EILINEN 4D PISTI KIEHUMAAN!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rotisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rotisko

Vieras
No jopas nyt oli dokumentti toi eilinen 4D.
Siellä oli kuulkaa vangeilla paremmat oltavat ku monella meistä tavispulliaisista! Ihan pisti vihaksi kuinka asiaa kaunisteltiin ja tehtiin koko vankilahommasta sellasta ruusuilla tanssimista! Niillä oli omat huoneet, ja hyvät oltavat. Jääkaapit täys ruokaa ja vaikka ja mitä. Oli vankihoitajatkin niin ystävällisiä kaikille ja huhhuh.
Katottiin täällä ohjelmaa ja mietittiin, että noilla on tuolla kyllä liian hyvät oltavat. Ei ihme että moni ei kerrasta opi vaan TAHTOVAT sinne uudestaan. Mikäs siellä olis ollessa, täyshoitolassa!! hitto vie.

On se kumma kun nykyään suomen armeija on pahempi paikka ku vankila!! Mikä on menny pieleen?

Okei, nyt joku tulee ja sanoo että no mietis mikä leima jää jatkoelämää ajatellen vankilassa olosta, ja miten alottaa puhtaalta pöydältä ku ei ole mitään ja pla pla. Kyllä minä tajuan, mutta nyt tarkoitinkin tuota tuon hetkistä tilannetta. Siellä oli kuulkaa ystävätkin omasta takaa ihan samassa paikassa. Ei vaivaa yksinäisyys noita naisia niinku varmasti monia täällä kaltereiden normaalipuolella! Hyvin oli asiat täytyy kyl sanoa.
Taidanpa ehdottaa poikia menemään armeijan sijasta vankilaan?

Nyt menee asian vierestä, mutta minulla ei ole vankeja kohtaan mitään sympatioita. Johtuen siitä, että ex-mies paljastui rikolliseksi ja hänestä tuli myös murhaaja. Tämä psykopaatti katuu vain kiinni jäämistään. Voi, kuinka toivoisin, ettei hän koskaan pääsisi pois vankilasta. Valitettavasti neljän vuoden päästä elinkautinen on lusittu.

Ahdistaa niin pirusti pelkkä ajatuskin että joutuisin olemaan rajatuissa tiloissa saman nais- ja henkilökuntaväen kanssa päivääkään pitempään! Puuttuuhan niiltä silti vapaus.

No tuohan oli poikkeuksellista, hyvät olot johtui siitä, että siellä oli lapset mukana. Noita ei montaa kappaletta ole. On tärkeää tukea naisia olemaan hyvä äiti ja kehittymään siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Ahdistaa niin pirusti pelkkä ajatuskin että joutuisin olemaan rajatuissa tiloissa saman nais- ja henkilökuntaväen kanssa päivääkään pitempään! Puuttuuhan niiltä silti vapaus.

aivan. ja se että pitää olla molempien pukeissa jo klo.8.00. jos vauva nukkuis kymppiin niin ei, kun on herättävä siks vaikka kuinka huonosti yö olis mennyt.

Mie en ossaa linkittää, mut eilisen dokkarin jälkeen joku kirjoitti samaa aihetta sivuten täällä nimellä nelosen dokkari. Linkittäkää sekin tähän kiitos.

Mulla tuli sellanen olo, että ensin teet tyhmyydet, sitten äkkiä tekaset lapsen, ni pääset upeaan paikkaan lusimaan ku äitejähän ei voi lapsen kans rangaista niin pahasti??

Joo tää on oikeesti totta. Nuorisovankilathan etenkin on näitä "pehmeitä pudotuksia" mitä ne ei mun mielestä todellakaan saisi olla. Kaveri kuvasi just "hotelliksi" ja oli itsekin (siellä olleena) sitä mieltä, että voisi olla vähän karumpi paikka, että siitä tulisi pelko mennä sinne... Aikanaan tämä samainen kaveri sit päätyi Kakolaan ja se oli kuulemma aika järkytys. Mut sehän sitten lopetettiinkin, kun oli liian kamala paikka vankiparoille. Turun uudessa vankilassahan on taulutelkkarit joka sellissä jne. Miksei valtio maksa mullekin taulutelkkaria?

Eipä se kovin pahalta rangaistukselta tuntunut - ja mua ärsytti sekin, että ne naiset vähätteli tekosiaan.
Vankilat saisivat olla karumpia paikkoja, ja paksuksi pamahtaminen kun rikokset on tehty, kiinni jääty, ja oikeudenkäyntiä odotellaan ei saisi olla mikään keino päästä "täyshoitola"- olosuhteisiin.

