eityislapsen äidin ihanuutta... Itkeä vai nauraa?

riiviöiden äiti

Aktiivinen jäsen
21.10.2006
5 172
15
38
Pojalle (12v,autisminkirjonhäiriö) on aloitettu viimein kasteluhälytinhoito. Ajatuksella että on tarpeeksi "reipas" jo eikä pelkäisi hälyttimen ääntä enään hysteerisesti. Poika motivoitunut pääsemään yövaipasta eroon.Jonottamalla sain terveyskeskuksesta hälyttimen, anturit piti tilata itse(2kpl 80e). Hoito kestää yleensä pari kk. Kaksi yötä ollut käytössä, ensimmäisenä yönä hälytti klo 5.30, viime yönä ei sitten enään hälyttänyt (minä iloitsin jo ettei kastele edes joka yö, vaippa siis käytössä). Äsken nukkumaanlaittaessa sitten sanoi että "on jotain ongelmia..." Voihan Vattu, oli purrut(!) anturin johdon poikki!!!
Onneksi miehen pokka piti, toi rikkinäisen pois ja laittoi vara-anturin vaippaan. 2vrk kasteluhoito sitten maksoi jo 40e :headwall:
Minä niin kerron tämän sille silmiään pyörittelevälle tk:avustajalle joka ei käsitä miksi tälle lapselle pitäisi saada lakisääteiset ilmaiset vaipat, pitäisi "vaan hoitaa"kastelu.

Onko teilla ollu puhetta laakityksesta...? Itse olin aikoinani yokastelija, viela poikasi ikaisenakin, ja tuo halytin ei oikein toiminut kohdallani, nukuin niin sikeasti etta kun havahduin halyttimeen, oli jo pissa sangyssa. Mutta kunnes sain laakkeet, Minirin oli nimeltaan, paasin kastelusta eroon. Ideana on vahentaa iltajuomista ja ottaa laake ennen nukkumaan menoa... Samalla tulee "pissalla kaynti rutiini".. Tsemppia sinne!!

Ei kai tuolle voi kuin nauraa - ei itkukaan mitään auta :D

Haluaisin myös nähdä tk-silmienpyörittelijän ilmeen kun kerrotte hänelle tapahtuneesta :p. Jokohan saisitte ne vaipat?

:´D Se onkin niin kamalan ärsyttävä ääni siinä laitteessa. Mutta oli herännyt poika, minulla on ollut yökastelijoita jotka eivät ollenkaan herää siihen ääneen eikä edes äidin herättelyyn. Hoida siinä sitten kastelua, kun lasta ei oikeasti saa hereille millään. Kylmää vettä en kyllä kokeillut. En raskinut.

Onko teilla ollu puhetta laakityksesta...? Itse olin aikoinani yokastelija, viela poikasi ikaisenakin, ja tuo halytin ei oikein toiminut kohdallani, nukuin niin sikeasti etta kun havahduin halyttimeen, oli jo pissa sangyssa. Mutta kunnes sain laakkeet, Minirin oli nimeltaan, paasin kastelusta eroon. Ideana on vahentaa iltajuomista ja ottaa laake ennen nukkumaan menoa... Samalla tulee "pissalla kaynti rutiini".. Tsemppia sinne!!
No siinähän olisi purtavaa:kieh:
On ollut puhetta, mutta poika on niin vahdittava että se juomisen säätely tuottaisi kovasti hommia meille aikuisille. Kokeilemme varmaan sitä jos tämä hälytinhoito ei tuota tulosta. Mutta sinulle ei varmaan käynyt vahingossa niin että olisit pureskellut hälyttien johdon poikki? (luojan kiitos siinä on virtaa vain pattereista:O ))

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;24782427:
On onneksi vaipat olleet ilmaisia vuoden verran, mutta ei varmaan olisi jos häneltä olisi kysytty
Ok, hyvä :)

Tuosta hälytinpatjasta tuli mieleen muutaman vuoden takainen tilanne, kun kaverini lapsella oli ko. patja käytössä. Ja se hälytti joka yö. Herättäen äidin, isän, isoveljen, pikkuveljen, jopa naapurin - mutta tämä patjan käyttäjä senkuin nukkui vaan kuin tukki :D
Minirin heillä sitten auttoi.

[QUOTE="viiraska";24782418]Miniriniä ei enää nykyisin suositella.[/QUOTE]

Eikö? Meille on edelleen siitä puhuttu, että "vuoden päästä jos vielä kastelee, niin voidaan ottaa käyttöön". Miksi ei suositella?

Mun pikkusiskolla ei sitte taas auttanu mikään muu kun toi patja. Lääkkeitä kokeiltiin vissiin pariinkin otteeseen, mutta minkäänlaista vaikutusta ei kyllä näkyny. Ja sekin sentään nukkuu sikeästi, mutta kai sitte kuitenkin sen verran kevyesti että siihen piippaukseen heräs (onneks ite nukun vieläkin sikeämmin, niin en koskaan heränny siihen :D).

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;24782416:
No siinähän olisi purtavaa:kieh:
On ollut puhetta, mutta poika on niin vahdittava että se juomisen säätely tuottaisi kovasti hommia meille aikuisille. Kokeilemme varmaan sitä jos tämä hälytinhoito ei tuota tulosta. Mutta sinulle ei varmaan käynyt vahingossa niin että olisit pureskellut hälyttien johdon poikki? (luojan kiitos siinä on virtaa vain pattereista:O ))

Niin no, ehkä ihmistä itseäänkin ahdistaa nuo hälyttimet.
Vähemmän vaivaa siinä juomisen säätelyssä ois.

Aiheeseen liittyen, mutta asianvierestä kuitenikin.

Meillä sukulaislapsi, terve 14-vuotias on edelleen yökastelija. Äitinsä ei edes halua kokeilla mitään "hoitoja", koska itsekin on ollut yökastelija ja "tietää" että aika tekee tehtävänsä. Ei se enää parikymppisenä kastele. Lapsi ei voi edes leireille lähteä, käytsä kavereilla yökylässä yms. koska vaipaa ei oikein kehtaa kavereille näyttää...

Kukin tekee tyylillään..

Yhteistyössä