Eipä ole sitten rahaa syödä tänään mitään:(

  • Viestiketjun aloittaja Köyhä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
perjantaina tuli lapsilisät.
mutta jos ne menee laskuihin tai jotain toisilla.

meillä käytiin kaupassa ja saatiin taas viikoksi kaappi täyteen.
ostain usein jauhelihaa pakkaseen tai jotain muuta pientä josta voi loihtia jotain jos ei ole rahaa ostaa mitään.

tsemppiä.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja dodii:
Ni tänään tietysti saat herkkua naudanlihasta ja pavuista. Huomenna jos saat ne rahat ostat perunaa ja halvinta makaronia, jauhelihaa ja ruokakermaa.

Jauhelihasta ja kaalista keität kaalikeittoa, riittää tosta määrästä ainakin pariksi päiväksi. Kanttarelleista ja kermasta parin päivän päästä kastike -nams, oispa mullakin!
Kiitos! Olisko sulla jotain reseptiä naudanliha-papu-systeemiin?? Olen aina ollu huono noiden papujen kans...
 
Ap vielä...
Niin vielä yksi kysymys jos jollakin olisi kokemusta... Kun minulla olis yksi luottokortti tuolla jonka luottoraja oli ylitetty. No tein siitä sitten maksusuunnitelman jota olen maksanut aikataulun mukaisesti. Eli voikohan käydä tuolla luottokortilla kaupassa? Velkaa jäljellä tuosta kortista 800? 1000?:n luottorajasta... Ja kyseessä Master card.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap vielä...:
Niin vielä yksi kysymys jos jollakin olisi kokemusta... Kun minulla olis yksi luottokortti tuolla jonka luottoraja oli ylitetty. No tein siitä sitten maksusuunnitelman jota olen maksanut aikataulun mukaisesti. Eli voikohan käydä tuolla luottokortilla kaupassa? Velkaa jäljellä tuosta kortista 800? 1000?:n luottorajasta... Ja kyseessä Master card.
ei ehkä kannata, jos se ei toimikaan?
 
Soita pankkiin tosta kortin käytöstä ja kysy. Aika noloa siellä kaupassa sitten kassalla ostoksien kanssa kun kortti ei käy. Ei käy kyllä kateeksi tuo sun tilanne, mä voisin vaikka ruokaa sulle tuoda jos asuisit jossain lähellä.
 
Siili
Alkuperäinen kirjoittaja Ap vielä...:
Niin vielä yksi kysymys jos jollakin olisi kokemusta... Kun minulla olis yksi luottokortti tuolla jonka luottoraja oli ylitetty. No tein siitä sitten maksusuunnitelman jota olen maksanut aikataulun mukaisesti. Eli voikohan käydä tuolla luottokortilla kaupassa? Velkaa jäljellä tuosta kortista 800? 1000?:n luottorajasta... Ja kyseessä Master card.
Mee nettipankkiin ja avaa kohta tilit. Sun luottokortti näkyy siinä omana tilinään. Sitten katsot mitä sanotaan kohdassa käyttövarat. JOs siinä lukee esim. 200 e, niin kuin luulisin, voit sen summan käyttää.
 
Meillä suunnilleen sama tilanne, mutta sen takia huomenna ruokajonoon. Onneks sellanen tältä paikkakunnalta löytyy. Laskut tällä hetkellä paljon enemmän kuin tulot, ja mun mielestä niitä on tärkeä saada maksettua. Siksi esim. meillä meni kaikki lapsilisät laskuihin.

