Eikös uuden kelakortin saa ilmaiseksi, jos hukkaa vanhan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
MInä olen näppäränä likkana kadottanut nyt uudella nimellä tulleen kela-korttini jonnekin. Ilmeisestikin se on kotona jossain, mutta missä niin ei hajua. Olen jättänyt rahapussiin vain kuvallisen kelakorttini ja siinä on tyttönimi.

Eli saanko ilmaiseksi sen uuden kortin?

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Kuvattoman saa ilmaiseksi.

Kuvattoman minä tarvinkin. Toi kuvallinen tuli hankittua silloin kun täytti 18v eikä ollut heti samana päivänä ajokorttia näyttää baarissa. :D

Mutta minä joskus kuulin, että kuvallisenkin saa uuden ilmaiseksi, jos uuden sukunimen takia sen tarvitsee. Eli jos on ensin maksanut ja hankkinut kuvallisen kelakortin niin nimen vaihtumisen takia saa ilmaiseksi senkin. Mutta en tiedä pitääkö paikkaansa enkä siis itse moista tarvitse.

Sukunimen vaihduttua olisin halunnut kuvattoman kortin, vaikka ennestään oli kuvallinen. Sanoivat, että jos on ennestään ollut kuvallinen, on jatkossakin oltava kuvallinen. Silloin sen sai ilmaiseksi. En tiedä onko nää muuttunut, tosta on paljon aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja milli:
Sukunimen vaihduttua olisin halunnut kuvattoman kortin, vaikka ennestään oli kuvallinen. Sanoivat, että jos on ennestään ollut kuvallinen, on jatkossakin oltava kuvallinen. Silloin sen sai ilmaiseksi. En tiedä onko nää muuttunut, tosta on paljon aikaa.

Heh. Mikä juttu toi muka on? Mitenniin on jatkossakin oltava kuvallinen? ONpa sua taas viilattu linssiin. Kyllä mulle tuli postissa ihan se kuvaton kelakortti silloin, kun nimi vaihtui mutta minä olen sen vain itse kadottanut jonnekin täällä kotona. Onhan mulla koko ajan ollut kaksi kelakorttia muutenkin sen kuvallisen hankkimisen jälkeen, en minä sitä kuvatonta hävittänyt.

Päätinkin soittaa sinne, vaikka meinasin ensin poiketa kun ajelen siitä tänään ohi.

Mutta nyt on uusi kortti tulossa ja ihan sai kumman tahansa. Tosin kuvallisen takia olisi siis pitänyt käydä siellä, mutta koska haluan ihan tavan kortin niin se tulee nyt puhelinsoiton perusteella kotiin. :)

Yhteistyössä