Eipä noihin rahkojen tai maustamattomien jogurttien makuihin taho tottua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tai no jotkut mautamattomat jogurtit on oikein maukkaita sellaisenaan esim. milbona, ja turkkilainen jogurtti on kuin kermaa söis. Mut sit kaikki rahkat on niin happamia :$ nytkin olen pari viikkoa naama irves vetänyt milbonan jogurttirahkaa.

Miksi sitten vedät niitä, jotka eivät ole hyvää? Ja onko niitä pelkiltään pakko syödä? Minä laitan niihin hedelmiä, marjoja tai hedelmäsosetta sekaan. (Tai tietty jos karppaa tai jotain, niin sitten ei voi, mutta muuten suosittelen.)

Ei niitä toki pelkintään ole pakko syödä, mut ite yritän vältellä sokeria, makeutusaineita, hilloja ja hunajaa. Sekoitan toisinaan joukkoon marjoja, siemeniä yms. mut pyrin myös välttämään niitä. Mielestäni, vaikka maustamattmat jogurtit ja rahkat eivät makuhermojani hivele, ovat ne mainio välipala.

Siis miksi ihmeessä sä välttelet marjoja? Tai siemeniä?

Ehrmannin rahka on hyvää ihan sellaisenaankin. Kuin myös laktoositon ja rasvaton jogurtti, mitä myydään litran pönikässä. Oiskohan Valion tuote?

mites stevia tai xylitoli? Ite en tykkää stevian sivumausta mutta xylitoli on hyvää, se vaan kannattaa sekoittaa esim. jogurttiin jo illalla jos meinaa aamulla syödä et se sekoittuu kunnolla. Ja sit vanilja on hyvää ainakin jogurtissa, siis sellanen uute tai mikä lie.

Rahkaa en syö jos ei ole pakko, mutta Rainbow'n maustamaton & rasvaton jogurtti on hyvää marjojen tai hedelmäpalojen kanssa. Toistaiseksi ykköspaikalla on banaani, mutta myös kiivi, klementiini ja mustikka on hyviä. Ei tarvi mitään makeutusaineita, mutta ei silti ole liian hapanta.

No en oikein haluaisi käyttää steviaa tai xylitoliakaan. Itse ajattelin viime keväänä, et tottuisin vaikka rahkan makuun kun söisin sitä sinnikkäästi. Kun sitähän sanotaan et vaatii monta kertaa et makuun tottuu. Mut vielä en ole tottunut :D Toisaalta enpä ole koskaan oppinut juomaan piimääkään tai syömään viiljejä, vaikka ne eivät samoissa happamuusluokissa liikukkaan.

Joo no tää nyt on tämmönen ite kehitelty ongelma josta ei ole oikeastaan mitään haittaa, tuli vain mieleen kun hetki sitten söin jogurttirahkaa naama happamana :D

Mun mielestä yksi aikuisena olemisen parhaista puolista on juurikin se, että ei tarvitse syödä sellaisia ruokia, mistä ei tykkää. Mä kehittelisin jonkun oikeasti hyvänmakuisen yhdistelmän itselleni sallituista raaka-aineista ennemmin kuin puoliväkisin söisin jotain mikä ei oikein maistu.

Mä oon kyllä ihan tykästynyt maustamattomaan jogurttiin ja syön sitä joskus ihan sellaisenaankin. Mutta iltapalaksi teen nykyään smoothien ja tänään sinne menee jogurtin lisäksi banaani ja mustikoita.

Jospa sinun pitää yrittää hienovaraisempia keinoja rahkan kanssa. Sotke siihen marjoja sen verran, että maistuu. Pikkuhiljaa vähennät marjojen määrää sitä mukaa kuin makuaisti antaa myöten. Tämä voisi jopa toimia, sillä ruuan maistuminen on pitkälti aivoista ja ruokaan liittyvistä tunteista riippuvaista. Miksi muuten, jonkun herkun syöminen loppuisi oksennustautiin tai vastaavaan kokemukseen, koska itse makuhan ei muutu miksikään vaan tulee huono kokemus joka vaikuttaa alitajuisesti.