Eipä tarvi vähään aikaan mummolassa käydä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joopa joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joopa joo

Vieras
Olen opiskelija ja nyt asumuserossa miehestä, 2 lasta (2 ja 4v) ja oltiin viime viikko mummolassa, tarjouslennoilla joihin niihinkin säästin kauan, myin kirpparilla jne.. Mummola siis kaukana. Edellisen kerran käytiin viime maaliskuussa.

Olipa viikko. Odotin kyllä henkistä tukea, mutta vanhempani olivat tosi nuivia, haukkuivat mua kun oon muuttanut erilleenn miehestä. Muutin koska meillä oli valtavia riitoja, rahalla alistamista (mies oli töissä), mutta kun mua ei oo lyöty eikä mies juonut meidän kaikkia rahoja, niin ei ollut oikeutettua tai järkevää erota.

Kun pesin kerran kesken reissua vaatteita, niin siitäkin vinoiltiin, että olisit tuonut tarpeeksi vaatetta 5 päiväksi.

Aiemmin vanhemmat ovat myös auttaneet meitä, ostaneet esim. lapsille villapuvut. Nyt ei ehdotettukaan tällaista. Aiemmin aloite on siis tullut heiltä, on esim. kysytty tarvisko lapset uudet kengät tai villapuvut.

Tiesivät että mulla on nyt rahaa 40 e, puolet plus pari kolikkoa oli mulla käteisenä ja käytin niistä vajaan kympin, kun käytin lapsia uimahallissa ja mulla ei ole nyt muuta kuin sellainen kortti jolla voi nostaa rahaa, ei käyttää maksamiseen. Eli mulla oli rahaa 14 e, kun oltiin lähdössä eilen.

Sitten kun mentiin pois, niin eivät odottaneet, että lentokone lähtee vaan lähtivät heti (ilmeisesti katsomaan jotain hiihtokisoja), sanomatta. Kone olikin rikki ja tultiin pois koneesta, jouduttiin odottamaan uutta lentokonetta noin 3 tuntia. Ostin rahoilla lapsille sämpylät ja juotiin vettä vessasta. Kotona oltiin klo 18.00 ja aamulla lähdettiin matkaan 10.30 (vanhempien luo on noin 100 km lentokentältä). Oltiin syöty siis viimeksi aamiainen. Eväitä ei ollut koska koneeseen ei saa viedä esim. pillimehuja (eikä paljon muutakaan elintarviketta).