eipäs sitten ole kun 75e jolla ostaa kaikille joululahjat:(

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
ap
7 lasta jolle pitäisi paketit ostaa. omia 2 kummilapsia 5
itselle tarvisin jotkut lämpimät kengät kun työni on ulkotyötä ja ohuissa lenkkareissa tuola ulkona kökin. tästä ei taas tuu yhtään mitään.

Ihan kiva summahan toi
Tuolla summalla saa vaikka mitä. Kaupat pursuaa myös ale-koreja, missä lapsille kivoja leluja. Jos siis sulla on sen ikäisiä lapsia että leikkivät. BR-leluissakin tosi usein jotain Barbeja ja autoja 5 ?:lla.

ei pikavippejä
Nyt on tosi paljon lelutarjouksia. Jos siis ostat lapsille lahjoja...Itse hain juuri kympillä Säästöpörssistä 39 euron My Little Pony-setin ja vastaavia huipputarjouksia on tänä vuonna tullut eteen muitakin. Kuinka monelle ostat lahjoja? Aikuisille ei kannata ostaa yhtään mitään...

no
itä jos muistaisit kummilapsia jouluisin vain kortilla ja synttäreinä sitten lahjalla? Meillä on tällainen käytäntö ja toimii hyvin. Jokaisella on sen verran rahalle käyttöä jouluisin että helpottaa aika paljon jos tekee näin. Meilläki 4 kummilasta.

ddd
Harmi, ettet ole ostanut lahjoja pitkin syksyä. Minulla on kolme lasta, joille olen ostanut pieniä lahjoja pitkin syksyä. Teinille yöpaita Lindexiltä -70 %, Suomalaisesta kirjakaupasta muistkirjoja ja lehtiöitä kun kaikki aletuotteet olivat puolen hintaan jne.
Kannattaa kierrellä kauppoja. Suomalaisessa on vieläkin kivoja aletuotteita, mm. kirjepapereita ja lehtiöitä alle eurolla/pkt. Kauppojen alekoreista löytyy kyllä kaikenlaista. Konvehteja kannattaa hakea koko porukalle; niitä saa edullisesti.
Tsemppiä ap!

clivia
Kummimuksuille mukit ja niihin sisälle karkkia.Ei maksa paljoo jos on pakko jotain ostaa.Tai ostaa suklaalevyt jos on sen ikäsiä.Karkkirasiat oli just k-kaupas tarjoukses,kolme pakettia 9 eurolla.Omille löytää pienelläkin rahalla jotain kivaa kun viittii kauppoi kierrellä.

ei pikavippejä
Hmm...jos panostat omiin lapsiin ja ostat kummilapsille vain jotain hyvin pientä?? Meidän suvussa ei kummilapsille ylipäänsä osteta mitään isoa. Iästä riippuen esim. tussit, puuvärit, värityskirja, pikkuauto yms. yms. Omille lapsille sitten yhdet isot lahjat ja pieniä juttuja lisäksi. Alesta saa tosiaan tällä hetkellä trendijuttujakin, jos sattuu sopivasti paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
no miksi ei ole kuin tuo summa.eikös joulu aina ole samaan aikaan?
Mutta muut asiat ei välttämättä aina ole niin kuin ajatteli. Esimerkiksi meillä oli ajateltu ostaa joululahjat veronpalautuksista, kun muuten kuukaudet menee melko lailla kädestä suuhun näin hoitovapaalaisena. Ei satuttu tietämään ennalta, että osuu lomautusnakki just miehen kohdalla ja palautukset meni sit ihan arkeen. Voishan samalla tavalla tulla vaikka joku pitkäaikaisempi sairastuminen - tutkimukset ja lääkkeet veis rahaa, joutuis jäämään töistä. Voi saada potkut eikä uutta työtä löydy ihan heti. Voi tulla kotona joku isompaa remonttia vaativa juttu, joka sotkee tiukan talouden. Auto voi levitä pahanpäiväisesti ja sen laittaminen ei varsinkaan täällä pk-seudulla ole halpaa. Ja aika usein olen huomannut, että ikävilä sattumilla on vielä taipumusta kasaantua samaan syssyyn.

Ihanne olis tietysti aina säästää pahan päivän varalle, mutta meillä ainakin ne säästöt on sitä luokkaa että kun tähän vuoteen on mahtunut lapsen syntymä, auton remonttia ja tää lomautus niin on ne jo mennytkin.

Mutta ensi jouluna olen taas itsekin tienaamassa ja sitten ei tarvii murehtia toivottavasti rahasta. Eli aina ei voi tietää, joskus elämä yllättää.

ap

summalla on myös elettävä lapsilisiin asti. tilille jäi siis 75e kun maksoin laskut. bensaa pitää ostaa,ruokaa,lahjoja,lapsen lääkkeitä.

kyllähän mä helvetti tiesin et joulu on tulossa mutta mitä se siihen vaikuttaa jos rahaa ei ole niin sitä ei ole!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

summalla on myös elettävä lapsilisiin asti. tilille jäi siis 75e kun maksoin laskut. bensaa pitää ostaa,ruokaa,lahjoja,lapsen lääkkeitä.

kyllähän mä helvetti tiesin et joulu on tulossa mutta mitä se siihen vaikuttaa jos rahaa ei ole niin sitä ei ole!
olisit siirtänyt laskujen maksut tammikuulle

Voisitko antaa kummilapsille lahjaksi lupauksen jostain kivasta ajanvietosta yhdessä esim. alkuvuodesta, jos sulla on sillon helpompaa?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

olisit siirtänyt laskujen maksut tammikuulle

millä mä ne olisin tammikuussa maksanu? hankkiuyunut velkakierteeseenkö?

vieras
Juuri ostin 50e lahjan 25e kun oli tahra, pesen ja laitan pakettiin. Tuollaisiakin kannattaa kysellä esim. kenkiä itelles hakkiessa saattaa löytyä jotain pikkuvikaisia ilmaseksi. yms. Minkä ikäset ne sun omat laspet on?

harmi
Jos osaat virkata tai neuloa niin ehdit tehdä tumput koko jengille eikä mene rahaa kymppiä enempää. Itse oon virkannu "kissapipoja", aikaa kuluu jotain kaks puol tuntia, samalla voi kattella telkkaria tai lueskella. Eli kaksinkertaisesta langasta oon virkannu isolla koukulla pylväitä tyyliin pyöröpuikoilla, tehnyt yhtä korkeen ku leveän tuubin, yläreuna kiinni ja yläkulmat oon ommellu "umpeen" kolmion mallisiksi korviksi. Sit jos osais niin kirjois siihen päälle vielä kissansilmät, nenän ja viikset. Oon käsitöissä peukalo melkein keskellä kämmentä, joten pitäs onnistua aika helposti. Sit ostat ison pussin jotain halvempia konvehteja ja jaat ne useamman pakettiin.

täh
Ap, osta kirpparilta lahjat. Samalla voit ettiä itelles niitä kenkiä. Miten olet aiemmat talvet muuten pärjänny, pelkissä lenkkareissako?

Ethän sä millään pärjää 75 eurolla jos sillä pitää ostaa vielä ruokaa, kengät, bensaa ja lahjat.

Yhteistyössä