Eipä tarvitse enää kirpputoreille vaivautua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Mua kanssa huvittaa kirppareilla, kun siihen hintalappuun on oikeen kirjoitettu VÄHÄN KÄYTETTY tai KÄYTETTY MUUTAMAN KERRAN :D Ja usein kuitenkin näkee että myyjän vähän käytetty on vielä jotain aivan muuta, kun itselle vähän käytetty :/

Joo mä näin eilen reimatec haalrin jossa lappu "uusi ja käyttämätön"
ja polvet oli tahraisia :headwall:
Hinta 60e , kai sen nyt ostaja näkee kun on pinttynyttä likaa vaikka siinä lapussa lukeekin et olis muka uusi :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Mutta kannattaako edes pyytää kun tietää, että kukaan ei varmasti osta tuolliasilla hinnoilla. Minä ainakin laitan aina reilusti alemmalla hinnalla kuin kaupasta ostettaessa. Kaikki menee heti. Ennen sentään kirpputori oli kirpputori eli ei tarvinnut kuin 10 markkaa mukaan niin sai jo kasan vaatteita. Markalla tai kahdella sai jo paljon. Joo, pöydät on kalliita, mutta ei ne nyt noin kalliita nykyäänkään ole.

tämäpä se vain onkin nykyajan vitsaus kun mistään ei haluta maksaa! et sinäkään 100 euron haalaria viidellä eurolla myy! minä oon sitä mieltä että jos vaate on ehjä ja siisti (lue: uudenveroinen) niin ei sitä ilmaseksi tarvitse antaa.

lumppukirppikset sitte erikseen.

ja ei, en ole kirppismyyjä. mutta jos löydän kirppikseltä himoitsemani vaatteen tai esineen, en juurikaan välitä mitä se siellä maksaa.

ja tuolle Sanni-vieraalle tiedoksi jotta kyllä ne kirjat divarissakin maksaa.

ostakaa uusia kun kerran valitatte jatkuvasti näistä samoista asioista!

No mä ostan vaan halpaa ja siistiä :D Esim. toppatakki+housut 5?, reiman toppapuku 1,90?, kurahousut 1?, bodyt 10-50senttiä. Ohitan suosiolla sellaiset pöydät, joissa on kalliit hinnat. Aika hyvin huomaa jo parin tuotteen perusteella koko pöydän hintatason.

Hinnat on kalliita, todellakin, ja harvoin enää mitään kirppikseltä löytääkään. Mutta kai sekin on syynä, et onhan ne pöytävuokratkin jumalattoman kalliita, jos kaiken myyt vaikka 20-50centin hinnoilla, niin jäät tappiolle kun pöydän maksat... Ja siinä pöydän pitämisessä on sen verran vaivaa kuitenkin, et kai siitä muutama euro olis kiva voittookin saada, kuka siä tappiokseen viittii pöytää pitää ja käydä siistimässä sitä joka päivä...

Taisin myydä itse liian halvalla. Laitoin pojan 62-80 cm vaateet myyntiin ja normaalit sisävaateet myin 20 senttiä-50 senttiä kpl ja yks travellen "kurahousuhaalari" 6 euroa. Reiman puku 10 euroa ja kuomat 2 euroa. Meni kyllä nopeesti, eikä jääny mitään :)
Sain lisää varastointitilaa ja pojalle muutaman uuden vaateen!

Paras mitä minä olen nähnyt, on reiman hattu hintaan 19 euroa. Kaupasta saa uuden ja tahrattoman samalla hinnalla. Jostakin syystä ei ole hattu mennyt kaupaksi...

Minusta vaatteet on kuin autot: niiden arvo laskee nopeasti. Vaikka miten olisi haalari maksanut 100 euroa, niin jos se on yhden talven ollut käytössä, niin sen jälleenmyyntiarvo ei ole 30 euroa, vaan jossakin 10-20 euron tietämillä.

Mutta kannattaako edes pyytää kun tietää, että kukaan ei varmasti osta tuolliasilla hinnoilla. Minä ainakin laitan aina reilusti alemmalla hinnalla kuin kaupasta ostettaessa. Kaikki menee heti. Ennen sentään kirpputori oli kirpputori eli ei tarvinnut kuin 10 markkaa mukaan niin sai jo kasan vaatteita. Markalla tai kahdella sai jo paljon. Joo, pöydät on kalliita, mutta ei ne nyt noin kalliita nykyäänkään ole.

