eka hiiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

:S

Vieras
Onkohan mulla hiiva, kun oli hajutonta omituista valkovuotoa ennen kuukautisia ja kuukautisten jälkeen tuli aika paljon vaaleaa, hajutonta ja "tasaista" nestettä päivän ja nyt on tullut pari päivää hajutonta klönttistä ainetta melko vähän. Alapää myös kutisee ja tuntuu kipeältä.

Jos on hiiva niin olisi ekaa kertaa, mitä kuuluu tehdä? onko pakko mennä lääkärille?

Lisäksi minulla on lauantaina melko isot juhlat tiedossa, saako sitä ennen hoidettua
tai onko ehdotuksia miten selvitä juhlista kutinan kanssa?

Moi!
Kuulostaa siltä, että sulla saattaa hyvinkin olla hiiva. Itsellänikin NuvaRingin käytön aikaan se oli jatkuvana riesana ja lopetinkin rinkulan käytön sen takia. Kannattaa käydä lääkärillä varmistamassa jos eka kerta, silloin saat myös reseptin sellaiseen nopeaan suun kautta otettavaan lääkkeeseen. Kannattaa vältellä sokereita ja valkoisia jauhoja (juhlissa oluita, siidereitä yms.), sillä niistä hiiva vaan villiintyy lisää.

Toivottavasti apu löytyy!

Ja jos et saa läääkäriaikaa ajoissa, niin apteekeista kyllä löytyy hiivan itsehoitoonkin tarkoitettuja lääkkeitä. Ne on kuitenkin tarkoitettu sellaisille, joilla on jo aiemmin ollut lääkärin varmistama hiivatulehdus. Esim. canesten-voide voi auttaa pahimpaan kutinaan. (myös maustamaton jogurtti siveltynä alapäähän auttaa ja on vähän luomumpi keino, mutta en usko, että haluat juhlia jogurttia pikkareissa... :D )

omppu

Minulla myös NuvaRing teki ensimmäistä kertaa elämässä ihan törkeän hiivatulehduksen. Ennen nuva on sopinut minulle, mutta näköjään ei enää. Lisäksi teki hengenahdistusta ja muutenki kipeän olon. Otin pois. Ostin apteekista Diflucanin ja lääkäri vielä kirjoitti sitä, sekä canestenia reseptillä.

Yhteistyössä