Eilinen Susi ilta

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eipä näy kuvia. Ei yhtä ainutta. Jopa kehitysvammaisessa isoisiämme tappaa rittäviä ali-ihmisiä kuhisevassa paskaisessa, jopa kuppaisessa itä (hyi-saatana) naapurissamme,

saatin kuvattua 10 sekuntia kestävä vilahdus taivaalla.

Mutta, ei Suomi juntti. Ei saa, saatana, yhtä elukkaa kuvattua. Ei vittu. Vammasten höpinät kaikuu puumetsään, Via_gra-homot.

Juntit 0 - Ihmiset 60.

Juntit 0 - Ihmiset 42 (0)

Lhol!
 
"vieras"
Lopetetaan nyt tää susikeskustelu, jos vaikka saatais PelleJuntti menemään takas talviunille. Oi niitä aikoja, kun Pelle ei vielä seikkaillut täällä mitäsnyttillä.
Mitäs, jos ihan tavalliset juntit menisivät goisaa. Ja susijuntit voisivat jäädä väripyssyjensä kanssa sohvalle runkkaamaan ja me tavallaiset PelleJuntit mentaisiin vaimojemme viereen. Mitään pelkäämättä.

Kuvia pihasusista, juntit.

Eipä ole näkynyt, lol. Ja hyvää yötä, pellet.

Juntit 0 - Ihmiset 100.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28069070]Mitäs, jos ihan tavalliset juntit menisivät goisaa. Ja susijuntit voisivat jäädä väripyssyjensä kanssa sohvalle runkkaamaan ja me tavallaiset PelleJuntit mentaisiin vaimojemme viereen. Mitään pelkäämättä.

Kuvia pihasusista, juntit.

Eipä ole näkynyt, lol. Ja hyvää yötä, pellet.

Juntit 0 - Ihmiset 100.[/QUOTE]

vippaako?
 
"vieras"
Tämä yks pelle odotti koko yön muna pystyssä että olisi saanut kuvan pihasudesta, mutta ei :LOL: Mä en takuulla kiusallanikaan laittaisi yhtään kuvaa tähän ketjuun, vaikka olisi.

En ole susialueelta, mutta tässä keskustelussa aika suuri ongelma on se, että nämä pösilöt (lunatic, susirunkkari) eivät ymmärrä sitä, että ne sudet ei ole vaan siellä metsässä vaan tulevat röyhkeänä taajamaan. Lunatic! Sitten kun sudet tulee sinne Harjavalla betonilähiöön niin oletko valmis muuttamaan itse pois sieltä metsästä, jos sudet on häiriöksi? ;)
 
"vieras"
Perheemme asuu maalla. Koskaan ei ole ollut haittaa susista.
Tuntuu tämä äänekäs vihapuhe olevan pienen joukon räksyttämistä. Ehkä kesän tullen keskittyvät taas mamuihin, kun ei lumella näy eläinten jäläkiä.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";28069531]Tämä yks pelle odotti koko yön muna pystyssä että olisi saanut kuvan pihasudesta, mutta ei :LOL: Mä en takuulla kiusallanikaan laittaisi yhtään kuvaa tähän ketjuun, vaikka olisi.

En ole susialueelta, mutta tässä keskustelussa aika suuri ongelma on se, että nämä pösilöt (lunatic, susirunkkari) eivät ymmärrä sitä, että ne sudet ei ole vaan siellä metsässä vaan tulevat röyhkeänä taajamaan. Lunatic! Sitten kun sudet tulee sinne Harjavalla betonilähiöön niin oletko valmis muuttamaan itse pois sieltä metsästä, jos sudet on häiriöksi? ;)[/QUOTE]

En enää muuten meinaa tähän kummalliseksi muuttuneeseen ketjuun osallistua, kuin että en runkkaa susilla, ja vihelsi vähän korkealta toi vika kommentti "betonilähiään.. pois sieltä metsästä", onko kirjottaja ottanut aamulla epähuomiossa väärän värisen pillerin.:D

Ei siinä mitään, ihan hauska tota oli tavata tovi jos toinenkin, en silti ymmärtänyt.:rolleyes:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28069531]Tämä yks pelle odotti koko yön muna pystyssä että olisi saanut kuvan pihasudesta, mutta ei :LOL: Mä en takuulla kiusallanikaan laittaisi yhtään kuvaa tähän ketjuun, vaikka olisi.

