Alkuperäinen kirjoittaja online:
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.