EIkös äitiyspv.rahaa ruveta maksamaan heti kun jää äitiyslomalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tia-Marie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
raha tulee päivää ennen kuin on l.a. päätös varmaan olis pitäny jo tulla

Eihän se lasketusta-ajasta riipu se maksupäivä. Tai no joo, välillisesti kyllä, kun sen mukaanhan sitä jäädään äitiyslomalle.

Mutta siis, maksupäivä määräytyy sen mukaan, miten olet äitiysrahakautesi aloittanut. Eli joko vähintään 30 päivää ennen laskettua-aikaa tai viimeistään 50 päivää ennen.

Ai,se ei olekkaan niin että jos ä.loma alkaa vaikka 30.6,niin sitä maksetaan silloin jo. Vaan kun la. on 30.7,niin sitä maksetaan ed. päivänä eli 29.7 alkaen...
Ymmärsinkö oikein? :)
Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Mia-Marie:
Ai,se ei olekkaan niin että jos ä.loma alkaa vaikka 30.6,niin sitä maksetaan silloin jo. Vaan kun la. on 30.7,niin sitä maksetaan ed. päivänä eli 29.7 alkaen...
Kiitos.
Siis kyllä sulle maksetaan heti 30.6 päivältä mut sää et saa niitä rahoja ennen ku 29.7 aikasintaan.. Eli se maksetaan takautuvasti..

Alkuperäinen kirjoittaja Mia-Marie:
Kiitos.

Siis äitiyspäivärahaa maksetaan ensimmäisestä äitiysrahakauteen oikeuttavasta päivästä alkaen, eli jos äitiysrahakautesi alkoi 30.6, niin siitä alkaen saat rahaa. Maksupäivä määräytyy sitten sen mukaan, montako päivää ennen olet äitiyrahaoikeutesi aloittanut. Jos olet aloittanut 30 päivää ennen, niin voit laskea itse maksupäivän. Muista, äitiysrahaviikko on kuuden päivän mittainen -arkipyhät.

kela tykkää maksaa kaiken "takautuvasti".
mä en ole vieläkään saanu päätöstä,ja kaikki on kuulema sielä papereissa ok,mutta ei sitten kertonu että mieksei sitä päätöstä ole tehty.piru vie.
mulla la 19.8 :o

Yhteistyössä