Sinulle vieras! Kiitos, just tota tarkoitin. Jääkaapit täys ruokaa, taulutelkkarit, isot huoneet, kaikki valmiina. Ja upeet leikkipuistot lapselle ihan vieres. Kuka mulle ruuat tuo ja talulutelkkarit.
Jos se siitä on kii että olen aamulla kaheksan reikä reikä pukeissa ja ilmotan ku lähen kuselle, ni kyl mää sen voin tehä helpostikkii, kuhan tuotta sen telkkarin ja sen hotellimajotuksen noin luksustyyliin!!

Eiku nimenomaan. Teet lapsen heti ku jäät kiinni ni ei ole ongelmaa. Lapsen takiapa hyvinkin oli loistohotelli. Mut ei ne vangit niin tyhmiä ole etteikö sitä tajua. Eli heti ku tajuaa jäävänsä kii ni tekee lapsen ni se syntyy sopivasti ku tuomiot on luettu ja lähtö vankilaan tulee. Ni sillee sitä loistosviittiin pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Eiku nimenomaan. Teet lapsen heti ku jäät kiinni ni ei ole ongelmaa. Lapsen takiapa hyvinkin oli loistohotelli. Mut ei ne vangit niin tyhmiä ole etteikö sitä tajua. Eli heti ku tajuaa jäävänsä kii ni tekee lapsen ni se syntyy sopivasti ku tuomiot on luettu ja lähtö vankilaan tulee. Ni sillee sitä loistosviittiin pääsee.

Just tuollaisen käsityksen siitä sai.

Sehän romanikin sano että ovat siellä ku kotonaan. Että hän ei edes ajattele olevansa linnassa, vaan menee vaan päivä kerrallaan rytmin mukaan. Että he ovat itsekin sitä mieltä että mikä siellä olis ollessa!

Jahas, ja niiden lastenko pitäisi kärsiä siksi että äiti töppäillyt?Lasten takia paikka on sellainen kuin on...Ja nehän naiset sanoivat että olivat tehneet virheensä, eli rikoksensa ennen raskuatta. Ei se heistä huonoa äitiä tee.

Katottiin kans tuo dokumentti ja siinä oon samaa mieltä että Suomessa yleisestikin on vankiloissa tosi/liian hyvät oltavat, useimmilla nimenomaan paremmat kuin mitä niillä vangeilla olisi siviilissä.
MUTTA ja iso mutta onkin se, et mua ainakin kävi säälittämään noi ihmiset ihan todella. Olis varmaan kamalaa kun oma elämänhallinta olis niin kateissa et vankila on se paikka johon päätyy, ja et ei välttämättä ikinä pääse kiinni normaalielämään.

Ja sit kun siihen lisätään lapsi, jonka sit menettää huostaanoton tai vastaavan kautta jos tai kun uudelleen sortuu rikokseen ja lapsi on jo isompi ja ei "pääse" vankilaan mukaan niin en mä kyllä yhtäkään vakia kadehdi noiden "hyvien olojen" takia.

Vaikka edelleenkään ei noi olot kovin rangaistukselta näyttänytkään.

Mä ainakin olen ihan vilpittömän kiitollinen (Jumalalle ja myös vanhemmilleni kun olen hyvät kotiolot lapsena saanut) tuon dokumentin katsottuani, et mä saan asua omassa kodissa, laittaa itse ruokani ja hoitaa lapseni ja et erotan oikean väärästä ja kykenen toimimaan vastuullisesti yhteiskunnassa. Kaikki ei näköjään siihen kykene, syystä tai toisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jahas, ja niiden lastenko pitäisi kärsiä siksi että äiti töppäillyt?Lasten takia paikka on sellainen kuin on...Ja nehän naiset sanoivat että olivat tehneet virheensä, eli rikoksensa ennen raskuatta. Ei se heistä huonoa äitiä tee.

Just se mua häiritsi :D, tuli käsitys siitä että eivät kadu tai häpeä, kun se nyt vaan oli silloin joskus niinku....Plus se käsitys, että ollaan laskelmoitu & tehty lapsi, jotta päästään "luksusolosuhteisiin" vankilassa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Just se mua häiritsi :D, tuli käsitys siitä että eivät kadu tai häpeä, kun se nyt vaan oli silloin joskus niinku....Plus se käsitys, että ollaan laskelmoitu & tehty lapsi, jotta päästään "luksusolosuhteisiin" vankilassa.

Mä en usko että noihinkaan vankiloihin niin helposti pääsee...Tai mistäs mä tiedän, ei ole kokemusta vankiloista!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Sehän romanikin sano että ovat siellä ku kotonaan. Että hän ei edes ajattele olevansa linnassa, vaan menee vaan päivä kerrallaan rytmin mukaan. Että he ovat itsekin sitä mieltä että mikä siellä olis ollessa!

Nimenomaan! Tämä särähti mun korvaani myös. Aika leppoiselta tuntui olo siellä.

Dokumentissa sanottiin, että useimmat on tuomittu kovista huumausainerikoksista tai väkivaltarikoksista, joten ei paljon sympatiaa heru.

Yhteistyössä