Eilen buffassa nähtyä! Lapset kärsii!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eikäylaatuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eikäylaatuun

Vieras
5 henkinen perhe, johon kuului äiti, isä, n. 10-11v poika, n. 7-8v poika ja n. 4-5v tyttö. Kaikki HUOMATTAVAN ylipainoisia, siis ihan silmiinpistävää lihavuutta, ei mitään pientä. Vanhemmat söivät varmaan 10 kukkurallista lautasellista ruokaa + 5-7 (?) pehmisannosta. Pojat söivät varmaan 5 kukkurallista lautasellista ruokaa + 5 pehmisannosta. Tyttö söi 3 kukkurallista lautasellista + 2 pehmisannosta. Perheen äiti kävi hakemassa tytölle lisää ruokaa, mutta tyttö sanoi ettei ole nälkä. Äiti alkoi sitten maanittelemaan tyttöä ja yritti "huijata" ruokaa tytön suuhun. Kun tyttö ei suostunut enää syömään, sanoi äiti että tyttö ei saa sitten kotona mukkeja ja limsaa, eikä jouluna joululahjoja, kun ei syö kunnolla. :O Samaan aikaan perheen isä käski poikia santsaamaan kunnon annokset, että jaksavat käydä kioskilla karkkiostoksilla, kun sinne on sentään 2 kilometriä matkaa. Sääliksi kävi lapsiparkoja. :(

Enkä siis kytännyt, vaan näin ja kuulin tämän, koska istuivat viereisessä pöydässä. Periaatteessa ihmisten koko ja ulkonäkö eivät minun persettäni kaivele, mutta tälläisessä tilanteessa missä vanhemmat totuttaa lapsetkin huonoille elämäntavoille ja vielä tuputtavat lisää ruokaa, niin se häiritsee. Menin sitten ja avasin suuni ihan nätisti tämän perheen vanhemmille, mutta sain vain haukkuja niskaani ja huudot: "Pidä sinä ämmä huolta vain omista asioistas!"

Oikeasti, mihin tää maailma on menossa? :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja eikäylaatuun;27458572:
5 henkinen perhe, johon kuului äiti, isä, n. 10-11v poika, n. 7-8v poika ja n. 4-5v tyttö. Kaikki HUOMATTAVAN ylipainoisia, siis ihan silmiinpistävää lihavuutta, ei mitään pientä. Vanhemmat söivät varmaan 10 kukkurallista lautasellista ruokaa + 5-7 (?) pehmisannosta. Pojat söivät varmaan 5 kukkurallista lautasellista ruokaa + 5 pehmisannosta. Tyttö söi 3 kukkurallista lautasellista + 2 pehmisannosta. Perheen äiti kävi hakemassa tytölle lisää ruokaa, mutta tyttö sanoi ettei ole nälkä. Äiti alkoi sitten maanittelemaan tyttöä ja yritti "huijata" ruokaa tytön suuhun. Kun tyttö ei suostunut enää syömään, sanoi äiti että tyttö ei saa sitten kotona mukkeja ja limsaa, eikä jouluna joululahjoja, kun ei syö kunnolla. :O Samaan aikaan perheen isä käski poikia santsaamaan kunnon annokset, että jaksavat käydä kioskilla karkkiostoksilla, kun sinne on sentään 2 kilometriä matkaa. Sääliksi kävi lapsiparkoja. :(

Enkä siis kytännyt, vaan näin ja kuulin tämän, koska istuivat viereisessä pöydässä. Periaatteessa ihmisten koko ja ulkonäkö eivät minun persettäni kaivele, mutta tälläisessä tilanteessa missä vanhemmat totuttaa lapsetkin huonoille elämäntavoille ja vielä tuputtavat lisää ruokaa, niin se häiritsee. Menin sitten ja avasin suuni ihan nätisti tämän perheen vanhemmille, mutta sain vain haukkuja niskaani ja huudot: "Pidä sinä ämmä huolta vain omista asioistas!"

Oikeasti, mihin tää maailma on menossa? :headwall:

Siis munkkeja, ei mukkeja!

Kai ne vanhemmat ajattelivat, että pistetään vahinko kiertämään ja tehdään lapsistakin sairaalloisen lihavia... Mä näin kerran Raxissa naisen, joka istui kahdella tuolilla. Tytär oli hyvää vauhtia kasvamassa samankokoiseksi. :(

nuo raxit ja buffat on siitä pahoja paikkoja, että siellä tulee sellainen hillitön tarve vetään suut ja silmät täyteen ruokaa, kun siitä on maksettu. Siksi me ei käydä kyseisissä paikoissa, vaan normaaleissa ravintoloissa. Kyllä itsekin sanon lapsille ( normaalipainoisia )että nyt sötte kunnolla kun siitä on maksettu.

Niin, eihän se hyvä juttu ole, jos lapsesta asti on väärät ruokatottumukset. Mutta jos joku ventovieras tulisi mua neuvomaan, niin varmaan kehottaisin suksimaan neuvoineen jonnekin muualle.

Siis puutuin vain siihen joululahjoilla uhkailuun, uskon, että neuvolassa neuvotaan.

Ja kyllä kaikki täällä keskustelupalstalla jaksaa toitotella provoa jokaiseen aloitukseen. Ei minulla sentään niin tylsää ole että pitäisi alkaa romaanin pituisia provoja väsäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja eikäylaatuun;27458634:
Siis puutuin vain siihen joululahjoilla uhkailuun, uskon, että neuvolassa neuvotaan.