En ole susialueelta, mutta tässä keskustelussa aika suuri ongelma on se, että nämä pösilöt (lunatic, susirunkkari) eivät ymmärrä sitä, että ne sudet ei ole vaan siellä metsässä vaan tulevat röyhkeänä taajamaan. Lunatic! Sitten kun sudet tulee sinne Harjavalla betonilähiöön niin oletko valmis muuttamaan itse pois sieltä metsästä, jos sudet on häiriöksi? ;)[/QUOTE]

Ei niitä kuvia ole, koska niitä susia ei pihoissa ole. Juntit ovat psykoosissa.
 
Kukaan ei ole vielä tässäkään ketjussa kertonut, mitä pitää tehdä tilanteessa, jossa susi/susia pyörii pihalla ja perheessä on pieniä lapsia. Hävitetäänkö sudet, pidetäänkö lapset sisällä vai laitetaanko susien kanssa pihalle? Ilman mitään hysteriaa, tämä on realiteetti monessa taajamassa tänä päivänä, puhumattakaan pöndellä asuvista. Ikävä tosiasia on että osa susista on menettänyt ihmisarkuutensa. Tähän lienee syynä lajin metsästämättömyys vuosikymmenet.
Pahin ongelmanratkaisun este on keskustelun ääripäät. Toiset ovat sitä mieltä että ihminen väistää aina koska susi on elänyt pidempää Suomessa kuin ihminen. Toinen ääripää on sitten ne, jotka haluaisivat ampua kaikki sudet. Tosin näitä jälkimmäisiä en ole ikinä tavannut. Kaikki itse tuntemani metsästäjät ovat sitä mieltä että susi kuuluu Suomen luontoon. Ja nimen omaan sinne ja sellaisella kannalla, että myös metsästysharrastus koirien kanssa on mahdollista.
Luulen, että kenelläkään tässä ketjussa ei ole omaa kokemusta elosta susien kanssa omalla kotipihalla. On helppoa puolustaa asiaa, josta ei juurikaan ole omakohtaista kokemusta.

Jos omaan pihaani sudet tulisivat asumaan, soittaisin ensimmäisenä oman alueen petoyhdyshenkilölle. Tämä tulee tarkistamaan jäljet ja sen onko susi oleskellut paljonkin lähiympäristössä. Häneltä saa myös toimintaohjeet jos haluaa suden pois pihapiiristä. Yleensä päädytään kaatoluvan hakemiseen.

Lapsiasiaan sen verran, että eihän siinä oikein voi muuta tehdä kuin valvoa lapsia jos pihalla leikkivät. Vaikka Suomessa ei aikoihin susi ole yrittänyt viedä lasta niin onhan se ihan mahdollista ja vain ajan kysymys, kun pihasudet ovat yleistyneet.



[QUOTE="ihmetys";28068122]Jos tuo todella pitää paikkansa, ettei RKTL suostu kaikkia selviä susihavaintoja edes kirjaamaan ylös, niin on kyllä täysin takapuolesta tuo meno.[/QUOTE]

Niinhän se on. Sama homma laskentojen kanssa. Ymmärrän toki, että pieniä heittoja laskennoissa on, mutta en usko että yli puolella tarvitsee määrää kuitenkaan tiputtaa?! Nyt ihmetellään, että susista joka viides olisi salakaadettu, koska laskennoissa ei saatu mitenkään samaa määrää kuin viime vuonna. Ai ei? Kysyn vaan.