Tsemppiä, kyllä te pärjäätte kun vähän sovellatte!!:) :hug: Jos muualta ei mitään saa, on seurakunta hyvä paikka. Netistä löytyy puh. numero diakonille ja soitto ajat.
Kannattaa myös selvittää löytyykö sieltä missä asut ruokajakelua.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:
Missä päin asut? Kelpaako esim. ruokakassi?
Kiitos:) Yritän nyt kuitenkin vielä pärjäillä. Sen verran ylpeä taidan olla etten millään haluaisi paljastaa kuka olen... Täytynee selvittää onko täällä mitään ruokajakelua. Ja tuo diakoni... antaako se avustusta kelle vaan? Jos ei kuulu kirkkoon?
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:
Missä päin asut? Kelpaako esim. ruokakassi?
Kiitos:) Yritän nyt kuitenkin vielä pärjäillä. Sen verran ylpeä taidan olla etten millään haluaisi paljastaa kuka olen... Täytynee selvittää onko täällä mitään ruokajakelua. Ja tuo diakoni... antaako se avustusta kelle vaan? Jos ei kuulu kirkkoon?
kyllä antaa kelle vain
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Mäki tässä just mietin, jotta ostaisko vikoilla euroilla vaippoja vai safkaa... :whistle:
Teillähän kestoillaan, eikö?
Eli osta sitä ruokaa.
No huonosti kun ei oo pyykinpesuainetta...
mäntysuovalla ja fairylakin voi hätätilass pestä vaateet
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Mäki tässä just mietin, jotta ostaisko vikoilla euroilla vaippoja vai safkaa... :whistle:
Teillähän kestoillaan, eikö?
Eli osta sitä ruokaa.
No huonosti kun ei oo pyykinpesuainetta...
mäntysuovalla ja fairylakin voi hätätilass pestä vaateet
Kyllähän ne hätätilassa pesee vaikka käsisaippualla, shamppoola tms. Kiehautat vettä ja kaadat vaippojen päälle, niin bakteerit kuolee. Mieluummin ruokaa, vaippoja nyt voit tehdä vaikka pyyheliinasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:
Missä päin asut? Kelpaako esim. ruokakassi?
Kiitos:) Yritän nyt kuitenkin vielä pärjäillä. Sen verran ylpeä taidan olla etten millään haluaisi paljastaa kuka olen... Täytynee selvittää onko täällä mitään ruokajakelua. Ja tuo diakoni... antaako se avustusta kelle vaan? Jos ei kuulu kirkkoon?
Ei tarvitse kuulua kirkkoon.

 
vieras
Pakko kysyä että mitä ihme laskuja teille oikein kerääntyy ja millaisista summista puhutaan?
Meillä sähkö, vesi, vakuutukset, luottokortti, hoitomaksu ja puhelin ja sen lisäksi lainan lyhennys.
Mutta noista vaan osa tulee joka kk.
 
meillä on...
Iso pakkanen täynnään ruokaa, johon ostetaan esim ale-lihoja ja leipää, pakastekasviksia jne halpoja ruokia. Potut ei maksa paljoa, eikä tavallinen Myllyn Paras.
Mutta kyllä useammin kuin kerran on raavittu senttisiä kokoon että saa maitoa ja voita kaupasta.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Siili:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap vielä...:
Niin vielä yksi kysymys jos jollakin olisi kokemusta... Kun minulla olis yksi luottokortti tuolla jonka luottoraja oli ylitetty. No tein siitä sitten maksusuunnitelman jota olen maksanut aikataulun mukaisesti. Eli voikohan käydä tuolla luottokortilla kaupassa? Velkaa jäljellä tuosta kortista 800? 1000?:n luottorajasta... Ja kyseessä Master card.
Mee nettipankkiin ja avaa kohta tilit. Sun luottokortti näkyy siinä omana tilinään. Sitten katsot mitä sanotaan kohdassa käyttövarat. JOs siinä lukee esim. 200 e, niin kuin luulisin, voit sen summan käyttää.
Jos luottoraja on 1000 ? ja 800 ? velkaa niin kyllä sit 200 ? on käytettävissä, mutta ei hyvin mee jos luottokortilla joutuu ruokaa ostaan tai on aikasemmin ostanu. Miten ilman sitä tulit ennen toimeen?
 
utelias
Siis miten teillä on tuollainen tilanne? Käyttekö töissä vai mitä? Enkä kysy pahalla vaan ihan mielenkiinnosta. Jotenkin ei vaan osaa kuvitella tuollaista tilannetta, kun joka kuukaus palkka putkahtaa tilille.
 
Mä en jotenkin jaksa ymmärtää että joillain on tilanteet noin tiukkoja.En sitten millään.Mun mielestä Suomessa tulee toimeen jopa hyvin työttömänäkin.Mutta paljon jaksamisia sinne teille ja toiv.saatte ruokaa.
 

Yhteistyössä