Meillä muuten pöytä viikoksi maksaa 39 euroa, sillä joutuu aika paljon myymään, että saa edes omansa pois. Toisaalta kallein juttu, mitä itse olen myynyt on ollut 4 euron brion shortsihaalari, ja oli ekoja tavaroita, joita pöydästä lähti, myin paljon kamaa ihan 20 sentilläkin, mutta tosi paljon saa 20 sentin tavaroita myydä, että on 39 euroa kasassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maarit:
Taisin myydä itse liian halvalla. Laitoin pojan 62-80 cm vaateet myyntiin ja normaalit sisävaateet myin 20 senttiä-50 senttiä kpl ja yks travellen "kurahousuhaalari" 6 euroa. Reiman puku 10 euroa ja kuomat 2 euroa. Meni kyllä nopeesti, eikä jääny mitään :)

Eihän se mitään. Joku trokari myy ne sitten kalliimmalla Huuto.netissä. :) Se "vaara" siinä on, jos pistät liian halvat hinnat. Mutta pääasia, että itse pääsit niistä eroon ja kauppahan se on joka kannattaa. ;)

Minä muuten kiertelen aika paljon kirppiksiä ja teen mielestäni ihan hyviä löytöjä. Ilmaiseksi minun ei tarvitse mitään saada, mutta kun tietää mitä esim. Legon vaatteet maksavat uutena, ostelen hyväkuntoisia mielelläni kirppikseltä 4:llä eurolla. Olen löytänyt Catmandoo-toppatakin hintaan 4,20, ja vaate tosiaan kuin uusi. Kuopukselle ostin pyhä/kauppavaatteeksi Mikki-hiiri housut ja takin, hintaan 10 euroa, myös tämä asu kuin uusi, ja todella hyvän näköinen. Eli kun kirppiksiltä ostaa laatua, sitä saa mielestäni myös edullisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja Maarit:

Eihän se mitään. Joku trokari myy ne sitten kalliimmalla Huuto.netissä. :) Se "vaara" siinä on, jos pistät liian halvat hinnat. Mutta pääasia, että itse pääsit niistä eroon ja kauppahan se on joka kannattaa. ;)

Tämä kävi kyllä mielessä ;) Mutta kun itse en käy kirppareilta mitään ostamassa niin en tienny hintoja :) En vaan itse viitsinyt laittaa kaikkia vaatteita uffillekaan kun ovat vain yhdellä lapsella olleet...

Mä sain viimeks menemään kaikki... ja oli mulla jotani 2?:n bodyjä muistaakseni. Nyt pistin kaikki bodyt menemään eurolla. Ekan viikon jälkeen lasken hintaa, jos ei ole menny kaupaksi.

Mun on kyllä tarkotus vähän tienatakin, ihan rehellisesti. :D

Olen kyllä samaa mieltä, että hinnat on jossain, ja varsinkin tietyissä kirppareissa ihan hirveän korkeita!

Sen takia mä juoksenkin niissä harvase viikko, koska suurin osa on ylihinnoitellut tuotteensa (tai sitten on vain ei meille sopivaa tavaraa tai lumppuja) niin pitää käydä tsekkaamassa, josko löytöjä löytyisi. Joskus saatan ostaa yhdestä ainoasta loosista paripussillista vaatteita ja muuta, joskus ei mistään löydy mitään ja toisinaan monessa loosissa on paljon kaikkea kivaa halvalla.

Tuossa oli keskustelua siitä, et pöydät on kalliita. No onhan ne, mut ootteko tulleet ajatelleks et jos myy halvemmalla saa takuulla enemmän tienattua kun jos myy kalliimmalla. Ai miks? No siks, et jos halvemmalla myyt ni nemmän tuotteita menee kaupaks. Kalliimmallamyydessä niitä ei mene niin paljon ja on isompi vaara jäädä tappiolle. Entäs jos kaverin kans ottaa puoliks sen paikan ni ei tuu niin paljon itelleen maksettavaa siitä pöydästä? Niin me tehdään ja hyvin jäädään tienesteille vaikka lasten vaatteet on hinnaltaan 0,2-1,5 ?.

Alkuperäinen kirjoittaja törppö:

tämäpä se vain onkin nykyajan vitsaus kun mistään ei haluta maksaa! et sinäkään 100 euron haalaria viidellä eurolla myy! minä oon sitä mieltä että jos vaate on ehjä ja siisti (lue: uudenveroinen) niin ei sitä ilmaseksi tarvitse antaa.

lumppukirppikset sitte erikseen.

ja ei, en ole kirppismyyjä. mutta jos löydän kirppikseltä himoitsemani vaatteen tai esineen, en juurikaan välitä mitä se siellä maksaa.

ja tuolle Sanni-vieraalle tiedoksi jotta kyllä ne kirjat divarissakin maksaa.

ostakaa uusia kun kerran valitatte jatkuvasti näistä samoista asioista!

Ei ilmaiseksi tarvitse antaa/myydä, mutta kohtuus kaikessa. Käytetty on käytetty, vaikka se olisi uutena maksanut 100 euroa. Minulle on aivan sama mitä tuote on joskus maksanut, vaan mitä se maksaa nyt kun sitä on käytetty. Itse voin ihan hyvin myydä reimatec-haalarin 5 eurolla kunhan se menee kaupaksi. Sitä on pidetty ja ostettu käyttöön, ei jälleenmyyntiin. Kavereille annan vaatteet ilmaiseksi. Minusta tuo on törkeää rahastaa vanhoilla, käytetyillä vaatteilla ja usein kun ne on tosi huonokuntoisia.

Yhteistyössä