Eilen nähtyä: Miksi äidit ei saa lapsiaan kuriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivusta katsonut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sivusta katsonut

Vieras
Olin ystävieni kanssa eräillä kutsuilla jossa esiteltiin hiustuotteita. Siellä oli n 30 naista ja kampaaja esittelemässä niitä ja tekemässä kampausta mallille. Kyseessä oli sellainen puoliammattimainen tapahtuma joka pidettiin kampaamossa. Paikalle tuli äiti joka oli ottanut n. 1,5 vuotiaan lapsensa mukaan. Lapsi kylläistyi heti ovesta sisään päästyään ja äiti antoikin lapselle siellä tarjolla olleita cocktailpaloja. Lapsi juoksenteli ympäri liikettä cocktailtikku suussa ja muutama ihminen totesi tilanteen näyttävä vaaralliselta. Äiti yritti houkutella lasta antamaan tikun seisomalla paikallaan ja sanomalla "anna nyt äitille se tikku" arvatkaapa antoiko lapsi sitä tikkua.

Kun hiusnäytös alkoi lapsi kävi yhtä kärsimättömämmäksi. Alkoi temppuilu kampaajan jaloissa ja tanssiminen kaikkien ympärille kerääntyneiden ihmisten edessä. Siinä vaiheessa tapahtuman järjestäjä näytti hymynsä takana kiristelevän hampaitaan. Kampaaja yritti kuumalla raudalla kihartaa mallin hiuksia kun lapsi töni häntä jaloissa ja äiti ei tuntut välittävän. Lopulta äiti otti lapsensa syrjemmälle ja lapsi tönäisi äitiä niin, että he kaatuivat tarjolla olleiden juomien päälle. Pystyyn päästyään äiti tunki lapselle lisää cocktailpaloja suuhun ja jatkoi demon katsomista.

Lopuksi äiti tutkiskeli rauhassa tuotteita ja lapsi juoksenteli ympäri liikettä roikkuen mistä kiinni sai. Muutama jäätävä vaaratilanne tuli itsekkin huomattua.

En käsitä miksi edes tuoda lapsi tuollaiseen tilaisuuteen ja jos tuo niin miksi ei sitten pidä sitä lasta kurissa? Tapahtunut ei ollut todellakaan lapsen vaan äidin vika. Paikalla oli vain naisia joten vaikka jokainen hymyilikin kun lapsi varasti showta niin katseista näkyi vähän toisenlaista ajattelua..

Mitäpä ootte mieltä?

No jollei ole lapsenvahtia niin pakko tuoda. Ja luulen että liiottelet tapahtunut moninkertaisesti. Ja 1,5-vuotiasta ei niin vain kuriin vielä saa, yrittää toki pitää mutta jollei 1,5-vuotias halua niin hän ei halua. Mun mielestä olisi parempi antaa tanssia lapsen kuin se että äiti koittaa väkisin pitää paikoillaan ja näin ollen se 1,5-vuotias itkee niin ettei esittelijän ääntä kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jollei ole lapsenvahtia niin pakko tuoda.

No sit en itsekään lähtisi sinne pilaamaan toisten iltaa. Tuskin siitä esittelystä oli paljoa iloa sen lapsen äidillekään, jos joutui koko ajan säntäilemään lapsensa perässä.

No jollei ole lapsenvahtia niin pakko tuoda. Ja luulen että liiottelet tapahtunut moninkertaisesti. Ja 1,5-vuotiasta ei niin vain kuriin vielä saa, yrittää toki pitää mutta jollei 1,5-vuotias halua niin hän ei halua. Mun mielestä olisi parempi antaa tanssia lapsen kuin se että äiti koittaa väkisin pitää paikoillaan ja näin ollen se 1,5-vuotias itkee niin ettei esittelijän ääntä kuulu.

Tai parempi on lähteä kesken kaiken kotiin (tai ihan vaan jäädä suosiolla kotiin, jos tietää että se lapsi hyppii ja juoksee ympäriinsä ).

Itseasiassa voin käsi sydämellä sanoa etten liioittele todellakaan, ehkä jopa päinvastoin. En ymmärrä miksi edes tulla jos ei saa lapsenvahtia.

Juu.

Tai sitten voi jäädä kotiin.
Mutta ei tosiaankaan sovi lapsen antaa häiritä esittelijää, mä en ainakaan olis katsonut äitiään hyvällä jos mun korva olis kärähtänyt kiharrettaessa sen vuoksi että lapsi saa riekkua jaloissa.

Ai onko pakko tuoda?
Mä oon siinä uskossa, että on mahdollisuus jättää myös osallistumatta hiustuotteiden esittelyyn, jos ei ole lapsenvahtia eikä halua/taitoa pitää lastaan kurissa.
Ja jos tulee paikalle, ei saa lastaan kuriin, niin fiksu tajuaa poistua siinä vaiheessa ja pahoitella asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuten sanoit, äidin vika.. nykyajan 15-30 vuotiailla ei juurikaan ole vanhanaikaisia kunnon käytöstapoja, eikä kotoa saatua kasvatusta, valitettavasti :(

Vähän asian aiheesta. Itse olen nykyajan 25-vuotias ja meillä ei lapset määrää. Heille on asetettu rajat ja niistä pidetään kiinni. Olen myös jokseenkin vanhanaikainen ja tiedän, etten ole todellankaan ainut. Että et viitsisi yleistää.

