Eilen tein siman tuohon ämpäriin ja nyt siinä kelluu kolme rusinaa..

mulla on ollut kanssa viime ke sima valmistumassa,2 päivää huoneen lämmössä ja sit siittä eteenpäin jääkaapissa,mut ei vielä ole kyllä siman "näköistä" maku on kyl silleen simassa..
eiks se käymis aika ollut viikon eli ehtii mulla torstaiks?
tungin sun ketjuun kyselemään kanssa :D
 
Huom
Hassua, en ole koskaan kuullutkaan että joku laittaa rusinat jo ämpäriin...; )
Ei niillä siellä voi indikoida milloin sima on valmista. Seuraavana päivänä pulloon ja kolmisen päivää menee valmistumiseen eli kun rusinat ovat pinnalla.
 
Mä tein simaa sunnuntaina
Eilen pullotin, laitan siis rusinat vasta pullotusvaiheessa. Nostin pullot tuohon ulos terassille, aamulla kun katsoin niin viidestä pullosta kahdessa oli rusinoita pinnalla. Mutta en kyllä vielä tänään juo, huomenna saavat lapsetkin maistaa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mä tein simaa sunnuntaina:
Eilen pullotin, laitan siis rusinat vasta pullotusvaiheessa. Nostin pullot tuohon ulos terassille, aamulla kun katsoin niin viidestä pullosta kahdessa oli rusinoita pinnalla. Mutta en kyllä vielä tänään juo, huomenna saavat lapsetkin maistaa. :)
Jos ne ovat auringonpaisteessa, varaudu muuhunkin kasvustoon kuin leivontahiivaan. Voi olla vessa kovassa käytössä vappuna...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
:LOL: :LOL: :LOL: Tänä aamuna mä rasiallisen sinne iskin, muistin ne vasta sillon ja nyt mulle kerrotaan että turhaa sekin oli :LOL: :LOL: :LOL:
Turhaan, aivan turhaan, mä rusinoita simaan heittelin.... Ohhoh, onneks ton työhuoneen oven saaa kiinni. Tänään ei ole järjellistä kirjanpitäjää tavattavissa :LOL:

Pakko lopettaa tää palstailu...
 
rusinat on huono mittari kun ne pirulaiset rupeaa kellumaan jo samana päivänä kun ovat imasseet itsensä täyteen. tein eilen, pullotin tänään ja huomenna laitan kylmään. mä aina viipaloin pari sitruunaa sinne ämpäriin ja laitan sitruunamehua siitä tiivistepullosta jatkoksi.tulee hyvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä tein simaa sunnuntaina:
Eilen pullotin, laitan siis rusinat vasta pullotusvaiheessa. Nostin pullot tuohon ulos terassille, aamulla kun katsoin niin viidestä pullosta kahdessa oli rusinoita pinnalla. Mutta en kyllä vielä tänään juo, huomenna saavat lapsetkin maistaa. :)
Jos ne ovat auringonpaisteessa, varaudu muuhunkin kasvustoon kuin leivontahiivaan. Voi olla vessa kovassa käytössä vappuna...
:LOL: :LOL: :D :ashamed:
 
Äiti minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä tein simaa sunnuntaina:
Eilen pullotin, laitan siis rusinat vasta pullotusvaiheessa. Nostin pullot tuohon ulos terassille, aamulla kun katsoin niin viidestä pullosta kahdessa oli rusinoita pinnalla. Mutta en kyllä vielä tänään juo, huomenna saavat lapsetkin maistaa. :)
Jos ne ovat auringonpaisteessa, varaudu muuhunkin kasvustoon kuin leivontahiivaan. Voi olla vessa kovassa käytössä vappuna...
Ei paista aurinko, ja vaikka paistaiskin, tuohon ei pääse paistamaan.. En mä niin tyhmä ole. :) Olen jo 8 vuoden ajan toiminut joka vuosi samalla tavalla ja hyvää on tullut. =)
 
vieras
UUnolle: kolme päivää lämpösessä ja 4-7 pv kylmässä

Tänään ehtii vielä, huomenna kun pullottaa ja jättää lämpöseen niin torstaina voipi varovasti maistella.
 

Yhteistyössä