Huomasin että keskustelu meni yöllä vähän.. noh.. omalaatuiseksi. Ehkä tästä voidaan jatkaa asiallista keskustelua ilman toisten haukkumista. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
Aries 78
[QUOTE="Vieras";28059222]Susien määrä vähentynyt ja varmaan syynä laiton metsästys. Jokainen laittomasti metsästävä on häpeäksi hienolle harrastukselle. Tottakai asutuksen lähellä liikkuvat, häiriötä aiheuttavat sudet pitää tappaa. Mutta ei kaikkia susia. Eikä koskaan laittomasti. Itse en luonnossa susia pelkää, karhuja hiukan.[/QUOTE]

Ei ne sudet ole automaatisesti häirikkö susia jos käyvät pellon laidassa kävelmässä, hieman on sellainen laput silmillä ajattelumalli että muualla saa sudet liikkua vapaasti mutta jos 10km lähemmäs tulee omaa asuinaluetta niin heti pitää tappaa se kammotus..
 
Ei ne sudet ole automaatisesti häirikkö susia jos käyvät pellon laidassa kävelmässä, hieman on sellainen laput silmillä ajattelumalli että muualla saa sudet liikkua vapaasti mutta jos 10km lähemmäs tulee omaa asuinaluetta niin heti pitää tappaa se kammotus..
Juuri tuon takia on tärkeää, että se petoyhdyshenkilö käy tarkistamassa jäljet. Ei sellaiselle sudelle myönnetä minkäänlaisia lupia, joka on erehtynyt ihmisten lähelle, mutta lähtee kuitenkin pois. Tottakai sudetkin etsivät reviiriään ja pihojen lähelle tullaan tulevaisuudessakin. On tärkeää erottaa asuuko susi siinä vai ei. Valitettavaa on, että tämän uutismylläkän takia ensin soitetaan lehtiin ja sitten vasta selvitellään.
 
Mitä ohjelmaa mahdoit tarkottaa.

Kyllä toi hysteria on ihan todellista, ja sille pitäisi saada stoppi. Minusta koulujen pitäs opettaa lapsille asianmukasesti mitä sudet ovat ja miten ne elävät.
Liian pitkälle on menty jos lapset itkevät ulos mennessään ja vanhemmat ovat näihin pelkoihin syypäänä.
Ois kriisipalaverin paikka monelle yhteisölle, miten saavat lapsensa kuntoon, kun vanhemmatkin ovat vihasta ja pelosta sekaisin.

Sama painajainen siirretään sukupolvelta toiselle. Paha demoni joka tulee metsästä ja vie lapset. Miettikää miltä se lapsista tuntuu. Aikuisilta odottaisi fiksumpaa käytöstä.
Puhun susi-illasta.

Mistähän itkevistä lapsista puhut? Kuka on puhunut demoneista lapsille? Ei täällä ainakaan lapset itke pihalle mennessä.

Mitä niille lapsille kuuluu sanoa? Kertoa sen pihalla pyörivän suden olevan vain mielikuvituksen tuotetta? Vai miten lasta neuvotaan, jos pihalla ja koulumatkalla pyörii susia?
 
"viera"
En enää muuten meinaa tähän kummalliseksi muuttuneeseen ketjuun osallistua, kuin että en runkkaa susilla, ja vihelsi vähän korkealta toi vika kommentti "betonilähiään.. pois sieltä metsästä", onko kirjottaja ottanut aamulla epähuomiossa väärän värisen pillerin.:D

