Eka flunssa pojalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Huomenta kaikille! Pojalla on nyt eka flunssa, yskii ja aivastelee jonkin verran. Vinkkejä flunssan hoitoon? Milläs yskää saisi helpotettuu? Muulla kuin yskänlääkkeellä, paljon juttua kuullut ettei yskänlääke juuri mitn auta.. Mulla olis eka koulu päivä huomenna ni mitenköhän hoitoon vieminen onnistuu? Siis milloin hoitoon ette ole lapsia vienyt? Kuumetta ei ole ja tosi pirtee, reipas poika:). Melkein osasin odottaa flunssaa ku päiväkotia viikko takana... Ohhoh, onpas paljon kysymyksiä :D

Nosta sängyn päätyä pikkasen ylöspäin yöksi niin on helpompi nukkua varsinkin jos tulee nuha. Yskä ja aivastelu ei minusta ole vielä syy olla pois. Mutta kyllä lapsesta näkee sitten kun on kipeä ja hoidossa kyllä sanovat jos ei jaksa leikkiä ...
Kotona lapset ovat aina pirteämpia kuin päivähoidossa. Ei ole hälyä ...
Viikko saattaa mennä ja sen jälkeen nenä voi vuotaa. Vaikka ei olisi kuumetta niin lapsi voi silti olla kipeä.

Tukkoista oloa helpottaa pilkotun sipulin höyryt. Mä olen noille pienille nuha nenille laittanut yöksi sängyn viereen pilokottu sipulia.
Yskään ei taida olla mitään poppas konstia.
Päiväkotiin menosta en osaa sanoa, mutta jos ei ole kuumetta ja on pirteä ja jaksaa osallistua päivän toimintoihin niin minä olen noi omat kyllä sinne vienyt silloin, koska eipä oikein voi ihan nuhan takia joka kerta jäädä pois töistä. eikä ne ole koskaan siitä mitään sanoneetkaan tai ainut mitä on joskus huomautettu, että puolet hoidosta olevista lapsista on samanlaisia nuha neniä. Katso tilanteen mukaan.

Meillä on isäntä ollut nyt 3 viikoa tuossa flunsassa ja mullakin kaksi viiikoa jo takana, mutta on siitä ihmeellinen pöpö ettei ole lapsiin tarttunut (ainakaan vielä).

Omalle lapselleni sain yskänlääke-reseptin ja hainkin yskänlääkkeen, pari kertaa annoin enkä nähnyt siitä olevan mitään apua. Joten näitä perinteisiä sängyn päätyä koholle jne kikkoja suosittelen. Itse myös laitoin kuumen vesikattilan lapsen sängyn alle, jotta höyryt helpottas nukkujaa. Lapsi tosin pinnasängyssä viel eikä pääse sielt pois.

Sipulikääre
Sipulisilppua kääritään kangaspalaan, joka kiedotaan kaulan ympärille.
Toinen tapa valmistaa kääre on kastaa kangaspala mehulingossa puristettuun sipulituoremehuun. Kääre vaihdetaan muutamia kertoja vuorokaudessa.

Sipulivesi
Sipulivesi valmistetaan kastamalla tuoreesta sipulista leikattu siivu nopeasti lasilliseen kiehuvaa vettä. "Juo vesi kulauksittain päivän mittaan. Homeopaattinen Cepa (sipuli, Allium cepa), jollaista oikeastaan edelläkuvatulla tavalla valmistettu sipulivesi on, on paras tietämäni lääke runsaasti vuotavaan, vetiseen nuhaan" Tämmösen löysin jos on apua :)

Uusimmat

Yhteistyössä