eilinen dokumenttiprojekti niki ja nikin veli! mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja hyvädokkari
  • Ensimmäinen viesti
hyvädokkari
aivan mahtava ohjelma. miten ihanasti vanhemmat jaksoivat touhata kahden vammaisen lapsenkanssa ja miten ihanasti olivat nikille opettaneet hyväksymään vamman! itse ihan kyynelet silmissä dokkaria katsoin kun oli niin likuttava pieni mies se niki. kylä sitä turhasta monesti itse valittaa:(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan hyvä dokumentti oli. Tosin tuntui, että isällä oli hermot kireällä, voi toki olla, että kuvittelin, tai jännitti kameroita tämä isä.

no en ihmettele vaikka hermot kireällä nissä aamutoimissakin. monellako on aamulla hermot kireällä terveidenkin lasten kanssa saati kahden vammaisen jotka ovat täysin puettavia yms..

hatun nosto tälle perheelle.

v
Mustakin oli aivan mainio dokumentti, en vain jaksanut katsoa loppuun, kun tuli uni silmään. Se pikkumies oli kyllä niin eläväinen ja ne sen kommentit oli kyllä ihqui. Tulee sunnuntaina uusintana, pitää silloin katsoa uudestaan.

Irja
Katsoin molemmat ohjelmat ja totean Niki, että toivottavasti toiveesi toteutuu radiotoimittajaksi tavalla tai toisella. Olet iloinen ja tunteikas nuori mies.
Suoraan sanoen ikävöin Nikiä ja veljeä, olette niin aurinkoisia lapsia.
Sain suurta Joulumieltä dokumentistä. Kasvatte upeissa perheissä.

Non compos mentis
Niin eri tavalla voi saman asian nähdä kaksi eri ihmistä. Minusta iskä jaksoi lasten kanssa upeasti; vei, haki, teki, näytti. Ihan tavallista perhe-elämää, kun sukat eivät aamulla meinaa löytää pariaan jne.

Minusta myöskään Nikiä ei oltu kasvatettu hyväksymään vammaansa, vaan hän oli päässyt siihen etappiin itse. Kun ei periaatteessa "vammaton" voi edes saada "vammaista" hyväksymään itseään, sen on tultava sisältä. Hyväksyntää, rakkautta jne. voidaan toki osoittaa, mutta vain itse voi jokainen itsensä lopulta hyväksyä.

Syviä juttuja puheli mitä veljeensä tuli. Että jo noin pienenä on havainnut sen karun asian, ettei toisesta todennäköisesti "tule mitään" ja mitä jos vaakakupit olisivatkin toistepäin. Veljestäkin kuitenkin näki, että uimassa ja kalastamassa jne. hänkin nautti.

Yhteistyössä