Ei siinä mitään, ihan hauska tota oli tavata tovi jos toinenkin, en silti ymmärtänyt.:rolleyes:
Minun mokani. Hetkiseksi unohdin että olet tyhmä kuin saapas. Sinun mielestäsi on ihmisten oma vika, kun ovat muuttaneet alueelle jossa susia on. Ja siksipä kysynkin että muutatko pois sieltä metsästä (koska mielestäsi sudethan asuvat metsässä jonne ihmisillä ei ole asiaa) tai "metsästä" kun sudet tulevat sinne. Koska oma mokahan se on asua siellä, jos he tulevat häiriköimään ihmisiä, eikö? ;)
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";28069934]Edes yksi kuva, niin olisi helpompi keskustella. Nyt tämä on niinkuin psykoosipotilaan kanssa keskustelisi. Harhoja, harhoja jokapaikassa.[/QUOTE]

Näinpä.
Ilmeisesti metsässä olevatkin sudet sitten luokitellaan "pihasusiksi", kun nämäkin ovat vapaata riistaa.

Kukaan ei laita kuvaa pihalla tönöttävästä ja irvistelevästä sudesta, tänä digiaikana kun kaikilla on härvelit jotka mahdollistavat kuvan ottamisen.
Sitäpaitsi, jos joku susi sattuu kävelemään jonkun tontin poikki, niin onko se "häiriköintiä". Ymmärtäisin jos susi istuisi 24h tuntia pihalla passissa, että joku voisi kokea asian häiritseväksi.
Mutta ei. Ei niin ei.
 
Aries 78
Näinpä.
Ilmeisesti metsässä olevatkin sudet sitten luokitellaan "pihasusiksi", kun nämäkin ovat vapaata riistaa.

Kukaan ei laita kuvaa pihalla tönöttävästä ja irvistelevästä sudesta, tänä digiaikana kun kaikilla on härvelit jotka mahdollistavat kuvan ottamisen.
Sitäpaitsi, jos joku susi sattuu kävelemään jonkun tontin poikki, niin onko se "häiriköintiä". Ymmärtäisin jos susi istuisi 24h tuntia pihalla passissa, että joku voisi kokea asian häiritseväksi.
Mutta ei. Ei niin ei.
Oikeassahan sie olet, olen samaa miletä että jos susi juoksentelee espoossa siellä järven rannalla hieman vettä juomassa niin ei se ole häiriöksi! Tosin se tapetaan varmuuden vuoksi ettei vain ole uhkana järven vastarannalla oleville ihmisille. Itä-suomessa vain ohjeistetaan kotieläimet viemään sisälle ettei tule syödyksi kotipihallaan. Jos minun pihalla susi olisi koiran kimpussa niin en tosiaan mitään digikameraa kaivelisi esille että saisin nettiin laitella siittä kuvia..
 
"vieras"
Näinpä.
Ilmeisesti metsässä olevatkin sudet sitten luokitellaan "pihasusiksi", kun nämäkin ovat vapaata riistaa.

Kukaan ei laita kuvaa pihalla tönöttävästä ja irvistelevästä sudesta, tänä digiaikana kun kaikilla on härvelit jotka mahdollistavat kuvan ottamisen.
Sitäpaitsi, jos joku susi sattuu kävelemään jonkun tontin poikki, niin onko se "häiriköintiä". Ymmärtäisin jos susi istuisi 24h tuntia pihalla passissa, että joku voisi kokea asian häiritseväksi.
Mutta ei. Ei niin ei.
Vastaa viestiin 191 ;)
 
Lunatic
Puhun susi-illasta.

Mistähän itkevistä lapsista puhut? Kuka on puhunut demoneista lapsille? Ei täällä ainakaan lapset itke pihalle mennessä.

Mitä niille lapsille kuuluu sanoa? Kertoa sen pihalla pyörivän suden olevan vain mielikuvituksen tuotetta? Vai miten lasta neuvotaan, jos pihalla ja koulumatkalla pyörii susia?
Kyllä joku tässäkin ketjussa puhui itkevistä lapsista, ja kuulemma tämä Tiltu Joku käytti tuolla susi-illassakin pelkääviä lapsia esimerkkeinä. Olivat tuoneet lapsia paikallekin kertomaan peloistaan, näin kuulin.
Aivan mahdotonta touhua.

