Eipä ihme että jo murkutkin potkii mummoja! PRKL!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Usein törmää siihen että taaperot ja isotkin lapset ajaa lintuja takaa, koittaa hätyyttää tai potkia. Pienet uteliaisuudesta, isot monesti kiusataakseen ja nauravat p.kasta naurua päälle. JA VANHEMMAT EI VÄLITÄ!

No ei siinä vielä mitään. TÄNÄÄN kaupungilla n. 7-9v poika juoksi pulun perässä ja huitoi käsillä ja nauroi p.askaset naurut päälle(ei iloiset naurut vaan sellainen hähää-tyyli). Ja MITÄ ISÄ TEKI??!!! SANOI POJALLE: "OLISIT POTKASSU SITÄ"!!!!!!!! :o ..... |O !

Muoks. Mies oli mukana ja kertoi juuri kuulleensa että poika kysyi ihmetellen: ai voinko potkaista? Eli oli ilmeisesti tajunnut ite että se ois väärin ja ihmetteli isää.Mies tuossa luki mun tän jutun ja kertoi tuon.

Ja sit ihmetellään kun "nykylapset" ja nuoret on kylmiä, väkivaltaisia ja sekaisin. Että mua kiukuttaa.

JOS mulla ois ollu munaa mennä sanoon, mies ois sanonu varmaan et sehän on vaan pulu. MUTTA kun pointti ei oo se mitä eläimiä vanhempi sattuu arvostaan ja mitä ei. Vaan pitäis periaatteessa opettaa jo taaperosta asti että kaikkia eläimiä kunnioitetaan, ihastellaan ja annetaan niiden olla jos eivät kerta päälle hyökkää ja noki/pure.
Jos ei opeteta olemaan eläville olennoille(oli se sit ihminen, lintu tai koira) helliä ja että niitä ei huvin vuoksi satuteta niin mitä siitä tulee.

*repii tukan päästään* |O Sori huutaminen ja raivo, mulle vaan toi asia on ollut aina tunteita nostattava ja oikeesti se "isä" ois tarvinnu kyllä ohjausta "kasvatuksessaan". Jonkun mielestä ehkä pikku asia mutta jos yhtään arjen psykologiaa ymmärtää, ymmärtää myös tämän pointin.

Joo mulla iski kans aikamoinen raivo ku tässä meidän liki on paljon naakan tms poikasia ja ne oli just tipahdellu pesistään, eli eivät viel osannu lentää.
No siivouspäivänä sit katoin ku yks talon pappa kaars tohon pihaan fillarilla ja POTKAS yhtä sellasta rääpälettä joka oli tossa matalalla kaiteella.
En o viel käyny pyöräkellaris mut voipi olla joku aamu kumit tyhjänä - prkle täysin avutonta olentoo ei mennä potkimaan

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Joo mulla iski kans aikamoinen raivo ku tässä meidän liki on paljon naakan tms poikasia ja ne oli just tipahdellu pesistään, eli eivät viel osannu lentää.
No siivouspäivänä sit katoin ku yks talon pappa kaars tohon pihaan fillarilla ja POTKAS yhtä sellasta rääpälettä joka oli tossa matalalla kaiteella.
En o viel käyny pyöräkellaris mut voipi olla joku aamu kumit tyhjänä - prkle täysin avutonta olentoo ei mennä potkimaan

Mä en tuu ikinä ymmärtään tollasta. Hän oli taas sen ajan ihmisiä et omat lapsetkin on kasvatettu potkimalla ja nyt ne on sitä alkoholistisukupolvea |O

|O voi että alko raivostuttaa. ja mulla muistu mieleen eilinen päiväkotivierailu, kun ryhmä lapsia oli löytäneet leppäkertun (lennähtäny hiekkasankon reunalle) ja sitä sitten ringissä ihmettelivät.. leppis mönki sit yhden lapsen lapaselle, ja sekös sit ihastutti.. kunnes yks 5v poika oikee hyökkäs kohti, nappas kertun, rusensi sen, heitti pois ja juoksi nauraen karkuun kun hoitaja yritti napata hihasta kiinni (ja jäähylle tms). hoitajat kyllä teki sit selväks sille viikarille kuinka luontoa ja eläimiä kunnioitetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gaselli:
Mulla olis munaa,mä kun luen aina juttuja mitä joku sano jossain jne,niin harmittelen kun itse en ollut paikalla ja päässyt suuta aukasemaan

Hitto kun oisitkin ollut. Mä oon koko ikäni ollut sellainen sisällä kiehuva hissukkareppana |O :/ ja arvaa ottaako päähän. Ehkä joskus kasvan siitä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja Gaselli:
Mulla olis munaa,mä kun luen aina juttuja mitä joku sano jossain jne,niin harmittelen kun itse en ollut paikalla ja päässyt suuta aukasemaan

Hitto kun oisitkin ollut. Mä oon koko ikäni ollut sellainen sisällä kiehuva hissukkareppana |O :/ ja arvaa ottaako päähän. Ehkä joskus kasvan siitä pois.

Mulla vaan suu ei pysy kiinni kun on sellanen tilanne,ja olen ollut jo lapsesta asti sellanen heikompien puolustaja jne

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
|O voi että alko raivostuttaa. ja mulla muistu mieleen eilinen päiväkotivierailu, kun ryhmä lapsia oli löytäneet leppäkertun (lennähtäny hiekkasankon reunalle) ja sitä sitten ringissä ihmettelivät.. leppis mönki sit yhden lapsen lapaselle, ja sekös sit ihastutti.. kunnes yks 5v poika oikee hyökkäs kohti, nappas kertun, rusensi sen, heitti pois ja juoksi nauraen karkuun kun hoitaja yritti napata hihasta kiinni (ja jäähylle tms). hoitajat kyllä teki sit selväks sille viikarille kuinka luontoa ja eläimiä kunnioitetaan.

Ne on just noita kuspään alkuja joille sanotaan et potki vaan |O

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Ehkä joskus kasvan siitä pois.
Mä ainakin kasvoin. Ihan muutaman viime vuoden aikana olen huomannut, etten enää tunne sisäistä raivoa kohdatessani tuollaisia ihmisiä. Tunnen vain syvää halveksuntaa ja vastenmielisyyteni ihmisiä kohtaan on päivä päivältä kasvanut.

Mä taas en ymmärrä, että jos huomataan elukan huonostikohtelua, hymistellään ja supatetaan seläntakana.
Auttaa sitä eläintä muuten niin maan pirusti... :|

Mutta samaa mieltä FA:n kanssa. Mukuloille pitää alusta alkaen tehdä selväksi, että mitään elukoita ei kiusata. :kieh: |O :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Mä taas en ymmärrä, että jos huomataan elukan huonostikohtelua, hymistellään ja supatetaan seläntakana.

Mutta samaa mieltä FA:n kanssa. Mukuloille pitää alusta alkaen tehdä selväksi, että mitään elukoita ei kiusata. :kieh: |O :kieh:
No kyllä mä sitä eläintä menen auttamaan, mutta en sis auo päätäni idiooteille =)

Mä en ymmärrä sitä et jos näkee selvän kaltoinkohtelun;niin kirjottaa siitä sit yleisönosastolle lehteen,mutta ei puutu itse tilanteeseen,tai pistä muita tahoja puuttumaan-Toki onhan se lehteen kirjottaminenki parempi kun ei mitään

Juu no jos sitä ois potkastu, oltais menty väliin ja annettu kuulua. Siinä menee munkin raja. Mutta kun poika ehti "vasta" huitoon käsin ja juokseen. Onneks.

Yhteistyössä