Eilen otettu Vermox-lääke, koska kutina helpottaa?Kihomadoista kysymys!

sama
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
meillä toi vermox kuuri teki sen et madot liikku myös päivällä,mut seuraavana päivänä ei ollu enää mitään eikä sen jälkeen ole matoja ollut.
ihmeteltiin vaan ku poika huus kun tapettava iltapäivän aikaan sillon ja kurkkasin vaippaan matohan siellä oli menossa eli kutis ilmeisesti ihan tajusti.
ja lisään et pistin kaikki meille tulijat peseen kätensä myös aikuistet.sen koommin ei ole matoja ollut vaikka tutuilla on jotka meillä käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
meillä toi vermox kuuri teki sen et madot liikku myös päivällä,mut seuraavana päivänä ei ollu enää mitään eikä sen jälkeen ole matoja ollut.
ihmeteltiin vaan ku poika huus kun tapettava iltapäivän aikaan sillon ja kurkkasin vaippaan matohan siellä oli menossa eli kutis ilmeisesti ihan tajusti.
ja lisään et pistin kaikki meille tulijat peseen kätensä myös aikuistet.sen koommin ei ole matoja ollut vaikka tutuilla on jotka meillä käy.
Päivällä poika ei meillä valittanut, illalla alkoi kiemurtelu ja valitus että kutittaa...Meillä tuo poika on siis ekaluokkalainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja repe:
mäkin olen käynyt katsomassa pojan peräpäätä taskulampun kanssa mutten nähnyt mitään.
Miten pian se mato katoaa näkyvistä kun sitä osoittaa valolla?
hitsi kun ottaa päähän kun en saa selvyyttä asiaan mutta kutina jatkuu :(
Ei ne minusta kovin vikkeliä ole, itsekin olen niitä nähnyt tytyllä silloin pari vuotta sitten, kun niitä meillä kahtena kertana oli.
Ja ellet saa niitä tuolla tavoin varmistettua, niin teippaa teipinpala peräaukon suulle (vaikka haavateippiä tms.) ja tsekkaa se aamulla. Niiden pitäisi tarttua teippiin kiinni.
 
fs
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Mies kävi kurkkimassa pojan takamuksen, kolme oli näkynyt... |O

Mutta me otettiin lääke eilen iltapäivällä aika myöhään, voiko olla että huomenna oisi jo helpompaa pojalla?
me otettiin ne näkyvät heti pois paperilla ja vessan pyttyyn ja käsi pesu perään.eli ku meette kurkkiin ottakaa paperia mukaan ja napatkaan ne heti pois ärsyttämästä ei kerkiä munimaan.
ja ne on jotkut tosi vikkeliä ja tytöillä ne voi olla vagina alueella,katsokaa sekin sit jos rupee yö huutoa tuleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fs:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Mies kävi kurkkimassa pojan takamuksen, kolme oli näkynyt... |O

Mutta me otettiin lääke eilen iltapäivällä aika myöhään, voiko olla että huomenna oisi jo helpompaa pojalla?
me otettiin ne näkyvät heti pois paperilla ja vessan pyttyyn ja käsi pesu perään.eli ku meette kurkkiin ottakaa paperia mukaan ja napatkaan ne heti pois ärsyttämästä ei kerkiä munimaan.
ja ne on jotkut tosi vikkeliä ja tytöillä ne voi olla vagina alueella,katsokaa sekin sit jos rupee yö huutoa tuleen.
Juu kyllä mies oli ne pois tietysti noukkinut, pois kutittamasta ja lisääntymästä...Mut ei jaksa koko yötä valvoa poistamassa matoja.. :whistle:
 
repe
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja repe:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja repe:
miten ne huomattiin? juttelin sun kanssa pari iltaa sitten aiheesta ja kerroin että nukutan meidän 7v poikaa ilman pikkareita.
Viime yönä kuitenkin valitti taas pyllyn kutinaa : (
pitäisikö pian saada kuuri jos kihomatoja?
mietin vaan mitä ne aiheuttaa jos kauan on huomaamatta : ( : (
Siis ihan itse miehen kanssa kävimme yöllä pojan takamusta taskulampun kanssa kurkkimassa, yksi sellainen pieni "langanpätkä" siellä näkyi, tartuntatautiliiton sivuilla on kuvia ja samalta näytti...

