Eilen bussissa nähtyä! Eläköön joustavuus.

Joo, alkoi riepomaan...

Meitä oli jo kahdet vaunut kyydissä ja pysäkiltä olisi siis tulleet kolmannet. No ei mahdu ja bussi lähtee taas liikkeelle. Toisien vaunujen kanssa kulkeva sitten tyynesti jäi pois seuraavalla pysäkillä. Ihmettelin ääneen, että miksi et voinut jäädä edellisellä pysäkillä |O (en saanut vastausta).

Asutaan siis pk-seudulla missä pysäkkivälit tuolla linjalla on noin 200-300m, joten sen olisi kauniissa ilmassa voinut kävellä niin olisi nuo kolmannet mahtuneet kyytiin.

Olenkohan mä itse jotenkin outo, kun olen usein jäänyt aiemmalla pysäillä pois, että siitä tulevat vaunut ovat mahtueet kyytiin. Vaikka pk-seudulla asutaankin niin osa linjoista ajaa vain tunnin välein. Kiva odottaa tunti vain sen takia ettei joku voi joustaa ja jäädä juurikin tuota yhtä pysäkkiä aiemmin pois.

Ja en nyt sitten tarkoita, että kahta kilsaa aiemmin pitäisi hypätä pois, että muut mahtuvat :xmas:
 
vieras
Mä oon kerran ollut kyydissä niin, että toisten vaunujen omistaja ei olisi halunnut _kääntää_ vaunujaan (olivat siis poikittain) niin että yhdet rattaat ois saatu vielä kyytiin. Siinä kyllä tuli matkustajilta niin kovaa kommenttia, että vaunut kääntyivät lopulta aika äkkiä :)

Ja kyllä, jäisin itse yhden pysäkinvälin aiemmin pois, kun toisella varmasti on pidempi matka bussissa siinä vaiheessa. Ja toivoisin, että joku tekisi saman vastaavassa tilantessa mullekin.
 
No joo aika mielenkiintoista... Täälläkin saattaa välit olla hyvinkin lyhyitä.
Itse kyllä kerran hyppäsin kolmanneksi :whistle:
Tosin kaikissa bussimalleissa se ei onnistuisi, joskus on sellaiseenkin törmätty mihin ei kaksiakaan vaunuja mahdu.
 
BootyPeppi
Jäisin myös pois jos olisi vain yksi pysäkin väli. Mutta asumme ihan keskustan laidalla joten kävellen matka keskustasta kotiin on 15min joten yleensä kävelen matkan.
 
dfdf
Valitettavan itsekkäitä ovat ihmiset nykyään. Minä tarjouduin kasaamaan kerran alle 1- vuotiaani matkarattaat, jotta pariskunta mahtui vauvan vaunujen kanssa kyytiin. Pariskunnan mies piti rattaitamme ja kassejamme matkan ajan ja minulla oli vauvani sylissä.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Joo, alkoi riepomaan...

Meitä oli jo kahdet vaunut kyydissä ja pysäkiltä olisi siis tulleet kolmannet. No ei mahdu ja bussi lähtee taas liikkeelle. Toisien vaunujen kanssa kulkeva sitten tyynesti jäi pois seuraavalla pysäkillä. Ihmettelin ääneen, että miksi et voinut jäädä edellisellä pysäkillä |O (en saanut vastausta).

Asutaan siis pk-seudulla missä pysäkkivälit tuolla linjalla on noin 200-300m, joten sen olisi kauniissa ilmassa voinut kävellä niin olisi nuo kolmannet mahtuneet kyytiin.

Olenkohan mä itse jotenkin outo, kun olen usein jäänyt aiemmalla pysäillä pois, että siitä tulevat vaunut ovat mahtueet kyytiin. Vaikka pk-seudulla asutaankin niin osa linjoista ajaa vain tunnin välein. Kiva odottaa tunti vain sen takia ettei joku voi joustaa ja jäädä juurikin tuota yhtä pysäkkiä aiemmin pois.

Ja en nyt sitten tarkoita, että kahta kilsaa aiemmin pitäisi hypätä pois, että muut mahtuvat :xmas:
no kaikki ei välttämättä tiedä jäävänsä jo seuraavalla pysäkillä pois. :xmas: mä oon ainakin niin onneton suunnistamaan esim stadissa, että monesti kyttään sitä valotaululle tms. tulevaa seuraavan pysäkin nimeä, ennenkuin tiedän painaa nappia.

ehkä toi oli siis joku mun kaltainen pönde. :saint: tai ehkä se olin minä.
 