Ja kyllä kaikki täällä keskustelupalstalla jaksaa toitotella provoa jokaiseen aloitukseen. Ei minulla sentään niin tylsää ole että pitäisi alkaa romaanin pituisia provoja väsäämään.

No sitte, nythän tämä kävikin uskottavaksi. Sulla on ap paljon työsarkaa tuolla kauppakeskuksissa joulun lähestyessä, kun pääset puuttumaan muiden lastenkasvatukseen :D

Alkuperäinen kirjoittaja eikäylaatuun;27458654:
Käytin tekstissäni sanoja varmaan, koska en todellakaan rupea tarkasti laskemaan, mutta kyllä sen huomaa kun toiset lähtee hakemaan lisää.

Aika tarkkaa laskemista silti, itse en samaan pystyisi edes oman pöytäseurueeni kohdalla vaikka satsauskerrat olisivat vähäisempiä. Saati että jaksaisin kiinnittää huomioa siihen kun joku viereisestä pöydästä hakee ruokaa.

Niin ja se ettei saa kotona sitten munkkeja ja limsaa oli myös koomista.

[QUOTE="vieras";27458649]No sitte, nythän tämä kävikin uskottavaksi. Sulla on ap paljon työsarkaa tuolla kauppakeskuksissa joulun lähestyessä, kun pääset puuttumaan muiden lastenkasvatukseen :D[/QUOTE]

Siis tarkoitin sitä, että tässä tilanteessa (lapsi syönyt valtavan määrän, muttei tarpeeksi vanhempien mielestä) joululahjoilla uhkailu ei ollut aiheellista. Olenhan toki itsekin käyttänyt tuota arvokasta metodia omiin lapsiini, kun olen halunnut saada heidät tottelemaan.

Sanoin siis jotenkin näin:"Jos lapsella ei ole nälkä niin älkää pakottako sitä syömään, johan se on syönytkin paljon, eiköhän hän joululahjansa ansaitse."

Ja nämä lapset siis käyttäytyivät todella hyvin.

Aika tarkkaa laskemista silti, itse en samaan pystyisi edes oman pöytäseurueeni kohdalla vaikka satsauskerrat olisivat vähäisempiä. Saati että jaksaisin kiinnittää huomioa siihen kun joku viereisestä pöydästä hakee ruokaa.

Niin ja se ettei saa kotona sitten munkkeja ja limsaa oli myös koomista.

No minkäs minä sille munkki ja limsa jutulle voin? Jättää kirjoittamatta, koska muuten muut ei usko? Ei minun tarvitse jättää mitään tekstistä pois provohuuteluiden takia.

Niin. Sekin oli hassua että viereisestä pöydästä jaksaa laskea 5-henkisen perheen ruuan - ja jälkiruuan - satsauskerrat.

Siis etkö sinä ota tiimarinvihkoa mukaasi, kun menet buffaan syömään? :O Mulla se on aina käsilaukussa. Siihen sitten teen tuollaisista perheistä tukkimiehenkirjanpidolla tilastot, että voin ne illalla postata plussalle.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ. ja Minuli
Alkuperäinen kirjoittaja eikäylaatuun;27458572:
Kun tyttö ei suostunut enää syömään, sanoi äiti että tyttö ei saa sitten kotona mukkeja ja limsaa, eikä jouluna joululahjoja, kun ei syö kunnolla. :O Samaan aikaan perheen isä käski poikia santsaamaan kunnon annokset, että jaksavat käydä kioskilla karkkiostoksilla, kun sinne on sentään 2 kilometriä matkaa.

Varmasti jotain tämäntyyppistä heittäisini minäkin lapsilleni, jos huomaisin naapuripöytäläisen kyttävän syömisiämme.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Siis etkö sinä ota tiimarinvihkoa mukaasi, kun menet buffaan syömään? :O Mulla se on aina käsilaukussa. Siihen sitten teen tuollaisista perheistä tukkimiehenkirjanpidolla tilastot, että voin ne illalla postata plussalle.

Nykyajan Tiimarivihko on iphone jonne tallennetaan kaikki tähdelliset muistiinpanot. :xmas:

Ilmankos olen kaupoissakin missannut toisten perheiden ostoskärryjen sisällöt!

*täytyy yrittää ryhdistäytyä*

Nykyajan Tiimarivihko on iphone jonne tallennetaan kaikki tähdelliset muistiinpanot. :xmas:

Käyköhän Samsung Galaxy 3s myös? Kun multa löytyis vain semmoinen, enkä haluais pelkästään tämän takia vaihtaa puhelinta. Kyllä mää oon ajatellu, että on toi vihko jo vanhanaikainen, mutta ei ole tullut mieleen käyttää kännykkää. :headwall:

Madicken04 toi kännykkä tietty helpottais tuota kaupassa käyntiä. Kestää niin kauan, kun kirjotat sinne, mitä muut perheet kärryihinsä lappaa. Kamerakännykällä saat nopeasti ja vaivattomasti otettua ostoskärryn sisällöstä kuvan. ;)

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Mä kyllä oikeasti näen punaista kun lapsia lihotetaan. Pahoinpitelyähän se on. :|

Aikuinen saa tavallaan tehdä itselleen mitä haluaa, mutta pieni epäitsenäinen avuton lapsi kun se ei voi ottaa vastuuta siitä mitä se suuhunsa laittaa.