Eilinen aborttikeskustelu....jäi vaivaamaan

Horuksen silmä

Aktiivinen jäsen
21.11.2008
10 741
-1
36
Tampere
Eli voisko joku ASIASTA OIKEASTI tietävä kertoa mulle, onko se pilleri mikä annetaan pari päivää ennen raskaudenkeskeytystä keltarauhashormoonia?
Kun harmaana esiintyvä " lääkäriäiti" niin kivenkovaa väitti että sitä se ei ole?
Ja pyydän, ei aleta tappelemaan tässä onko abortti oikein vai väärin.

..eka nappi oli kohdunkaulaa pehmittävä..esilääkitys..
Mulla supisteli seuraavan päivän...
Toiset napit olikin sitten jotain ihan muuta..ihme vatsahaavan hoitoon ja ties mihin..
(en muista, vaikka ne luin monttu auki)

Meinasin kuolla niihin supistuksiin..mut mukaan sai hevoskuurin kipulääkettä.

Synnytys jäi ihan kakkoseks.
Et en hankkis mitään aborttia, pienemmällä tuskalla saa maailman lapsen.

Mifegyne on antihormoni, joka estää raskauden jatkumiselle tarpeellisen hormonin, progesteronin(ELI KELTARAUHASHORMOONI ),
vaikutuksia. Mifegyne voi sen tähden aikaansaada raskauden keskeytyksen. Sitä voidaan myös käyttää
pehmentämään ja avaamaan kohdunkaulaa

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
En mä tästä taas tullut hullua hurskaammaksi :D

:D

Mä en tähän niin ole perehtynyt, kun en ole koskaan halunnutkaan perehtyä. Mutta yleensä kai raskaudenkeskeytystä ennen annetaan justiinsa tuo Mifegyne, joka ei siis ole keltarauhashormoni. Mifegyne pehmentää kohdunsuuta ja voi itsessäänkin aikaansaada raskauden keskeytymisen. Lääkkeellisessä keskeytyksessä sitä käytetään prostaglandiinin kanssa.

Kuulostais ihan järjettömältä, että keltarauhashormonia annettaisiin ennen raskaudenkeskeytystä, kun keltarauhashormoni on edellytys raskauden jatkumiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mikä jäi epäselväksi?
Ei anneta keltarauhashormonia.

Ok.
Asia on kuitenkin MULLE epäselvä :saint:

Joo. Siis ei ole keltarauhashormoni. :D Se keltarauhashormoni vaan edesauttaisi raskauden jatkumista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mikä jäi epäselväksi?
Ei anneta keltarauhashormonia.

Ok.
Asia on kuitenkin MULLE epäselvä :saint:

Niin mikä?

Tuossahan nuo ylempänä lukee et mitä nappeja siinä naiselle annetaan,toinen lopettaa sen jota raskaus vaatii pystyäkseen jatkumaan (eli keltarauhashormonia ) toinen aiheuttaa suppareita ja pehmittää kohdunkaulaa.

Joo, että se siis ei ollut keltarauhashormonia jolla keskeytetään vaan keltarauhashormonin vastavaikuttajaa. Lääkäriäitiä ihan turhaan haukuttiin, asiaa puhui koko ajan.

progesteroni tehdään soijasta.
Voisiko syynä olla sen myrkkyvaikutus - muuntogeenistä soijaa ne tietysti käyttävät valmistukseen, koska se on niin älyttömän halpaa!

Soijahan aiheuttaa lapsettomuutta....