Eilen meinasin alkaa itkemään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iloinenäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iloinenäiti

Vieras
kun olin laittanut 7kk ikäisen lapseni jo nukkumaan ja nukahti kesken maidon juonnin. Laitoin sitten pullon pinnasängyn jalkapäähän, kun tiesin tytön kohta heräävän syömään loput maidosta. Aikaa kului ja ihmettelin, että ei ole vielä herännyt ja olin menossa hakemaan tuttipulloa pesuun. Tyttö oli ryöminyt sinne jalkapäähän juonut maidon ja siellä se tyhjä tuttipullo kainalossa ja tutti suussa tyytyväisenä nukkui :) Oli niin herttaisen näköinen, että itkuhan siinä meinas tulla.

Mutta mitäs mieltä olette, uskaltaako tuon ikäistä jo jättää yksin tuttipullon kanssa? Eli jos laitan nukkumaan ja annan pullon ja lähden pois? Kun tuo nukuttaminen on aika hankalaa, juttelee ja naureskelee jos olen siinä. Eikä nukahda ilman maitoa

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Mä en ole koskaan meidän tytölle jättänyt pulloa sänkyyn. JUo maidon mun sylis, sit nostan tytön sänkyyn. En ymmärrä miksi niitä pulloja pitää sinne jättää?

[QUOTE="Sadie";27916624]Mä en ole koskaan meidän tytölle jättänyt pulloa sänkyyn. JUo maidon mun sylis, sit nostan tytön sänkyyn. En ymmärrä miksi niitä pulloja pitää sinne jättää?[/QUOTE]

No hyvä, että teillä syö sylistä, kun meillä ei suostu syömään. Ja en yleensä olekkaan jättänyt pulloa sänkyyn, mutta nyt kun nukahti kesken syönnin niin sen takia jätin.

Alkuperäinen kirjoittaja iloinenäiti;27916659:
No hyvä, että teillä syö sylistä, kun meillä ei suostu syömään. Ja en yleensä olekkaan jättänyt pulloa sänkyyn, mutta nyt kun nukahti kesken syönnin niin sen takia jätin.

Selvä, en mä nyt sitä tarkoittanu että kaikkien muidenki pitäs tehä niinku mä :D Vaan siis en tosissaan oo tajunnu, et miks sitä pulloa jätetään sänkyyn :)

[QUOTE="Sadie";27916668]Selvä, en mä nyt sitä tarkoittanu että kaikkien muidenki pitäs tehä niinku mä :D Vaan siis en tosissaan oo tajunnu, et miks sitä pulloa jätetään sänkyyn :)[/QUOTE]

Enkä minä tarkoittanut asiaani loukkauksena tai v**tuiluna, kyllähän minä tytärtäni sylissäni syöttäisin jos vaan suostuisi syömään. Jossain vaiheessa vain kieltäytyi ja sen jälkeen ei ole kenenkää sylistä suostunu maitoa juomaan. Ainoa missä maitoa juo on turvakaukalo ja sänky, sitteriä meillä ei enää käytetä, kyllä varmaan siinäkin söisi.

En ole aikaisemmin uskaltanut pulloa jättää sänkyyn tai tytärtä yksin pullon kanssa, ettei vaan tukehtuisi tai mitään muutakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja iloinenäiti;27916716:
Enkä minä tarkoittanut asiaani loukkauksena tai v**tuiluna, kyllähän minä tytärtäni sylissäni syöttäisin jos vaan suostuisi syömään. Jossain vaiheessa vain kieltäytyi ja sen jälkeen ei ole kenenkää sylistä suostunu maitoa juomaan. Ainoa missä maitoa juo on turvakaukalo ja sänky, sitteriä meillä ei enää käytetä, kyllä varmaan siinäkin söisi.

En ole aikaisemmin uskaltanut pulloa jättää sänkyyn tai tytärtä yksin pullon kanssa, ettei vaan tukehtuisi tai mitään muutakaan.

Jos jätät sen pullon sänkyyn, ja sitten esim. oven takana oot vähä kuulolla että kuinka siellä menee? Kyllähän monet just laittaa sänkyyn juomaan sen maidon, ja siis jättävät sinne sitten yksikseen nukahtamaan :)

en kyllä yksikseen antaisi sitä juoda jos menee vaikka väärään kurkkuun.Pikkuhiljaa kannattaisi lopetella tuota nukkuminen&tuttipullo yhdistelmää,tuossa iässä puhkeaa ekat hampaat.

[QUOTE="tiiu";27916810]en kyllä yksikseen antaisi sitä juoda jos menee vaikka väärään kurkkuun.Pikkuhiljaa kannattaisi lopetella tuota nukkuminen&tuttipullo yhdistelmää,tuossa iässä puhkeaa ekat hampaat.[/QUOTE]

Mitäs ne hampaat siinä haittaa?

[QUOTE="Sadie";27916908]Mitäs ne hampaat siinä haittaa?[/QUOTE]

miksiköhän ne neuvoo hammashoitolassa luopumaan tutista ja tuttipullosta?Maidossa on myös maitosokeria,joka on haitallista hampaille,joten luopuminen tuollaisesta tavasta olisi hyväksi pitemmällä tähtäimellä.Tiedän lapsia jotka vaativat sen tuttipullon mukaan vielä 2v,jolloi siitä tavasta pois pääseminen on jo vaikeampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja iloinenäiti;27916620:
Juu taitaa olla näin, mutta meillä on vauvan sängyn päätyä nostettu juurikin tämän takia kun haluaa sitä maitoa nukkuakseen.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tämän päädyn nostamisen toimivuutta (paitsi ehkä vastasyntyneillä) kun meillä lapset kyllä pyörii sängyssä yöllä ja voisi (jos olisi meidän tilanne) käydä niin että joiikin sitä pulloa pää alaspäin. Meillä ei tosin ole pullolapsia ollut, mutta tuli vaan mieleen ihan yleisesti noista nuhan hoito-ohjeistakin, että ei meillä toimi :)

[QUOTE="sanna";27916959]meillä siirryttiin nokkamukiin 6kk iässä,mutta ei se sänkyyn saanut mukaan evästä.Tisumaidot sai ennen nukkumaanmenoa.[/QUOTE]

Ootkos ajatellu, että kaikki kun ei imetä, niin se ennen yöunia annettava pullomaito=tisumaito?

meillä molemmat pojat juonu maidot pullosta ja sängyssä aikas pienestä(varmaa jo n.3kk ikäsestä)ihan olen antanu pullon ja lähteny pois!isommal ei koskaan yhtää korvatulehdusta ikää nyt 8v ja pienemmäl ollu 2 ikää nyt 5,5v =)

Yhteistyössä