Mutta aiheesta: äidin olisi pitänyt jättää lapsi kotiin. Pitäisi sen verran ymmärtää, kun ei kerran saa mitään kuria lapseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuten sanoit, äidin vika.. nykyajan 15-30 vuotiailla ei juurikaan ole vanhanaikaisia kunnon käytöstapoja, eikä kotoa saatua kasvatusta, valitettavasti :(

No höpöhöpö, kyllä näitä taukkeja on ihan joka ikäluokas. Ite olen sitä mieltä että äidillä olisi pitänyt mennä kasvatuksellinen puoli edelle ja olis pitänyt napata tenava kainaloon ja lähteä kotiin jos ei kerran osaa käyttäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ai onko pakko tuoda?
Mä oon siinä uskossa, että on mahdollisuus jättää myös osallistumatta hiustuotteiden esittelyyn, jos ei ole lapsenvahtia eikä halua/taitoa pitää lastaan kurissa.
Ja jos tulee paikalle, ei saa lastaan kuriin, niin fiksu tajuaa poistua siinä vaiheessa ja pahoitella asiaa.

No kerropas sitten miten sinä pidät 1,5-vuotiaan kurissa? Olenko mä tosiaan ainut jonka lapset olleet 1,5-vuotiaana vielä sen verran vauvoja etteivät ole osanneet käyttäytyä ja ovat hyvin voineet vaikka sitten tanssia kuten ap sanoi?

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mun mielestä syyttävän sormen voi osoittaa myös niitä muita naisia kohti. Miksi kukaan ei sanonut mitään?

Osa sanoi siitä cocktailtikusta "näyttääpä vaaralliselle" mutta mitäpä saat nykyään jos menet muiden lasten käytöksestä tai tekmisistä sanomaan. Olet välittömästi lastenvihaaja ja puutut muiden asioihin...

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mun mielestä syyttävän sormen voi osoittaa myös niitä muita naisia kohti. Miksi kukaan ei sanonut mitään?

:o Pitääkö ääneen puuttua toisten asioihin...?

Mä en kovin äkkiä uskaltais, kun naiset vetää niin herkästi herneen nekkuun, usein jopa lopullisesti.

Kyllä mä olisin saattanut hieman ojentaa lasta, mutta sillain varovaisesti. Loppuajan olisin hymyillyt vaan, ja ajatellut piruja ruåttiksi mielessäni.

Niin, en mä tiedä mihin omaan päänsisäiseen haavemaailmaan jotkut ihmiset katoaa ko. tilanteissa...meinaan, että ei tainnut äippä osata lukea muita ihmisiä ja koko tilannetta kovinkaan hyvin???

Alkuperäinen kirjoittaja g..:
No jollei ole lapsenvahtia niin pakko tuoda.

No sit en itsekään lähtisi sinne pilaamaan toisten iltaa. Tuskin siitä esittelystä oli paljoa iloa sen lapsen äidillekään, jos joutui koko ajan säntäilemään lapsensa perässä.

Just näin. Ei ole sen lapsen vika, ettei osaa käyttäytyä tuollaisessa tilanteessa. Tuollaiset paikat ei ole lapsille. Kyllähän varmasti suurimman osan lapset olisivat käyttäytyneet pitkästyttyään samanlailla, muttei heitä kuulu tuollaiseen paikkaan /tilaisuuteen viedä.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Niin, en mä tiedä mihin omaan päänsisäiseen haavemaailmaan jotkut ihmiset katoaa ko. tilanteissa...meinaan, että ei tainnut äippä osata lukea muita ihmisiä ja koko tilannetta kovinkaan hyvin???

Mua hävetti sen naisen puolesta. En ikinä veisi omaa lasta tuollaisiin tilaisuuksiin saati antaisi käyttäytyä noin. Viimeistään sen jälkeen kun se nainen kaatui niihin kuohuviineihin olin varma, että se lähtee nolona kotiin sen lapsen kanssa mutta kun ei. Itse olisin hävinnyt vähin äänin paikalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ab:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ai onko pakko tuoda?

No kerropas sitten miten sinä pidät 1,5-vuotiaan kurissa? Olenko mä tosiaan ainut jonka lapset olleet 1,5-vuotiaana vielä sen verran vauvoja etteivät ole osanneet käyttäytyä ja ovat hyvin voineet vaikka sitten tanssia kuten ap sanoi?

Noh, ainakin mä osaan pitää lapselleni seuraa ja vaikkapa kulkea hänen kanssaan tutustumassa paikkaan ja kertoa mihin saa ja mihin ei saa koskea. Ei kai se kummempia vaadi.
Ollaan me oltu taaperoiden kanssa taidenäyttelyn avajaisissakin joista on lähdetty niihin aikoihin kun kuopus on alkanut osoittaa villiintymisen merkkejä...se on ihan hyvä tapa. :)

Yhteistyössä