Eikös se mene niin että vaikka olisi kuinka pienet raskausviikot niin ultrassa pitäisi näkyä edes jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmattako odottava?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmattako odottava?

Vieras
Minulla siis tilanne että tein plussatestin maanantaina jolloin oli kp25/28. Tuli siis selvä plussa. Meillä on miehen kanssa ehkäisy pettänyt joten tämä raskaus tuli täysin puun takaa ja nyt olenkin ollut aika ymmälläni. Varasin siis ajan yksityiselle jotta saisin tietää raskauden tarkan keston. Menkoista laskettuna se olis n. 4+. Ultrassa ei kuitenkaan näkynyt yhtään mitään. Lääkäri oli sitä mieltä että se on kohdunulkoinen ja että minun olisi hyvä muutenkin tehdä abortti kun mulla on jo kaksi lasta ja diabetes :O Laittoi kuitenkin labrakokeeseen ja tulokset saan tänään. Nyt olen hieman hämilläni että onko se todella kohdunulkoinen vai onko minulla liian aikaiset viikot että ultrassa näkyisi jotain? Olen käsittänyt että ultrassa näkyy edes ruskuaispussi jos on raskaana,huolimatta aikaisista viikoista. Kiitos paljon infosta jo etukäteen :)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Kolmattako odottava?:
Lääkäri oli sitä mieltä että se on kohdunulkoinen ja että minun olisi hyvä muutenkin tehdä abortti kun mulla on jo kaksi lasta ja diabetes :O
ihan oikeesti? uskomatonta!!

Kyllä :( Lääkäri oli muutenkin vähän kummallinen,ei jotenkin yhtään ammattitaitoinen vaikka yksityinen olikin. Ja oli sitä mieltä että vahingoitan sekä itseäni sekä mahdollisesti syntyvää lastani jos pidän vauvan.

Mulla ultrattiin eka kerran 5+5, eikä siellä mitään näkyny ja lääkäri sanoi että tuulimunaraskaus. Gynellä kun kävin niin hän sanoi, että näillä viikoilla harvoin mitään näkyy, ja ultrasi uudestaan ja sanoi, että raskaus on ihan oikeella mallilla, et hyvin hyvin pieni harmaa möykky sieltä näkyi. No nyt ollaan rv 20+2.... :heart: Ja neuvolassa kun vielä tilitin tuntemuksia niin hänkin sanoi, että ei vielä noinkaan aikasin näy yleensä mistään..

Mulla ei siis näkynyt yhtään mitään,ei edes ruskuaispussin alkua tms. Oletin että jonkinlainen solumöykky siellä pitäis näkyä vaikka raskaus on superalussa. Mutta ehkä olen väärässä....tänään menen jorviin joka tapauksessa niin saapi nähdä mitä sanovat.

ei näkyny vielä edes 5+ ja nyt on rv22 ja päivät pysyneet samoina eli ei niin, et olis kierto ollutkin silloin pidempi vaan ihan olin 5+ raskaana, eikä mitään näkyny. Aika karua, et lääkäri ehdotti aborttia, kun JO KAKSI lasta. eihän se vielä mikään suuri lapsiluku ole!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kolmattako odttava?:
Mulla ei siis näkynyt yhtään mitään,ei edes ruskuaispussin alkua tms. Oletin että jonkinlainen solumöykky siellä pitäis näkyä vaikka raskaus on superalussa. Mutta ehkä olen väärässä....tänään menen jorviin joka tapauksessa niin saapi nähdä mitä sanovat.
Ei se solumöykky erotu sieltä vielä muiden solujen joukosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ei mullakaan näkyny:
ei näkyny vielä edes 5+ ja nyt on rv22 ja päivät pysyneet samoina eli ei niin, et olis kierto ollutkin silloin pidempi vaan ihan olin 5+ raskaana, eikä mitään näkyny. Aika karua, et lääkäri ehdotti aborttia, kun JO KAKSI lasta. eihän se vielä mikään suuri lapsiluku ole!!!

Lääkäri perusteli sanomansa sillä että mulla on takana jo kaksi sektiota joista viimeisimmästä 2v ja sitten kun on tää diabetes. Kyllä mä sen tiedostan ja ymmärrän kun viime sektiostakin meni viikkokausia toipuessa mutta mielestäni on aika rumaa sanoa suoraan että ´suosittelen raskaudenkeskeytystä´ Pattitilanteessa tässä kyllä ollaan koska raskaus osui huonoimpaan mahdolliseen kohtaa; olen juuri saanut vakituisen työpaikan ja syksyllä aloitan opiskelut mutta en silti sano että ehdottomasti teen abortin ja lekuri olisi voinut mielestäni valita sanansa paremmin.

Lääkäri oli sitä mieltä että se on kohdunulkoinen ja että minun olisi hyvä muutenkin tehdä abortti kun mulla on jo kaksi lasta ja diabetes :O

Kyllä :( Lääkäri oli muutenkin vähän kummallinen,ei jotenkin yhtään ammattitaitoinen vaikka yksityinen olikin. Ja oli sitä mieltä että vahingoitan sekä itseäni sekä mahdollisesti syntyvää lastani jos pidän vauvan.

järkyttävä tyyppi!

Joku puoskari. Ei pidäkään näkyä vielä. Kuten joku sanoi, vasta rv 6.

Yhteistyössä