En kuunnellut itsekään ko.ohjelmaa.
 
Lunatic, Käsitinkö mä oikein, että sun mielestä kaikki sudet pitäis suojella? Jopa nämä oikeat häirikkösudet, jotka sellaisiksi on todistettu? En tarkoita susia, jotka kerran erehtyvät pihalle. Jos näin on, niin kaipaan perusteluita sille. En ymmärrä miksi suden annettaisiin esim raadella ja tappaa kotieläimiä. Saati sitten tulla toistuvasti lapsiperheen kotipihaan asustelemaan ja etsimään ruokaa.
 
Lunatic
[QUOTE="viera";28070108]Minun mokani. Hetkiseksi unohdin että olet tyhmä kuin saapas. Sinun mielestäsi on ihmisten oma vika, kun ovat muuttaneet alueelle jossa susia on. Ja siksipä kysynkin että muutatko pois sieltä metsästä (koska mielestäsi sudethan asuvat metsässä jonne ihmisillä ei ole asiaa) tai "metsästä" kun sudet tulevat sinne. Koska oma mokahan se on asua siellä, jos he tulevat häiriköimään ihmisiä, eikö? ;)[/QUOTE]

Taas keskityt minun haukkumiseeni, koitan kuitenkin vastata asiallisesti.
En muuta susien takia mihinkään, minua sudet eivät häiritse.

Jos kokisin sudet ongelmaksi, muuttaisin johonkin pienelle kalliosaarelle, missä olisi korkeintaan lokkeja.
 
Lunatic
Oikeassahan sie olet, olen samaa miletä että jos susi juoksentelee espoossa siellä järven rannalla hieman vettä juomassa niin ei se ole häiriöksi! Tosin se tapetaan varmuuden vuoksi ettei vain ole uhkana järven vastarannalla oleville ihmisille. Itä-suomessa vain ohjeistetaan kotieläimet viemään sisälle ettei tule syödyksi kotipihallaan. Jos minun pihalla susi olisi koiran kimpussa niin en tosiaan mitään digikameraa kaivelisi esille että saisin nettiin laitella siittä kuvia..
Mutta on se perin outoa että kukaan ei laita kuvaa edes pihalla seisovasta sudesta, nämäkin kun ovatniin suuri ongelma.
Kyllä mä napsaisin kuvan, jos susi seisois pihalla.
 
Lunatic
Lunatic, Käsitinkö mä oikein, että sun mielestä kaikki sudet pitäis suojella? Jopa nämä oikeat häirikkösudet, jotka sellaisiksi on todistettu? En tarkoita susia, jotka kerran erehtyvät pihalle. Jos näin on, niin kaipaan perusteluita sille. En ymmärrä miksi suden annettaisiin esim raadella ja tappaa kotieläimiä. Saati sitten tulla toistuvasti lapsiperheen kotipihaan asustelemaan ja etsimään ruokaa.
Jos joku näyttäs mulle ensin kuvan siitä "häiriköivästä" sudesta, niin palataan sen jälkeen asiaan. Susi ei ole "häirikkö" vain olemalla susi.
 
Aries 78
Mutta on se perin outoa että kukaan ei laita kuvaa edes pihalla seisovasta sudesta, nämäkin kun ovatniin suuri ongelma.
Kyllä mä napsaisin kuvan, jos susi seisois pihalla.
Eihän se siellä päiväsaikaan juokse, yleensä ilta- ja aamuhämärissä! Sen verran arka kuitenkin tuo elukka että se käypi vain nopeasti pihalla katsomassa olisko mitään syötävää, jos siellä se rekku koira on narun nokassa niin en usko että sillä isännällä on kuvaaminen mielessä kun koiraa huutaa pihalla susi niskassa.
 

Yhteistyössä