Eilen bongattuja kirpparihintoja

Kävin eilen pitkästä aikaa kiertämässä kirpparit ja en oikeasti tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Vero modassa uutena ko. paita maksaa 9,9e niin kirpparilla joku pyyti siitä 14e samaiselta reissulta bongasin myös trikoopaidan 17e jonka saa liikkeestä edullisemmin. Onko myyjiltä oikeasti karannut mopo käsistä näiden hintojen kanssa. Sitten ihmetellään kun kauppa ei käy..

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Joo, noita joskus on. H&m:n topeista pyydetään 10? vaikka maksaa uutena max. 15?.. No ei se ole tyhmä joka pyytää..
Joo tää on kyllä ihan totta. Toinen asia mitä ihmettelin on se, että kaikki myynnissä olevat lastenvaatteet oli todella huonokuntoisia. Vähintään ällöttävän nukan peitossa. Itse en edes vie vaatteita kirpparille mikäli ovat nukkaisia tai reikäisiä. Silti hintalaput on ihan hulluja.

rew
Alkuperäinen kirjoittaja MoetMuM:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Joo, noita joskus on. H&m:n topeista pyydetään 10? vaikka maksaa uutena max. 15?.. No ei se ole tyhmä joka pyytää..
Joo tää on kyllä ihan totta. Toinen asia mitä ihmettelin on se, että kaikki myynnissä olevat lastenvaatteet oli todella huonokuntoisia. Vähintään ällöttävän nukan peitossa. Itse en edes vie vaatteita kirpparille mikäli ovat nukkaisia tai reikäisiä. Silti hintalaput on ihan hulluja.
Trokarit vievät heti päältä ne parhaimmat, joten jäljelle jää vain se huonokuntoinen ja kallis tavara.

tuo on niin kurjaa, vie intoa käydä koko kirpputoreilla kun kaupasta saa uutta melkein samalla rahalla.
itselläni on varattuna kirppispöytä parinviikon päähän, ja tosiaankin laitan hinnat niin alas, ettei kotia tarvitse niitä enää takaisin raahata.
täällä on vaan aika paljon liikkeellä semmoisia kirppistelijöitä, jotka ostavat halvalla vaatteita muista pöydistä ja laittavat suoraan omiin pöytiinsä kalliimmalla. ei sekään tietty tunnu kivalta mutta omatpa on riskinsä.

vieras
Just kävin kans kirpparikierroksen, yritin etsiä tytölle seuraavan koon vaatetta ja palasin tyhjin käsin kotiin, yhtään sopuhintaista hyväkuntoista ja edes jossain määrin nättiä vaatetta en löytänyt, ihan hirveetä lumppua kirpparit täynnä, sellasta jota en ottas ilmasikskaan... Sillon kun ehti vielä käydä useamman kerran viikossa niin löytyi aina jotain, mut nyt harvakseltaan kun pääsee käymään niin eipä enää löydy.

gab
Alkuperäinen kirjoittaja Kiljuva Koralli:
tuo on niin kurjaa, vie intoa käydä koko kirpputoreilla kun kaupasta saa uutta melkein samalla rahalla.
itselläni on varattuna kirppispöytä parinviikon päähän, ja tosiaankin laitan hinnat niin alas, ettei kotia tarvitse niitä enää takaisin raahata.
täällä on vaan aika paljon liikkeellä semmoisia kirppistelijöitä, jotka ostavat halvalla vaatteita muista pöydistä ja laittavat suoraan omiin pöytiinsä kalliimmalla. ei sekään tietty tunnu kivalta mutta omatpa on riskinsä.
Tää just on niin k-päistä! Ja nämä tosi alhaisiksi tavaransa hinnoittelevat kirppismyyjät vain ylläpitävät trokausta.

Hanimani
Mä kävin kans kirpparilla ja siellä oli myynnissä Travallen välikausihaalari. No okei, oli ihan hyväkuntoinen, mutta hintalapussa luki Travallen REMU haalari 25e. Olisin voinut maksaakin jos olis todella ollut Remu, mutta kun oli vaan tavis travalle, joka ei kauheesti pidä vettä tms. Tuli mieleen, että nyt joku tietämätön ostaa sen ja ehkä myöhemmin huomaa, että eihän se Remu olekaan....

Mulle ostajana on ihan se ja sama mitä se tuote on maksanut uutena- mitä se siis ei enää ole.
En paljoakaan maksa, ellei tuote ole uudenveroinen.

Ja huutiksessa lisään tietenkin ne postikulut sen tuotteen hintaan, ja jos tuntuu että samalla sais kaupasta- haen kaupasta tai jatkan etsimistä.

Aika nopsaan sitä itekin oppi sen 'minä tahdon tästä eroon'- hinnoittelun joka on ihan eri kuin 'minä haluan tällä tienata' hinnoittelu :D

sunflower20 harmaana
No Huutishan on pahin näistä kaikista. Ihmiset käyvät Reiman myymälöissä hakemassa alehintaan ja sitten pistävät huutikseen myyntiin ilmoituksella että ostin ja jäi pieneksi, laput vielä kiinni aivan uusi. Ja ihmiset huutaa ja joskus jopa hinta pompahtaa kalliimmaksi mitä kaupasta ilman aleitakin olisi.
Ja sama siellä on noista haalareista, myydään nimellä ReimaTEC vaikka ei sitten olekaan. Ja travallessa sama.

