Eilen oli vauvamme ristiäiset

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
Miss Porvoo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin.. jokaisella oma mielipiteensä mutta me todella ihastuttiin nimeen kun se keksittiin :) Tosiaan, monet kuulee sen ekaks Mikaeliksi, mutta sitten pitää sanoa, että eiku Mikail, iillä :D
No en heti ihastunut kyllä nimeen kun sen kuulin, mutta sen kyllä heti huomasin että olette sen keksineet.

Ja sen uskon että sitten pitää sanoa monesti miten kirjotetaan, itsekin kirjoitit jo väärin.
 
oih!
Ihanaa kun annetaan lapsille persoonallisia ja vähän myös erikoisempia nimiä, ettei kaikki oo vaan Matteja ja Maijoja :)

Micail on kaunis ja varmasti myös kansainvälinen nimi. Tarkoitan, että myös ulkomailla tuo menee jakeluun. Nyt kun on tällaset ajat, että kansainvälistytään kovasti.

Ihan yhtä kaunis nimi oli se sitten c-llä tai k-lla. Tuo oli kauniisti ajateltu, että laitatte c:n, ku äidilläkin on.

Kaikkea hyvää teille ja onnea Micailille nimestä!
 
vieras
Kiva nimi! Mihail-nimeen olen aiemmin törmännyt, joten ehkä siksi tuntuu helposti omaksuttavalta. Lisäksi meidän suvussa paljon erikoisia nimiä - suku hämmästyikin eniten erästä Paavoksi ristittyä.
Ehkei tule kovin yleistä, mutta sehän onkin ihanaa. Useampi varmaan voisi ottaa toiseksi nimeksi.
 
"miksi"
Oi miksi... ja miksei sitä sitten voida lausua niinku kirjotetaan, mä en ymmärrä! Karsee nimi! Ja siks toisekseen mä en vaan käsitä, että jos haluaa lapsen nimen lausuttavan jollakin tietyllä tavalla niin eikö normi logiikan mukaan silloin kannata antaa ihan just se nimi?! Esim jos annat nimen Jenny ja se kuitenki lausutaan Jenni tai jos annat nimen Eva ja se lausutaan kuitenkin Eeva... järki hoi älä jätä
 

Yhteistyössä