Eka äitiyslomapäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Kela ei ole vieläkään tehnyt mitään päätöstä mun äitiyspäivärahoista vaikka verkkopalvelussa näkyy että hakemus saapunut 23.3, nice.
En tiedä mikä tässä mättää ja että onko vika Kelassa vai työnantajassa. Alle 3v tulee ikäeroa tulevan isosiskon kanssa että samat rahat saanen mutta jossain nyt pähkäävät varmaan olenko oikeutettu ekat 3kk palkkaan vai en (olen edellisen vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä ollut muutaman viikon töissä).

Hmph, tän puhelinkammoisen on varmaan pakko pian uskaltautua soittamaan jonnekin suuntaan. Ärsyttävää.

Missä vaiheessa muut olette saaneet äitiys- ja vanhempainpäivärahapäätöksiä?

Et siis ole kysynyt työnantajalta, saatko 3kk palkan? Miksi et? Mun mielestä kuulostaa oudolta, että asia sua selkeästi vaivaa, mutta et ole viitsinyt selvittää... Mä laitoin hakemuksen 10.4., lisätietoja 24.4. ja lisää lisätietoja toukokuun puolivälissä ja viikko sitten tuli päätös, äitiysloma alkaa 25.6.

[QUOTE="...";26398229]Et siis ole kysynyt työnantajalta, saatko 3kk palkan? Miksi et? Mun mielestä kuulostaa oudolta, että asia sua selkeästi vaivaa, mutta et ole viitsinyt selvittää... Mä laitoin hakemuksen 10.4., lisätietoja 24.4. ja lisää lisätietoja toukokuun puolivälissä ja viikko sitten tuli päätös, äitiysloma alkaa 25.6.[/QUOTE]

No tietenkin olen kysynyt, oon isossa kansainvälisessä puljussa töissä ja meidän palkanlaskenta siirrettiin joku aika sitten ulkomaille. Tuonne omaan yksikköön olen soittanut ja käynyt henkilöstöosastolla paikan päällä mutta kun sielläkään eivät oikein tienneet ja lupailivat selvittää...

Enpä minäkään ole saanut KELAlta mitään tietoa ja nyt on jo rv35. Tiedän kyllä saavani työnantajalta palkan ja palkanlaskija antoi jonkun lapun, missä näkyy palkan määrä. Eli sinänsä ei asia huoleta.

Mutta KELAlta tosiaan on tullut vain ilmoitus äitiysavustuksesta ja siitä on jo useampi viikko aikaa.

mä sain päätöksen äitiyspäivärahasta vasta kun vauva oli syntynyt (ja ennen joulua lähetin laput, vauva syntyi 9.4):D ... siihen kyllä vaikutti se, että työnantaja maksoi mulle 4kk palkkaa. Meillä tuon äitiyspäivärahan käsittelyn hoisi työpaikan sairaskassa(sinne soittelinkin, kun päätöstä ei kuulunut, mutta selittivät ettei ole kiire, kun palkaa saan niin pitkään vielä)

Eli saattaa vielä kestää. Vähän jo ihmettelin, onko palkanlaskija unohtanut laittaa tietoni KELAan.

Ja sinä Vieras: menepäs provoamaan jollekin toiselle palstalle. Ilmeisesti se olet sinä, joka olet melkein jokaiseen ketjuun vastannut jotain yhtä vähä-älyistä. Jos me fiksut ihmiset emme lisääntyisi (ja saisi muutaman kuukauden ajan vähän KELAn tukia), niin eipä olisi tulevaisuudessa veronmaksajiakaan. Sinä varmaan ilahtuisit, kun työvoimaa haettaisiin ulkomailta?

Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin ...;26398684:
Eli saattaa vielä kestää. Vähän jo ihmettelin, onko palkanlaskija unohtanut laittaa tietoni KELAan.

Ja sinä Vieras: menepäs provoamaan jollekin toiselle palstalle. Ilmeisesti se olet sinä, joka olet melkein jokaiseen ketjuun vastannut jotain yhtä vähä-älyistä. Jos me fiksut ihmiset emme lisääntyisi (ja saisi muutaman kuukauden ajan vähän KELAn tukia), niin eipä olisi tulevaisuudessa veronmaksajiakaan. Sinä varmaan ilahtuisit, kun työvoimaa haettaisiin ulkomailta?

:laugh: Mene raukka töihin siitä vinkumasta :laugh:

Mulla kesti kanssa melko kauan ja työpaikan sairaskassan kautta sain päätöksen lopulta. Kannattaa soitella sairaskassaan (jos kuulut) tai kelaan. Kyllä ne kertovat jos hakemuksesta puuttuu vielä jotain. Jos työnantaja maksaa palkkaa osalta äitiysvapaata, niin työnantajaltahan tarvitaan lomake jolla ilmoittavat palkan määrän ja maksuajan. Voisko olla ettei työnantaja ole sitä täyttänyt, jos et kerran itsekään ole työnantajalta saanut vastausta että tuleeko sitä palkkaa vai ei (?).

Yhteistyössä