Eilen Jumbon Cittarissa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ale korissa oli marinoituja ja marinoimattomia Kanafilee suikale rasia 630g 1EUR!!! Siis oikeesti 1 euro sellanen iso rasia..
Viimeinen käyttöpäivä oli tänään. noh, mä ostin niitä rasioita suoraan 5kpl - syödäään kanafilee suikaleita tosi paljon, useita kertoja /vk ja nehän normisti maksaa vitosen rasia.

No siinä oli sitten toinen perhe mun vieressä ja perheen mies olisi halunnut myös ostaa niitä kun olivat niin edullisia niin äiti oli ehdottomasti sitä mieltä ettei todellakaan osta puolihomeisia kanafilee suikaleita vaan tuoreita ja nappasi viereisestä laatikosta TISMALLEEN SAMAN TUOTTEEN missä päivämäärä lauantaihin asti, hintaa 4,69EUR. Olenko mä oikeesti ainut joka ostaa noita edullisia tuotteita?

Mullakaan ei todellakaan ole vikat rahat kaupassa ikinä menossa eikä todellakaan olla mikään köyhä perhe mutta SILTI! miksi maksaa tuplahintaa.. Kauppa ei kuitenkaan saisi myydä mitään "puolihomeisia" joten jos niissä olisi MITÄÄN vikaa niin ei niitä saisi myydä.

no siis ymmärrän että niitä ostetaan jos todellakin on senteistäkin kiinni perheen selviäminen mutta muuten ei...

just viime viikolla tais olla siitä iltalehdessä että niissa alennetuissa on jo ISO kasa kaikenmaailman mikrobeja ja siimahäntiä, eipä paljoa houkuta!

Tää on vähän sama asia kuin että miksi maksaa suomalaisuudesta, itse maksan mielummin kalliimman hinnan lähituotetusta ja vieläpä luomusta kuin ostan jotain tuhansien kilometrien päästä tuotuja myrkytetyjä elintarvikkeita.

Eikös ne mikrobit yms. kuole aika hyvin kun liha kypsennetään kunnolla? (Tämä oli kysymys: en ole perehtynyt asiaan.)

Ennen en ostanut noita alennettuja ikinä koskaan. Nyt ostan silloin tällöin, esim. lihaa. Salaatteja en kyllä ostaisi... Eineksen voin ostaa, jos se on sellainen, että sen voi kunnolla kuumentaa.

Ruoka on vaan niin järjettömän hintaista nykyään. Harmittaa maksaa siitä niin paljon. Ja jos dyykkaajatkin pysyy ihan terveinä, niin eiköhän noita alennettujakin voi toisinaan syödä.

no siis ymmärrän että niitä ostetaan jos todellakin on senteistäkin kiinni perheen selviäminen mutta muuten ei...

just viime viikolla tais olla siitä iltalehdessä että niissa alennetuissa on jo ISO kasa kaikenmaailman mikrobeja ja siimahäntiä, eipä paljoa houkuta!

Tää on vähän sama asia kuin että miksi maksaa suomalaisuudesta, itse maksan mielummin kalliimman hinnan lähituotetusta ja vieläpä luomusta kuin ostan jotain tuhansien kilometrien päästä tuotuja myrkytetyjä elintarvikkeita.

ET OO TOSISSAS?!?!??!
hyi helvetti!! en taida sit syödäkään niitä...

Just eilen keräsin ison pinon punaisella lapulla olevia lihoja cittarista. Joku ehkä katto pitkää mutta kun o 8 syöjää niin aika iso vaikutus ruokalaskuun kun jotain saa alennuksella.

[QUOTE="vieras";22220098]Just eilen keräsin ison pinon punaisella lapulla olevia lihoja cittarista. Joku ehkä katto pitkää mutta kun o 8 syöjää niin aika iso vaikutus ruokalaskuun kun jotain saa alennuksella.[/QUOTE]

no noin mäkin kyllä ajattelin vaikka meillä on vaan kolme syöjää mut ruokalaskua ollaan yritetty saada alespäin juurikin näillä aletuotteilla. Laadusta (fileestä, naudan lihasta, vähärasvaisuudesta) ei haluta tinkiä mutta jos oikeesti aletuotteissa siimahäntiä ui, niin hyi olkoon, maksan vaikka kolminkertaisen hinnan..

Ollaan äärimmäisen pienituloisia ja näiden punalappuisten tuotteiden avulla voidaan syödä monipuolista liha/kala/kanaruokaa. Ostan niitä siis aina kun näen. Leivät ostan myös melkein aina alennuksella.

Valitettavasti silloin tällöin tuote on ollut pilaantunut jo ennen päiväyksen umpeutumista... mutta jatkan silti päiväystuotteiden ostamista.

Onko liha mielestäsi tuoretta jos se on esim. 7 päivää vanhaa? Avaappa jauheliha paketti viimeisenä käyttöpäivänä, yök mikä haju. Sama broilereissa. Ja liha on harmaata. Itse kaivan takaa aina tuoreimmat lihat. Viimeiseen käyttöpäivään pitää olla reilusti aikaa.