No mä soitin sitten eilen kouluterveydenhoitajalle asiasta ja sain heti reseptin tuohon Vermoxiin. En mä tiedä onko noi kihomadot mitenkään vahingollisia, ikävä tuo vaiva kyllä on. Tulipahan koti siivottua aika perusteellisesti...

Ja parin viikon päästä otamme seuraavan erän lääkettä...

mäkin olen käynyt katsomassa pojan peräpäätä taskulampun kanssa mutten nähnyt mitään.
Miten pian se mato katoaa näkyvistä kun sitä osoittaa valolla?
hitsi kun ottaa päähän kun en saa selvyyttä asiaan mutta kutina jatkuu :(
En tiedä kuinka vikkeliä ovat mutta yksi tosiaan vain näkyi ja sekin vasta toisella kurkkauskerralla....Mutta jos on jotain testejä miten testata asia niin varmasti kannattaa testit teettää, kamalahan se on lapsen kärsiä....
mä kävin miehen kanssa äsken kurkkaamassa, mitään ei näkynyt mutta pyllyreiän ympärys oli taas kostea kuten ekallakin kerralla.
En tiedä aiheuttaako se kutinaa vai johtuuko kosteus juuri kihomadoista?
muiden lasten pyllyt ei ole kutisseet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja repe:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja repe:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja repe:
miten ne huomattiin? juttelin sun kanssa pari iltaa sitten aiheesta ja kerroin että nukutan meidän 7v poikaa ilman pikkareita.
Viime yönä kuitenkin valitti taas pyllyn kutinaa : (
pitäisikö pian saada kuuri jos kihomatoja?
mietin vaan mitä ne aiheuttaa jos kauan on huomaamatta : ( : (
Siis ihan itse miehen kanssa kävimme yöllä pojan takamusta taskulampun kanssa kurkkimassa, yksi sellainen pieni "langanpätkä" siellä näkyi, tartuntatautiliiton sivuilla on kuvia ja samalta näytti...

No mä soitin sitten eilen kouluterveydenhoitajalle asiasta ja sain heti reseptin tuohon Vermoxiin. En mä tiedä onko noi kihomadot mitenkään vahingollisia, ikävä tuo vaiva kyllä on. Tulipahan koti siivottua aika perusteellisesti...

Ja parin viikon päästä otamme seuraavan erän lääkettä...

mäkin olen käynyt katsomassa pojan peräpäätä taskulampun kanssa mutten nähnyt mitään.
Miten pian se mato katoaa näkyvistä kun sitä osoittaa valolla?
hitsi kun ottaa päähän kun en saa selvyyttä asiaan mutta kutina jatkuu :(
En tiedä kuinka vikkeliä ovat mutta yksi tosiaan vain näkyi ja sekin vasta toisella kurkkauskerralla....Mutta jos on jotain testejä miten testata asia niin varmasti kannattaa testit teettää, kamalahan se on lapsen kärsiä....
mä kävin miehen kanssa äsken kurkkaamassa, mitään ei näkynyt mutta pyllyreiän ympärys oli taas kostea kuten ekallakin kerralla.
En tiedä aiheuttaako se kutinaa vai johtuuko kosteus juuri kihomadoista?
muiden lasten pyllyt ei ole kutisseet.
Mun mielestä pojan pyllyn ympärys ei ollut kostea, tänään tosin en sinne ole kurkkinut, vielä ainakaan. Ei meilläkään tyttö ole valittanut kutinaa, eikä mulla ja miehellä ole oireita.

Mies jo tuossa mietti että annettaisiin jo huomenna pojalla uusi lääke jos kutisee taas yhtä lailla kuin tänään. Onkohan siitä jotain haittaa? Kun sitten vielä otettaisiin koko perhe se uusi lääke 10 päivän päästä, eli poika saisi kolme lääkettä...
 
repe
en tiedä yhtään tuon lääkkeen ohjeita, tehkää vaan sillä tavalla kun siinä lukee, ettei jää yhtään keskenkään kuuri.
Jo saa matoset kyytiä! ja haen meidän pojalle kuurin jollei kutina lopu, eihän siitä haittaakaan varmaan ole vaikkei löytöä tekisikään.
 
