Harrastuksiin kuskaaminen - mitä te tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrinmurrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärrinmurrin

Vieras
Meillä 2 tyttöä käy harrastuksissa 2 kertaa viikossa toisessa kaupungissa (60km yhteensä matka) ja jonkun aikaa on ollut kolmaskin tyttö mukana. Nyt ei ole tuosta kolmannesta tytöstä kuulunut kolmeen viikkoon mitään; en ala kyseleen tuleeko vai ei. Eilen tuon tytön äiti laittoin viestin että olisi tällä viikolla tulossa, et pääsiskö kyydillä vai miten mennään. Mua ottaa päähän tuollainen kun me kuskataan joka tapauksessa lapset ja olis kiva joku kerta jättää kuskaamatta et olis tuon kolmannen tytön vanhemmat sit kuskaamassa, mutta ei.

jättäisittekö vallan vastaamatta tuohon vai sanoisitteko suoraan et kuskatkaa ite? ärsyttää tuollainen et olettaa et voi tulla ja mennä kuten itteensä lystää?!

jos jo kerran kuskaatte yhtä vierasta niin miksi ei mahtuisi toinenkin vieras lapsi mukaan? Tai sitten sama sääntö molemmille vieraille lapsille että kuskatkaa itse.
Viekö tämä toinen jonka lapsi teidän kyydissä,ikinä teidän lasta harkkoihin vai oletteko te se joka sinne vain vie?

jos jo kerran kuskaatte yhtä vierasta niin miksi ei mahtuisi toinenkin vieras lapsi mukaan? Tai sitten sama sääntö molemmille vieraille lapsille että kuskatkaa itse.
Viekö tämä toinen jonka lapsi teidän kyydissä,ikinä teidän lasta harkkoihin vai oletteko te se joka sinne vain vie?

me siis tuon toisen perheen kanssa kuskaamme joka viikko. olisi joskus kiva saada vapaa viikkokin. kyllähän tuo kolmaskin mahtuis, ei ongelmaa olisikaan, JOS sen vanhemmat kuskais sit yhtä aktiivisesti kun mekin. mutta nytkään ei kolmeen viikkoon ole heistä kuulunut mitään!

No jos kerran puhelinnumero on tiedossa, niin ei kun soittamaan ja sopimaan asiasta tarkemmin. Mitä tuota turhaan arvailemaan, kun voit ihan suoraan kysyä. Helpointahan se olisi kaikille, että olisi tiedossa viikot milloin on kenenkin kuskaus.

Meillä oli kanssa lapsena kimppakyytisysteemi kolmen harrastuskaverin kesken. Kolmannella vain ei ollut ketään kuka olisi kuljettanut, joten joko minun tai toisen tytön vanhemmat kuskasivat vuoroviikoin. Jos tuli jotain muutoksia niin soitettiinja sovittiin, eikä ikinä ollut mitään ongelmaa.

vuoroviikot kuskaamiseen

juu, täähän se olis ihanteellista, mutta mitäs sit kun tää kolmas poppoo ei osallistu kun suunnilleen kerran kuussa?? me kuskataan tän toisen kans JOKA VIIKKO! ei se minusta ihan noin mene, että joku tulee sillon vaan mukaan kuin ittee lystää? ja alkuun kyselinki et tuutteko tällä viikolla, ja sit kyllästyin ja sanoin et en ala kyseleen et ilmotelkaa, niin nyt ei kuulunut taas kolmeen viikkoon mitään, ennen kun eilen.

[QUOTE="joo";22464647]No, eikös sille voisi vastata, että sopisikos teille viedä tytöt tällä kertaa...[/QUOTE]

Mä laittaisin näin kanssa. jos ei sopisi niin voivoi, en kyllä jatkaisi tuon perheen lapsen kuskaamistakaan.

[QUOTE="Nyt";22465056]sanot ihan suoraan oikeasti että miten on, järjestettäiskö vuorot niin olisi reilua kaikille.[/QUOTE]

kun kyse ei ole ainoastaan mun harmituksesta, juttelin sen toisen äidin kanssa aamulla ja hän on ihan samoilla linjoilla mun kanssa. miten tän vaan esittäis ketään loukkaamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja ärrinmurrin;22465076:
kun kyse ei ole ainoastaan mun harmituksesta, juttelin sen toisen äidin kanssa aamulla ja hän on ihan samoilla linjoilla mun kanssa. miten tän vaan esittäis ketään loukkaamatta...

tosiasiahan on että joko te olette loukkaantuneet tai se kolmas perhe loukkaantuu. Kaikilla ei ole hyvä mieli aina aikuisten maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ärrinmurrin;22464850:
juu, täähän se olis ihanteellista, mutta mitäs sit kun tää kolmas poppoo ei osallistu kun suunnilleen kerran kuussa?? me kuskataan tän toisen kans JOKA VIIKKO! ei se minusta ihan noin mene, että joku tulee sillon vaan mukaan kuin ittee lystää? ja alkuun kyselinki et tuutteko tällä viikolla, ja sit kyllästyin ja sanoin et en ala kyseleen et ilmotelkaa, niin nyt ei kuulunut taas kolmeen viikkoon mitään, ennen kun eilen.

Niin siis te kuskaatte joka viikko, mutta teidän lapset käy siellä joka viikko... En mä ymmärrä koko ongelmaa, anna sen kolmannen perheen kuskata silloin, kun he sinne ovat tulossa. Luulisi, että jokainen kuskauskerta on kotiinpäin eikä sit ongelma, että kuskaatte omianne joka viikko?

Alkuperäinen kirjoittaja kärpäsestä härkänen;22465100:
Niin siis te kuskaatte joka viikko, mutta teidän lapset käy siellä joka viikko... En mä ymmärrä koko ongelmaa, anna sen kolmannen perheen kuskata silloin, kun he sinne ovat tulossa. Luulisi, että jokainen kuskauskerta on kotiinpäin eikä sit ongelma, että kuskaatte omianne joka viikko?

taidat olla itse samanlainen ajattelematon ;) et osaa "mennä toisen housuihin" koska itse toimit samalla tavalla? :)

en voi mitään mutta mulle tää ei ole ok. että joku hyppää mukaan vaan sillon tällön. mieli tekis laittaa että kuskatkaa miten tykkäätte, ihan sama.

Osaattepa tehdä hankalaksi. Mielestäni tämä on sitä draamakuningatartouhuta, josta jossain muussa viestissä oli puhe. Mikä ihme siinä teitä niin risoo, jos tuo kolmas tyttö joskus harvoin tulee mukaan. Jos alkaa kulkea useammin, voittehan sitten sopia kuskaamisista kolmen kesken. Johan tuo kolmannen tytön äiti jo nyt vihjaisi että voisivat hekin viedä. Jos alkaa kuskaamiset yleensä rasittamaan niin miettikää muita harrastuksia/vaihtoehtoja kulkemiselle.

Teidän sijassanne olisin jo nyt iloinen, että kolmas tulee ja jos innostuu enemmänkin käymään, niin varmaan hänenkin perheensä kuljettaa.

Tää on just tätä, että en tee mitään ylimääräistä ja ollaan heti miettimässä, että onko omasta edusta pois. Ja sitten jo kuiskutellaan toisten kanssa, että nyt sitten kaksi vastaan yhtä äitiä. Tästä on hyvä alkaa luomaan positiivisia suhteita kolmannen äidin kanssa. Olettehan muistaneet papattaa kahdelle tytöllekin jo, kuinka epäreilua on kun kolmas tyttö on kulkenut ihan teidän siivellänne mukaan.

Yhteistyössä