eilen murkkuikänen raivos,tänää isäsä ilmotti heittävänsä hanskat naulaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
niin,meillä oli eilen illalla murkun kanssa yhteenotto kotiintulo ajoista yms.huudoksi se meni isän ja tytön välillä,tyttö on sitä mieltä et hänellä on täysin paska koti ja vanhemmat,mitään ei saa tehdä,kun ollaan lestadiolaisia..tyttö huus ku mikäkin näitä asioita ja lopulta isänsä hermostui ja käveli tyttöä kohti,nii tästä tyttö alko huutaa kun hinaaja et sähän et muhun koske tai mä soitan poliisille ja haukku isäänsä hulluksi..kerto(huusi)haluavansa lastenkotiin yms..Totuus on kuitenkin tosta uskonto jutusta se et me ei olla ainakaan puleen vuoteen sen kummemmin patisteltu tyttöä meijän mukaan seuroihin,kun itse ilmoitti ettei enää halus sielä käydä,olen toki joskus kysyny et lähtiskö mukaan,mutta otettiin jo miehen kanssa silloin sellanen linja asiaan et pakottamaan ei ruveta.Tyttö värjää hiuksiaan,meikkaa tosi näkyvästi(varmaan tarkotusella ettei ainakaan erottuis joukosta koulussa)..senverran ollaan sanottu asiasta et vois vähän kattoo peiliin että onko pakko maalata ittensä niin voimakkaasti(on oikeasti ihan kamalat maskit naamassa).Eli ei olla mitenkää kamalasti "rajotettu" tyttöä..kattelee tietsikalta salkkareita yms..eli ei mun nähdäkseni jää kamalasti vaille sitä "normaalien ihmisten" elämää(kuten tyttö asiaan ilmaisee).Mutta kun tuntuu et mikään ei riitä,kuulema kaikki muut ssaa olla paljon pidempää ulkona kun hän,kttiintulo aika on ollu 21,paitsi eilen kun isänsä soitti kotiin 20 aikaan kun oli jääny suoraan koulusta jo kaverilleen ja siitähän toi sota oikee sai alkunsa.Tytöllä on koira jota hinkus vuosikausia,mutta eipä enää koirakaan kiinnosta,ei lenkitä eikä tee mitään sen kanssa.Tänää mies ilmotti et hän ei puutu mitenkää tytön asioihin,eli minä saan kuulema kantaa vastuun tytön asioista tästedespäin..Tuntuu vaan vastuu aika suurelta ja kun on muitakin lapsia.Mitähän tässä oikee tekis..Varasin kyllä jo keskustelu ajan koulupsykologilta..Olihan vuodatus...

Minusta nuorilla saa olla vaihe milloin on hirvittävät kajaalit silmien ympäri, ja yms :D Kaikki nuorethan valittaa kotiintulo-ajoistaan, olivat ne sit melkein mitkä tahansa.. Et maininnut tytön ikää? murrosikä voi käsittää iän vaikka 13-17v, niin onhan se eri asia onko 13 vai ton 17..

Ihan normitoimintaa teiniltä.
En mä tiedä onko tossa mikään koulupsykologi tarpeen , likka etsii rajojaan ja kokeilee missä kohtaa tulee stoppi. Säilytä keskusteluyhteys, jos kohtelet lasta lapsena, niin saat vastaasi lapsen, mutta jos otat asian asiallisen keskustelun kannalta ja kuuntelet lasta, annat vastuuta, kysyt, miksei hoida koiraa tai miten on ajatellut koiran hoitaa jne, niin uskon, että tilanne tuosta ratkeaa.
Mullakin teinit on huutaneet, että haluavat lastenkotiin ja vaikka mitä muuta, mutta tulee sieltä se anteeksipyyntökin jossain vaiheessa kun antaa tilaa eikä painosta.

ikävää että miehesi luistaa vastuustaan, toivottavasti asiaa ajateltuaan tulee järkiinsä, eikä jätä sua yksin tytön asioiden kanssa. hyvä että olet varannut aikaa koulupsykologilta. murrosikäiset koettelevat joskus kovastikin vanhempiaan. voimia teille ja yrittäkää jaksaa ymmärtää tytärtänne.

niin joo kyseessä on 14 v. tyttö..en tossa äsköisessä selostuksessa tietenkään saanu kaikkia juttja kerrottua,eli tähän liittyy myös paljon muutkin,minkä takia varasin ajan tuolle koulupsykologille,haluttomuutta mennä kouluun ja tytön suusta on kaksi kertaa tullu myös uhkaus että hän tappaa itesensä..että en kyllä näkis aiheettomaksi hankkia keskusteku apua ulkopuoliselta taholta..Kyllä tollaset uhkauset jo äitin korvissa kuullostaa aika hälyttävältä..

Usein murkkuikäisillä kiukutteluun liittyy myös ns. puute. Jos tytöllä ei ole poikaystävää mutta himot ovat heränneet, se aiheuttaa kiukuttelua ja pahaa mieltä. Ihan niinkuin aikuisillakin.

ahaa,siis pitäikö tässä alkaa vielä pytää tyttöä tuomaan "poikakavarinsa" tänne tytön haluja lievittämään,kaikkee sitä kuuleekin..eiköhän ton ikäset osaa jo muutenki omia käsiänsä paremman puutteessa käyttää..Huoh sulle!

[QUOTE="mä";22082435]ahaa,siis pitäikö tässä alkaa vielä pytää tyttöä tuomaan "poikakavarinsa" tänne tytön haluja lievittämään,kaikkee sitä kuuleekin..eiköhän ton ikäset osaa jo muutenki omia käsiänsä paremman puutteessa käyttää..Huoh sulle![/QUOTE]
No en minä sanonut että siinä vieressä pitäis kattoa =)

Toi ei kyllä kuulosta normaalilta murkkuikäisen kiukuttelulta, jos vanhemmilla on mitään kontrollia lapsiinsa! Tossa iässä ei LAPSELLA ole edes vielä mitään syytä meikkailla ainakaan tolla lailla! Miksi te annatte tollaista tehdä? Me ei edes olla uskiksia, mutta voin sen verran sanoa, että meillä ei tollaista käytöstä suvaita. Meillä ei uhota vanhemmille, eikä huudeta, eikä mitään. Jos on asiaa, niin aina ollaan tietenkin valmiita keskustelemaan. Kotiintuloajoista sen verran, että on hyvin yksilöllistä, että kuinka kauan kukakin saa olla ulkona. Esimerkiksi tuolla lailla käyttäytyvä tyttö, ei todellakaan saisi olla kauaa ulkona, vaan arestia siitä ennemminkin seuraisi. Jos taas käyttäytyy kiltisti ja hyvin ja koulu sujuu hyvin yms., niin siitä seuraa enemmän vapauksia. Mitä paremmin käyttäytyy, sitä vapaammin saa mennä. Nyt kunnon otteet peliin. Kyseessä on teidän lapsenne. Hän ei teille latele mitään sääntöjä, vaan te sanotte miten hommat menee. Se on teidän velvollisuutenne! Te olette hänestä vastuussa kunnes hän täyttää vähintään 18 vuotta!

Yhteistyössä