uivis
Tietääkö kukaan MIKSI Vermox on lääke jota kaikki lääkärit eivät halua määrätä kuin viimeisenä vaihtehtona ja miksi sillä on vain väliaikainen lupa Suomessa? Eli mitä haittoja siitä voi olla? Vaikea löytää tietoa itse etsimällä. Ja toisaalta osa lääkäreistä määrää sitä helpommin kuin toiset.
 
uivis
Niin ja meillä kesti yli kolme vuorokautta Pyrvin-kuurista että vikat madot oli kuolleet, tai sen jälkeen ei ainakaan olla tehty havaintoja. Pitkä aika odottaa "paranemis"tuloksia, ja pitkä aika hermoilla öisin matojen munintaa ja alun suursiivouksen jälkeen miettiä kuinka perusteellisesti pitäis siivota uudestaan kun madot ei kuolleetkaan ihan noin vain vuorokaudessa kuten annetaan ymmärtää monissa yhteyksissä ko. lääkkeen tekevän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
en nyt jostain syystä löydä tuon nimistä lääkettä lääkeoppaasta. kertoisin jos löytäisin tietoa.
Se kai onkin sellainen lääke, jota ei noista löydykään? Ainakin näin olen jostain lukenut.
Vermox on poikkeusluvalla myytävä lääke ollut jo yli 10 v ainakin siksi sitä ei noista lääke opuksista löydykkään. Ja kaikki lääkärit eivät juuri tämän takia ko lääkettä kirjoitakkaan jos ei itse osaa vaatia. Haittavaikutuksia en ole ainakaan minä kuullut ja kaikki jotka tätä lääkettä ovat syönneet matoihin niin ovat kyllä lopettaneet pyrvinillä matojen häädön lopettaneet.

Tuohon kutinaan sen verran että menee siinä se muutama päivä ainakin jotta lääke kunnolla vaikuttaa ja ne kuolee ne madot siis.
Mutta lohdutukseksi voin sanoa että ei ole Vermooxin voittanutta sillä meillä on kaksi kertaa madotettu lapset ja aikuiset tällä ja poissa ovat olleet jo ekan kuurin jälkeen mutta kannattaa silti se toka kuuri syödä.


 
uivis
^niin se toka kuuri syödään sen takia että lääkkeet ei tehoa muniin, vaan odotetaan pari viikkoa että mahdolliset lääkkeen oton aikoihin suuhun petivaatteista yms. joutuneet munat on kehittyneet aikuisiksi ja saadaan sitten taas ne tapettua lääkkeellä. toista kuuria ei syödä niinkään siksi että varmistettais lääkkeen tehoa. tähän liittyy sitten se että ekan lääkkeen oton jälkeen tarvitaan suursiivous munien hävittämiseksi kodista.
 
vieras
Meillä täit lähti heti, kihomadoissa kesti pitkään... koitapa myös rasvata sitä peppua, kutina voi olla myös "kuviteltua". Tai jos on vaikka hangannut liikaa niin on arka.
 
MInni
Meillä oli tytöllä 3,5.v kihomatoja syksyllä.Ostin kaikille pyrvin kuurin ja madot katosi. Siivoilin ja pyyhin pölyjä. Petivaatteet vaihdoin usein ja suurimman osan pehmoleluista pesin ja laitoin kassiin.
Nyt kuitenkin torstai yöllä taas tytöllä peppu kutisi ja menin katsomaan niin matohan se siellä ja pimpin puolelle mennyt 2 matoa..yök. Poistin ne pumpulipuikolla ja varasin aamulla lääkärin .Saatiin vermoxia ja annoin sitä kaikille yhden pillerin, vermoxi annos riittää 1kpl vaikka painaisi mitä. Eli perjantaina kaikki otti pillerin ja sen jälkeen ei ole tytöllä ollut mitään oiretta. Kahden viikon päästä otetaan uusi kuuri. Toivottavastio on kadonneet. Lastenlääkäri sanoi että luultavimmin tarhasta ne kulkeutuvat meill, koska kenelläkää muulla ei ole ollut perheessä matoja. Toivottavasti nyt muutkin hoitavat madot pois niin ei tarttis niitä enää kattella. Luin tartuntatauti liiton sivulta, että pyrvin lamaannuttaa madot ja ne poistuvat sen takia elimistöstä. Vermox taasen lopettaa glutamiinin tuotannon elimistössä joka on matojen "ruokaa" eli tällöin ne kuolevat nälkään ja poistuvat ulosteen mukana.
 

Yhteistyössä