Eipä ole sitten rahaa syödä tänään mitään:(

  • Viestiketjun aloittaja Köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Africa:
Mä en jotenkin jaksa ymmärtää että joillain on tilanteet noin tiukkoja.En sitten millään.Mun mielestä Suomessa tulee toimeen jopa hyvin työttömänäkin.Mutta paljon jaksamisia sinne teille ja toiv.saatte ruokaa.
no jospa se tilanne tulee joskus sunkin eteen niin ymmärrät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄityliKolmelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Africa:
Mä en jotenkin jaksa ymmärtää että joillain on tilanteet noin tiukkoja.En sitten millään.Mun mielestä Suomessa tulee toimeen jopa hyvin työttömänäkin.Mutta paljon jaksamisia sinne teille ja toiv.saatte ruokaa.
no jospa se tilanne tulee joskus sunkin eteen niin ymmärrät.
Voi olla :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
perjantaina tuli lapsilisät.
mutta jos ne menee laskuihin tai jotain toisilla.

meillä käytiin kaupassa ja saatiin taas viikoksi kaappi täyteen.
ostain usein jauhelihaa pakkaseen tai jotain muuta pientä josta voi loihtia jotain jos ei ole rahaa ostaa mitään.

tsemppiä.
Joo mutta siis jos tilanne on niin tiukka ni ei lapsilta viedä silti leipää suusta. Vuokra ja sähkö on pakollisia menoja jota pitää maksaa että on katto pään päällä. Kaikki muu joutaa vaikka ulosottoon asti jos ei ole rahaa. HALOO oikeastikki! Lapsen etu ensin kun niitä tähän maailmaan on hankittu.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ÄityliKolmelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Africa:
Mä en jotenkin jaksa ymmärtää että joillain on tilanteet noin tiukkoja.En sitten millään.Mun mielestä Suomessa tulee toimeen jopa hyvin työttömänäkin.Mutta paljon jaksamisia sinne teille ja toiv.saatte ruokaa.
no jospa se tilanne tulee joskus sunkin eteen niin ymmärrät.
En mäkään ymmärrä. Itse onneksi osaamme rahaa käyttää ja kun Suomessa on vielä toimiva sossujärjestelmä niin tuskin on tulossa.
 
tsemppiä
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Mäki tässä just mietin, jotta ostaisko vikoilla euroilla vaippoja vai safkaa... :whistle:
Teillähän kestoillaan, eikö?
Eli osta sitä ruokaa.
No huonosti kun ei oo pyykinpesuainetta...
No tilaa allegron sivuilta iso pönttö pyykinpesuainetta, se tulee ilman kuluja, lasku on mukana. Niin saat pesuainetta parissa päivässä ja sit vaan maksat sen mukana olevan laskun. :)
 
Ap
Kiitos kaikille vastanneille! Ja se kortti toimikin!!! Eli sain haettua kassillisen ruokaa:D
No mutta joku kyseli miten tähän on tultu... no meillä on oikeastaan vasta nyt säännölliset tulot. Monen vuoden ajan on ollut työttömyyttä, jotain keikkatöitä välillä joista palkat tulleet miten sattuu.. mutta osaksi syy on ollut kyllä ihan omakin. En ole osannut suhteuttaa tuloja ja menoja enkä elää tarpeeksi nuukasti:( Nyt sitä sitten opetellaan oikein urakalla! Laskukasa on aivan järkyttävä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Mäki tässä just mietin, jotta ostaisko vikoilla euroilla vaippoja vai safkaa... :whistle:
Teillähän kestoillaan, eikö?
Eli osta sitä ruokaa.
No huonosti kun ei oo pyykinpesuainetta...
No tilaa allegron sivuilta iso pönttö pyykinpesuainetta, se tulee ilman kuluja, lasku on mukana. Niin saat pesuainetta parissa päivässä ja sit vaan maksat sen mukana olevan laskun. :)
Kiitti vinkistä. :) Mut ei tässä hätää, meillä on pottuja omasta takaa ja puuroa ja soijarouhetta kaapissa. Muksulle on tietysti varastoitu safkaa vaik kui. Ihan normi päivä, kuun lopussa syödään aina nuudelia. :xmas:
 
apsi
Ap:lla on selvästi tässä etu puolellaan: Auttaa paljon, että tiedostaa, miksi tilanteessa ollaan, ja kun pystyy myöntämään, että moka on oma. Jos syy olisi muualla, sitä olisi vaikea korjata. Omissa mokissa on se ihana puoli, että niistä voi ottaa opiksi ja toimia seuraavalla kerralla fiksummin. Kyllä sinä ap tästä vielä nouset!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Africa:
Mä en jotenkin jaksa ymmärtää että joillain on tilanteet noin tiukkoja.En sitten millään.Mun mielestä Suomessa tulee toimeen jopa hyvin työttömänäkin.Mutta paljon jaksamisia sinne teille ja toiv.saatte ruokaa.
Mäkään en ymmärrä, en todellakaan.
(joo, olen elänyt tosi pienellä rahalla)

Toivoisin, että tiukan paikan tullen jokainen kehtaisi pyytää apua vaikka seurakunnalta tai sossulta. Tai läheisiltään. Ei se ole noloa...nolompaa on nähdä nälkää. Olen mä ystävälle lainannut rahaa tuollaisessa tilanteessa, ihan mielellänikin.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Ap:lla on selvästi tässä etu puolellaan: Auttaa paljon, että tiedostaa, miksi tilanteessa ollaan, ja kun pystyy myöntämään, että moka on oma. Jos syy olisi muualla, sitä olisi vaikea korjata. Omissa mokissa on se ihana puoli, että niistä voi ottaa opiksi ja toimia seuraavalla kerralla fiksummin. Kyllä sinä ap tästä vielä nouset!
Kiitos:)

Toivon minäkin että tästä vielä noustaan!
 
se allergon suosittelija
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
saako tota pesuainetta jos on luottotiedot menneet? Siellä ei kysytä henkilötunnusta?
vastaako joku tähän?
No kokeile, ei kai siitä mitään lisäkuluja tule jos ei ne sulle sitä lähetä?
Sori ei ehdi koko aikaa palstailee :D Niin, siinä tilauslomakkeessa on kohta erikseen jos on luottotiedot menneet. Jos ei oo merkintöjä, laitetaan vaan rasti ruutuun. Mut milläs ne ne tarkastaa kun eivät kysy sotua..

 

Yhteistyössä