Eikös se rakettien ikäraja meinaa sitä että alle 18v ei saa niitä pitää hallussaan ja sytyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Eilen illalla oltiin kävelyllä niin mun 7v pojan luokkakaveri ampui raketteja parin alaikäisen sisaruksensa kanssa. Tuli vaan mieleen että eihän niin sais tehdä, eikö pitäis olla aikuinen sytyttämässä??

[QUOTE="vieras";25342963]Alle 18-vuotiaalle ei saa antaa ilotulitteita. Kyseessä on piittaamattomien vanhempien törkeä rikos.[/QUOTE]

Ei näkyny vanhempia mailla halmeilla, oli vain 3 alaikäistä lasta joista yks oli mun pojan luokkakaveri eli 7vuotias. Ja näin kun se oli se joka kävi sytyttämässä raketit ja juoksi sitte kovaa vauhtia pois. Olisko mun pitäny soittaa asiasta jonnekin? En eilen huomannu aatella asiaa enempää.

Mä annoin valvonnassani sytyttää sellaisen hyvin pienen , olisko ollut joku tankki-niminen. Olin siis ihan siinä vieressä, melkein pitelin sytytintä. Jos tein rikoksen niin voi minua. Eri asia mielestäni kuin antaa niitä mukaan ja laittaa lapsen yksin pihalle.

Fun fact: Alaikäinen lapsesi ei tosiaan saa sytytellä uudenvuodenpaukkuja. Mutta hän saa kyllä sinun valvonnassasi ammuskella haulikollasi. Ei muuta kuin ensi uutena vuotena jotain valopateja haulikkoon ja metsään lasten kanssa ammuskelemaan. Lainsäädäntö on nerokas :)

• Tykkää
Reactions: emppu75 ja Eedla
Sitä se tarkoittaa juu, mutta harva on asian suhteen niin tiukka kuitenkaan.

Mä rikoin eilen lakia antamalla lapsille tähtisadetikkuja pari pakettia. Pieniä ja isoja. Ja lasten kaverit (alle 10 v) sytyttivät kaikenmaailman pikkupaukkuja, aikuisen ohjauksessa isompia rakettejakin.