Eilinen Inhimillinen tekijä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

melle

Aktiivinen jäsen
21.07.2004
1 291
2
36
Todella hyvä aihe, uusinta oli lokakuulta. Sai paljon aikaan keskustelua miehen ja minun välillä. Milloinkohan uusittaisiin pikauusintana kun jäi alusta lähtien näkemättä. :/

Toivon todellakin, että kaikki henkeen ja vereen aborttia vastustavat olisivat tuon ohjelman nähneen j miettisivät murhaaja-syyllistämisiään syvällä sisimmässään. Sillä niin kuin siinä sanottiin. Kukaan sellainen, joka ei ole ollut moisessa päätös tilanteessa, ei voi tietää miten vaikea se päätös on...

Miekään en sitä alusta nähnyt, mut en osannu kanavaakaan vaihtaa kun aloin katsomaan. Piti välillä silmiä pyyhkäistä, kun alkoi väkisinkin itkettämään.

Mitenkähän tälle raskaana olevalle kävi? Saiko terveen vauvan vai oliko kehitysvammainen?
Todellakin pisti aborttia vaihtoehtona miettimään "minä en koskaan tee"- ajatus pyyhkiyty äkkiä pois, elämän realiteetteja ajatellessa!

oli hyvä dokumentti..

mut turhis asia pisti silmiin eikä se ees tärkeä ollu mut jäi vaivaamaan..
Oliks ne vaatteet niitten omia vai kuvaus-studion? meinaan et haluttiinko siinä tehdä kontrasti "ura-äidit" vs.tavan mamma(siis kun sillä millä oli se down tyttö niin oli villapaita ja kun niillä kahdella muulla oli "virallisemmat" vaatteet)...

höpsö juttu mutta pisti silmään

Mä en kyseistä ohjelmaa nähnyt, enkä vastusta aborttia silloin, kun se on oikeista syistä tehty, mutta vastustan sitä, että aikuiset (lasken siis aikuisiksi kaikki ne, jotka seksiä harrastavat, koska jokainen sitä tekevä tietää, mitä siitä voi seurata) ovat tietoisesti yhdynnässä ilman ehkäisyä ja hups, kävi vahinko ja ei muuta, kuin aborttia tekemään. Se ei mun päähäni käy! (Tuttavapiirissä muutama tällainen tapaus). Eri asia on, jos ehkäisy on pettänyt (+ muut järkevät syyt).

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mitenkähän tälle raskaana olevalle kävi? Saiko terveen vauvan vai oliko kehitysvammainen?
Todellakin pisti aborttia vaihtoehtona miettimään "minä en koskaan tee"- ajatus pyyhkiyty äkkiä pois, elämän realiteetteja ajatellessa!

Ohjelman jälkeen sanottiin, että terve poika tuli. :D

Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Ohjelman jälkeen sanottiin, että terve poika tuli. :D

Hosuin ja käänsin diilille, jäi siis "loppuratkaisu" näkemättä.

tällä raskaana olevalla oli nettiblogi..hänen nimellään se löytyy googlesta, sai pojan muistaaksei 18.11.06, 4665g eli isokokoisen vielä, ja ainakin sillä hetkellä vauvalla kaikki hyvin.

Mä taas odotin tältä ohjelmalta enemmän, juuri raskauden jouduttuani keskeyttämään. Mielestäni kysymykset oli vähän tönks eikä kyselijällä oikein tatsia siihen mitä olisi ollut järkevämpää kysyä. Ja jotenkin sivuutti sen joka oli joutunut keskeyttämään aika rankasti aina välillä.

Myös tapaukset olisivat voineet olla erilaisempia - nyt oli ikään kuin kaksi downia (joista toinen ei sitten edes ollut lopulta) vastaan elinkelvoton murskatuomio. Ihme vastakkain asettelu noiden välillä.

Petyin.

Mieheni on fanaattinen abortin vastustaja eikä hän saanut uutta näkökulmaa.

Minusta asiat esitettiin yksisilmäisesti ja keskeytyksen tehneestä jäi kylmä kuva, kun ei kertaakaan liikuttunut, ei halunnut vauvaa katsoa synnytyksen jälkeen jne.Hänestä sai bisnes-ja tehokkuusajattelun kannattajan vaikutelman.

Vammaisen lapsen äidistä sai kuvan että hän on joku uskovainen tai muuten hipahtava villapaitoinenn.

Odottaja oli saatu vaikuttamaan ihan normaalilta odottajalta.

Alkuperäinen kirjoittaja pohtiva:

Minusta asiat esitettiin yksisilmäisesti ja keskeytyksen tehneestä jäi kylmä kuva, kun ei kertaakaan liikuttunut, ei halunnut vauvaa katsoa synnytyksen jälkeen jne.Hänestä sai bisnes-ja tehokkuusajattelun kannattajan vaikutelman.

Vammaisen lapsen äidistä sai kuvan että hän on joku uskovainen tai muuten hipahtava villapaitoinenn.

Monesti tuolla, kenellä raskauskeskeytettiin, silmä kulma kostui ja itse ainakin näin, että välillä oli paha puhua. Sitä kyllä ihmettelin, kun ei vauvaa halunnut katsoa.

Alkuperäinen kirjoittaja viekkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pohtiva:

Monesti tuolla, kenellä raskauskeskeytettiin, silmä kulma kostui ja itse ainakin näin, että välillä oli paha puhua. Sitä kyllä ihmettelin, kun ei vauvaa halunnut katsoa.

Niin minustakin näytti kaikkea muuta kuin kylmältä...loppuajasta oli silmät jo punaisetkin,koska varmasti koko ajan taisteli kyyneliään vastaan.

Itse ymmärsin,että ei halunnut katsoa vauvaan ensimmäisenä,vaan että hoitaja katsoi onko terve vai sairas lapsi. Mutta ei sitä kyllä kerrottu,että katsoiko lastaan itse ollenkaan.

Minusta oli koskettava haastattelu ja juuri kuten joku jo kirjoitti,että jyrkimmät vastaukset,kommentit,moralisoinnit tulevat usein niiltä,jotka eivät ole itse koskaan samassa tilanteessa olleet. Siis tämähän pätee lähes kaikkeen maan päällä.

En itse ole ollut täysin vastaavassa tilanteessa,mutta pystyn kyllä ymmärtämään että kukin tekee omat ratkaisunsa.

Yhteistyössä