Mä olisin toiminut samoin kuin sinä. Ihmiset on niin joustamattomia joskus eikä ajattele muita lainkaan. :( Mä olin kerran bussissa kun sinne tuli nuori nainen pienen lapsen kanssa, ja meni maksamaan, no bussikuski ei suostunut ottamaan sitä rahaa kun se oli liian iso, 50?. Kuulemma yhtiöltä on ohjeet ettei tartte vaihtaa niin isoa rahaa. No siitä olis ollut äidillä melkoinen marssiminen keskustaan rikkomaan sitä rahaa, ja kun kuski kysyi, että onko kellään matkustajalla rikkoa rahaa, niin kaikki vaan mulkoili muualle. Ei mullakaan ollut, mutta menin sitten ja maksoin sen naisen matkan. Tuli hyvä mieli molemmille. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä olisin toiminut samoin kuin sinä. Ihmiset on niin joustamattomia joskus eikä ajattele muita lainkaan. :( Mä olin kerran bussissa kun sinne tuli nuori nainen pienen lapsen kanssa, ja meni maksamaan, no bussikuski ei suostunut ottamaan sitä rahaa kun se oli liian iso, 50?. Kuulemma yhtiöltä on ohjeet ettei tartte vaihtaa niin isoa rahaa. No siitä olis ollut äidillä melkoinen marssiminen keskustaan rikkomaan sitä rahaa, ja kun kuski kysyi, että onko kellään matkustajalla rikkoa rahaa, niin kaikki vaan mulkoili muualle. Ei mullakaan ollut, mutta menin sitten ja maksoin sen naisen matkan. Tuli hyvä mieli molemmille. :heart:
Olitpa ystävällinen :)
Jokunen viikko sitten kuski ei huolinut multa 10e seteliä..! Päästi sitten ilmaiseksi :xmas:
 
Juu, toki tuossa tilanteessa voisin jäädä aiemmalla pysäkillä pois, mutta joskus on tosissaan näitä erityistilanteita mistä esim hmm tässä yllä kirjoitti. Me asutaan Tukholmassa ja joskus tosissaan joudun lasten kanssa bussilla matkaamaan ihan vieraaseen kaupunginosaan. olen etukäteen katsonut vain netistä bussin numeron ja pysäkin jolla jään pois, enkä tosissaankaan aina tiedä vielä edellisen pysäkin kohdalla että seuraavalle sitten jäädään.

Samoin olen joskus niin uppoutunut ajatuksiini/lapsiini että hyvä kun omalla pysäkilläni tajuan jäädä pois. Vaikka edellisellä pysäkillä näkisin sivusilmällä että joku on tulossa kyytiin, en välttämättä tajua että hei, mähän voinkin jäädä jo tässä pois ja kävellä loppumatkan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Olitpa ystävällinen :)
Jokunen viikko sitten kuski ei huolinut multa 10e seteliä..! Päästi sitten ilmaiseksi :xmas:
Kiitos. =) Tää kuski ei joustanut kyllä sitten tippaakaan. :/ Ajattelin että parempi mieli tulee kaikille kun mä annan sen rahan, ei mun talous siitä nyt konkurssiin sentään mennyt.
 
hmm
Joo, alkoi riepomaan...

Olenkohan mä itse jotenkin outo, kun olen usein miettinyt asioita siitä näkökulmasta, etteivät ihmisten tarkoitusperät ole aina kovin itsekkäitä tai ilkeitä. Mikä kumma tarve joillain on ajatella aina negatiivisimman kautta.? |O

Ja en nyt sitten tarkoita, että kaikki näin tekisivät. :xmas:
 
hmm: elämä on tehnyt kyyniseksi... No ei vaines, liian usein vain on törmännyt itsekkyyteen niin sitä tulkitsee automaattisesti jo kaiken sellaiseksi.

Mutta voi toki olla, että tämä äiti oli menossa vaikka toiselle kaverille ensimmäistä kertaa eikä tiennyt, että seuraava pysäkki oli "se kaupan pysäkki" millä pitää jäädä pois. (Vaikka hyvin määrätietoisesti hän lähti pysäkiltä kävelemään, kun kyyläsin ). :flower:
 
Mä olen varmaan negatiivinen, mutta en jäisi pakosti pois. Mä maksan täyden matkan matkastani vaunujen kanssa ja kaupungin puolella mennään ilmaiseksi.

Otan mukaan aina matkikset, jotta mä pääsen maksullisena kyytiin kun ilmaismatkalaiset täyttävät kuitenkin paikat. Matkikset vaan kasaan. Joustan siis itse toisella tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Joo, alkoi riepomaan...

Olenkohan mä itse jotenkin outo, kun olen usein miettinyt asioita siitä näkökulmasta, etteivät ihmisten tarkoitusperät ole aina kovin itsekkäitä tai ilkeitä. Mikä kumma tarve joillain on ajatella aina negatiivisimman kautta.? |O

Ja en nyt sitten tarkoita, että kaikki näin tekisivät. :xmas:
Jos luet tämän viestisi uudelleen, niin eikös sen sävy kuitenkin ole tavattoman negatiivinen?
 

Yhteistyössä