumieheksi, vaikka muuten en häntä elämääni tarvitsisi.
Onhan se totta, mutta tuossakin on puolensa. Jos mies ei ole lasta koskaan halunnut niin olisi ristiriitaista "rankaista" häntä elatusmaksuilla. Se jos mikä varmasti aiheuttaisi vain enemmän ristiriitaa.

Toisaalta, onhan hän aikuinen mies joka tiennyt myös mahdolliset seuraukset. Olisi lähtökohtaisesti moraalisesti oikein antaa miehen kantaa jollain tasolla vastuu vauvasta, vaikkei lapsen elämässä haluaisi ollakaan. Tuntuuhan se aika turhalta pistää yhteiskunta maksamaan "vahinko". :/ En vain jaksa mitään sotia kyseisen miehen kanssa ja tuntuu helpommalta jättää hänet kokonaan sivuun. Tähän voi tietysti joku aina tokaista "miehet pääsee aina kuin koira veräjästä"

Tämä on tosi monipiippuinen juttu.
 
Ap; muistathan sen, että isällä ei ole ainoastaan velvollisuuksia, vaan myös oikeuksia.

Eli jos on pieninkin pelko siitä, että hän saattaisi ryhtyä hankalaksi, niin älä ilmoita hänen nimeään mihinkään...älä vaadi isyystestejä/isyyden tunnustamista ja elatusmaksuja. Hän pääsee silloin kuin koira veräjästä, se on totta, mutta sinun ja lapsen elämä voi olla paljon tasapainoisempaa.

Mä muuten "tunnen" sinut: ollaan kuuluttu samaan joulukuun vauvat 2005-yhteisöön joskus :)
 
hilu
Onnea :heart:
En tajua miksi tätä nyt niin hirveästi moralisoidaan, et nyt niin nuori enää ole ja jos sitä mieltä olet että isää ei kotona tarvita, niin varmasti on parempi sekä äidille että lapsille että asutte sitten ilman isää. Pitäisikö isän pyöriä mukana vain siksi, että kulissit näyttäisi hyvältä mutta todellisuudessa elämä olisi yhtä helvettiä?
 
onnea
Onnea ap:lle! Kyllä sä pärjäät, äläkä kuuntele negatiivisia kommentteja. Niistä tule kun paha mieli. Muista nyt vain nauttia tästä raskaudesta, teit isän kanssa minkä päätöksen hyvänsä. Ja se on sinun päätöksesi, jota muiden kuuluu kunnioittaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ap; muistathan sen, että isällä ei ole ainoastaan velvollisuuksia, vaan myös oikeuksia.

Eli jos on pieninkin pelko siitä, että hän saattaisi ryhtyä hankalaksi, niin älä ilmoita hänen nimeään mihinkään...älä vaadi isyystestejä/isyyden tunnustamista ja elatusmaksuja. Hän pääsee silloin kuin koira veräjästä, se on totta, mutta sinun ja lapsen elämä voi olla paljon tasapainoisempaa.

Mä muuten "tunnen" sinut: ollaan kuuluttu samaan joulukuun vauvat 2005-yhteisöön joskus :)

Olikohan se kenties eräs msn-yhteisö? Olen kuulunut toiseenkin yhteisöön mutta vähän laiskaa ollut kirjoitteluni niissä loppujen lopuksi. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja viras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja kukkia oikeen !:
no onnea vaan tulevalle yyhoolle. fiksun miehet oot isäks valinnut.
taitaa olla ap:lle jo kolmas lapsi :/ Ja nuori tyttö vielä :|
Tänä vuonna 27vuotta täyttävä?
Jaa-a, en nyt itseäni kovin nuorena enää pidä. Esikoiseni sain 20-vuotiaana ja mielestäni silloinkin olin aika normi-ikäinen ensisynnyttäjä, ellei sitten näitä nykysuuntauksia noudateta missä eka lapsi kuuluu tehdä vasta lähelle kolmikymppisenä.

Niin ja ihan miehen kanssa yhdessä haluttuja lapsia nuo kaksi ekaa! Elämä vaan ei aina mene niinkuin ennalta suunnittelee.. Mieluummin haluan että tämä lapsi on sitten reilusti isätön kuin että saa välinpitämättömän ja vastentahtoisen isän.
Ja miten sä sitten selität ton lapsellesi? Ei sun rakkaus riitä sitä korvaamaan, selitit sä itsellesi kuinka paljon tahansa.

Selitän tietysti aikanaan niinkuin asiat ovat. Ei ole tosiaan lapsen vika jos isä ei halua lastaan nähdä saatika vapaaehtoisesti edes tunnustaa! Itse aion kuitenkin lasta rakastaa ja antaa mahdollisuuden hyvään elämään näillä eväillä mitä on.

Voinpa sanoa noista isommista olemassaolevista lapsista että ovat olleet isänsä kotoa muuton jälkeen helpottuneita! Itse kuvittelin että sitä muodostuu hirveitä raivareita ja ongelmia mutta esikoiseni sanoi minulle mm. " Äiti, miten meillä on nyt näin kivaa kun isi lähti?" Se oli itselleni aika yllättävä kommentti! :eek: Joten lapsi joka ei ole edes isää koskaan nähnyt tuskin osaa isää edes kaivatakaan konkreettisesti. Myöhemmässä iässä tietysti voi nousta kysymyksiä mutta lapsi saa kyllä tietää isästään kaiken mitä haluaakin kuulla, nähdä kuvia ym.

Käytännön isän malleja elämään löytyy kyllä. Minulla itselläni esim. oli paremmat suhteet edesmenneeseen mummiini kuin äitiini. Mummi korvasi ikäänkuin äitini henkisesti. Olisin voinut vallan hyvin kasvaa vaikka pelkän isäni kanssa! Usein toivoinkin vanhempieni eroa mutta yhä yhdessä ovat ja isä armottomasti äidin tossun alla. :/ Onko sellaisessa suhteessakaan järkeä missä toisen pitää aina alistua ja myötäillä? Lapsuuden kotona ollut aina ahdistava ilmapiiri kun äiti hallinnut ja ohjaillut mielivaltaisesti kaikkia perheenjäseniä. Tuntunut ettei ole koskaan ollut mitään pakopaikkaa minne mennä. Ei ole voinut olla hetkeäkään jännittämättä mitä tekee väärin milloinkin. Siitä jäänyt vieläkin pieni epävarmuus kalvamaan sisälle.

Isäni taasen on luova ja herkkä kuten minäkin. Isän kanssa tulen toimeen mainiosti ja isä onkin minua puolustanut tiukan paikan tullen enemmän kuin äitini, joka halunnut vain vaatia ja väsyttää.

 
hmmm
Niin mikä ehkäisy pettänyt? Olisiko ollut yhdenillanjuttu ja ei ehkäisyä? Millä elättää itsensä 26v yh, jolla kohta kolme lasta? Koulutusta tuskin löytyy ja töitä ei varmaan kauheasti tehnyt.
 
hoh
Lopettakaa jo siitä ehkäisystä jankuttaminen! :eek: Yksityisasioita joihin ei tarvi vastata.
Sanoihan ap että reilu 4 kk:n suhde ollut, ei mikään yhdenillan juttu! Luetteko harmaat koskaan koko ketjua ennenkuin arvostelette??
 

Yhteistyössä