Eikös ne mikrobit yms. kuole aika hyvin kun liha kypsennetään kunnolla? (Tämä oli kysymys: en ole perehtynyt asiaan.)

Ennen en ostanut noita alennettuja ikinä koskaan. Nyt ostan silloin tällöin, esim. lihaa. Salaatteja en kyllä ostaisi... Eineksen voin ostaa, jos se on sellainen, että sen voi kunnolla kuumentaa.

Ruoka on vaan niin järjettömän hintaista nykyään. Harmittaa maksaa siitä niin paljon. Ja jos dyykkaajatkin pysyy ihan terveinä, niin eiköhän noita alennettujakin voi toisinaan syödä.

Siinä vaiheessa kun liha on pilaantunut (= haisee ja värimuutoksia), ei mikään kuumentaminen voi pelastaa lihaa syötäväksi. Kuumentaminen ei ole sama kun steriloiminen.

[QUOTE="alkup.";22220158]no noin mäkin kyllä ajattelin vaikka meillä on vaan kolme syöjää mut ruokalaskua ollaan yritetty saada alespäin juurikin näillä aletuotteilla. Laadusta (fileestä, naudan lihasta, vähärasvaisuudesta) ei haluta tinkiä mutta jos oikeesti aletuotteissa siimahäntiä ui, niin hyi olkoon, maksan vaikka kolminkertaisen hinnan..[/QUOTE]

Omaa järkee kehiin! Niissä mitään siimahäntiä oo, huhhei.
Ja tosiaan kun lihan kuumentaa niin kaikki turhakkeet häviää.

Lainaus tuosta Aamulehden jutusta: "Suomessa tuotteen valmistaja määrittää säilyvyystutkimusten perusteella itse tuotteen viimeisen käyttöpäivän. Jollakin valmistajalla voi olla tiukemmat rajat kuin toisella."

Joitain aletuotteita ostan, joitain en. Jauhelihat ja possunlihat on kyllä yleensä sen näköstä tavaraa viimesenä käyttöpäivänä, että en osta. Mutta koskaan ei meille ole sattunut pilaantuneita broilerinfileesuikaleita, vaikka ostan alesta. Kannattaa siis tutkia tarkkaan niitä pakkauksia! Mutta mielestäni suurin osa on ihan käyttökelpoista tavaraa. Kala on myös sellaista, etten osta pian vanhentuvaa, mutta joskus on hyviä tarjouksia onneksi muutenkin!

No, mä ostan välillä noita edullisempia. Lidlistä tulee kannettua enemmän noita punaisella olevia tuotteita. Niissä kun on vielä n viikko deadlineen. S- ja K-ketjuista ei oikein tule ostettua, ne kun laittaa niin myöhään sen punaisen miinus tarran siihen... tyyliin samana päivänä viim. käyttöpäivä.

Mulla on se tapa että mä käyn kerran viikossa kaupassa, ostan viikon lihat silloin ja harmikseni huomaan kotona että jauheliha jota ajattelin käyttää vasta loppuviikosta onkin päivämäärän mukaan käytettävä huomenna. Yleensä yritän muistaa katsoa noi päivämäärät, mutta tulee kyllä välillä epähuomiossa tällaisia mukaan.

Lidlissä mun mielestä pelaa toi miinustarrojen laittaminen hienosti. Nytkin on kaapissa lauantaimakkarapaketti jossa parasta ennen on 20.10.2010 ja juustopaketti (muutama hassu goudaviipale) joka on parasta ennen 18.11.2010! Molemmat oli -20%. Ja tulee varmasti syötyä ennen noita, hyvissä ajoin.

Itse ostan useinkin noita "punaisen lapun" tuotteita. Sen sijaan en koskaan ikinä milloinkaan osta lihatiskiltä marinoituja tuotteita. Olen ollut todistamassa nuorempana kun viimeisen päiväyksen lihapaketteja avattiin ja marinoitiin lihatiskiin. ENsin joku esim. pippurointi, ja jos ei parin päivän sisällä mennyt, niin pistettiin marinadiliemeen. Ihmiset sitten innoissaan osti tiskiltä "tuoretta" lihaa. YÖK!

Itse saatan ostaa pakkasen "täyteen" leipää ja lihoja, vaikka olisi alessa jo. Vaikka ei ne tuotteet ikuisesti pakkasessa säily ne tulee kuitenkin korkeintaan kahdessa viikossa syötyä. ja pakkasessa olleet sulatetut lihat valmistetaan ruoaksi mahd. nopeasti sulamisesta.. Ei olla miehen kanssa sairastuttu tms :P

Eli siis ihan hyvin sittenkin uskaltaa syödä.. tosin miksi mä nytkään mitään siimahäntiä alkaisin pelkäämään kun näin oon toiminu koko aikuisikäni (10v) ja ostanut punaisen lapun lihoja.. Mielummin laadukasta härkää jossa päiväys lähellä kuin tuoretta rasvapossua.

Kyl useasti käytän kotona jopa viikonkin vanhoja lihoja. Riippuen siitä miltä näyttää. Mut jos näyttää hyvält niin pannuun vaan. En mä o koskaan mitään ruokamyrkytystä saanut.

Yhteistyössä