Eilen aamupäivällä puri hyttynen kuopusta oikean silmän alle, poskeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timangi-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Timangi-

Aktiivinen jäsen
16.10.2008
8 242
1
36
Yön aikana nyt turvonnut alaluomi hurjan näköseksi! :o Silmä ei ihan ole muurautunut umpeen, mutta melkein :/ Rassukka.
Nyt lepäilee tossa sohvalla ja sano että on vähän kipeä.
Onko kukaan käyttänyt lekurissa moisen takia? Meillä ihan helpolla lähdetä päivystykseen, jos ei pää ole kainalossa. Ja mitäpä ne vois siellä edes tehdä.
Zyrtec-tippoja annoin 6 mehun kanssa.

Jos mun lapsella oli silmä muurautunu umpeen ja olo väsynyt/kipeä eikä antihistamiini lievitä oireita niin tottakai lähtisin lääkäriin :o mietippä itse menistikö lääkäriin itse jos sulla olis itselläsi kuvaamasilainen tilanne päällä? :headwall:

Mie huomasin illalla, et pojalla oli hyttysen purema vasemman nivusen luona ja vähän kun sitä oli raapinu, ni oli miun kämmenen kokoinen alue ihan punaisena ja kuuma ja turvonnut. Yön aikana lasehti turvotus kun ei raapinut enää. Miehelle tulee ihan hirveät paukamat hyttysenpuremista. Semmoiset 4-5cm paukamat. Mut hän onkin ampiaisen pistoille erittäin allerginen, et jos amppari pistää ni sairaalaan samantien. Mut ei kyllä oo tarvinu hyttysten takia onneks lähteä lääkäriin.

meillä käytiin näyttämässä tytön 4v kättä lääkärissä kun käsivarsi turposi ja ei voinut kunnolla sormia liikutella. todettiin vaan että on yliherkkä hyttysille. zyrteciä määrättiin ja parin päivän päästä turvotus laski. nyt oli eilen kerhon kanssa metsä retkellä ja on naama aivan turvoksissa hyttysen puremista

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Jos mun lapsella oli silmä muurautunu umpeen ja olo väsynyt/kipeä eikä antihistamiini lievitä oireita niin tottakai lähtisin lääkäriin :o mietippä itse menistikö lääkäriin itse jos sulla olis itselläsi kuvaamasilainen tilanne päällä? :headwall:

En menis, itse.
Ei se väsynyt ole, vaan katsoo winxejä sohvalla lojuen.
Mä kyllä kyselin tossa aiemmin hältä pariinkin kertaan onko kipeä ja vastaus oli ei. Ja zyrtec-tipat sai 10min sitten, joten ei ehkä ihan vielä vaikuta.
Silmän alaluomi on vaan turvonnut hurjaksi.

Antihistamiinia, eipä siihen oikein muu auta. Jos pistoskohta olisi jossain muualla, voisi laittaa Pantysonia tai hydrokortisonia, mutta eipä noin lähelle silmää.

Varaa aika lääkärille, allergia/yliherkkyys kuitenkin josta kannattaa jutella lääkärin kanssa.

Yhteistyössä