Ja oon kyllä nähnyt kirppiksellä saman homman. Haalareista pyydetään sikahintaa vaikka kulumaa ja karheumaa on...
Mutta kuten joku totesi, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Tää just on niin k-päistä! Ja nämä tosi alhaisiksi tavaransa hinnoittelevat kirppismyyjät vain ylläpitävät trokausta.
ja sinun kanssa samalla lailla ajattelevat ovat sitten niitä ylihinnoitelijoita, joiden takia kirppiksillä ei kohta enää käy kukaan.
pitää oikeasti miettiä, että mitä itse olisi valmis kyseisestä tuotteesta maksamaan, ja minä en ikinä maksa vauvan käytetystä bodysta yli euroa/kpl. enkä varmasti enempää kehtais pyytääkkään.

miettinyt
valmis maksamaan tuotteesta.
Täälläpäin ainakin ongelmana on se, että nuo kirpparipaikat ovat ihan järkyttävän hintaisia. Pakko olla muutama ns.kalliimpi tuote, että saisi edes pöydän vuokran maksettua. Toisaalta, loossit ovat niin pieniä ettei kerralla sovi paljoa. Ja en itse tykkää ahtaa täyteen tavaraa. Tämä on hankala yhtälö.

Alkuperäinen kirjoittaja miu:
ja noihin kissaviinipulloihin törmää kirpparilla aina, tyhjänä hinta 5-8e kirpparil, alkossa sama pullo täytenä maksaa just joku 7e...huh
Mutta värit vaihtuu ja niitä vanhaja värejä ei saa enää. Jotkut kerää niitä.
Mullakin on neljä, kaksi tyhjäksi juotua, mut omistani en luovu.
Esimerkiksi se sininen on ollut jossain vaiheessa tosi haluttu.

vieras
Mä löysin eilen kirpparilta lapsille ihan uudenveroset kengät römppäkengiksi ja yhteensä ne maksoi 2,5 euroa.Vieläki oon ihan mielissäni löydöstä :) Tuon kuntoisia kenkiä olen jossain nähnyt myytävän yli 10 euron hintaan/pari ja se on käytetystä aivan liikaa.

rew
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
ja sinun kanssa samalla lailla ajattelevat ovat sitten niitä ylihinnoitelijoita, joiden takia kirppiksillä ei kohta enää käy kukaan.
pitää oikeasti miettiä, että mitä itse olisi valmis kyseisestä tuotteesta maksamaan, ja minä en ikinä maksa vauvan käytetystä bodysta yli euroa/kpl. enkä varmasti enempää kehtais pyytääkkään.
Ei ylihinnoittelua, vaan oikea hinta oikeanlaatuiselle tavaralle. Liian edulliset päätyvät trokareiden pöydille myyntiin kalliimmalla ja liian kalliit jäävät myymättä kokonaan. Sopivalla hinnalla olevat tuotteet päätyvät niille oikeille ostajille.

Alkuperäinen kirjoittaja miettinyt:
valmis maksamaan tuotteesta.
Täälläpäin ainakin ongelmana on se, että nuo kirpparipaikat ovat ihan järkyttävän hintaisia. Pakko olla muutama ns.kalliimpi tuote, että saisi edes pöydän vuokran maksettua. Toisaalta, loossit ovat niin pieniä ettei kerralla sovi paljoa. Ja en itse tykkää ahtaa täyteen tavaraa. Tämä on hankala yhtälö.
Totta tuo että pitäs jotenki kustantaa se vuokra. Mut metsään menee maksaa pöytä ja yrittää kaupata rytkyjä todella ylihintaan. Sielä ne sitte lojuu ja vuokra juoksee.

just joo
Alkuperäinen kirjoittaja Hanimani:
Mä kävin kans kirpparilla ja siellä oli myynnissä Travallen välikausihaalari. No okei, oli ihan hyväkuntoinen, mutta hintalapussa luki Travallen REMU haalari 25e. Olisin voinut maksaakin jos olis todella ollut Remu, mutta kun oli vaan tavis travalle, joka ei kauheesti pidä vettä tms. Tuli mieleen, että nyt joku tietämätön ostaa sen ja ehkä myöhemmin huomaa, että eihän se Remu olekaan....
Täh?? Travallehan on se valmistaja!!

g
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
No on on, mutta jos ei ollut Travallen Remu, niin kuin luki, vaan pelkkä perushaalari, niin huijaustahan tuo on.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja g:
No on on, mutta jos ei ollut Travallen Remu, niin kuin luki, vaan pelkkä perushaalari, niin huijaustahan tuo on.
Kenen se "perushaalari" sitten on??

just joo
Alkuperäinen kirjoittaja g:
sehän oli vaan tavis travalle!! voi kiesus.. en jaksa tyhmille kinata!

Yhteistyössä