Eikös tuo Lassie- merkki ole ihan yhtä hyvä kuin Reimakin? Samassa tehtaassa ne ainakin tehdään.

• Viestiketjun aloittaja merkitön
  • Ensimmäinen viesti
vv
Kyllä on yhtä hyviä. Joka tapauksessa kurikset laitetaan molempien päälle. Lassiehen ettei vesi tule läpi ja ReimaTeciin koska se on niin kallis eikä sen suvaita likaantuvan. Miksi siis maksaa suotta puolet enemmän Tecista?

"irina"
No jos sinua ei yhtään hävetä, että perheesi mielletään köyhäksi, niin laitappa vaikka H&M pumpulipuku ja foliosta vesisuoja.

Huoh, ehkäpä lapsesi toivoisi, että vähän häneen investoisit.

..
niin firmahan on sama, mutta en sitten tiedä onko tehdas sama, kiinassahan ne kuienkin tehdään. enemmänhän tuohon vedenpiävyyteen ja muihin ominaiuuksiin vaikutttaa se, mistä kankaasta se tuote on valmistettu ja onko sumat teipattu. esim tuo äitiyspakkauksen haalari on k.o firman tuotantoa mutta en silti usko että se pitää vettä

Mep
Kyllä on yhtä hyviä. Joka tapauksessa kurikset laitetaan molempien päälle. Lassiehen ettei vesi tule läpi ja ReimaTeciin koska se on niin kallis eikä sen suvaita likaantuvan. Miksi siis maksaa suotta puolet enemmän Tecista?
Molempia valmistetaan Tecinä, ei vaan välttämättä löyty joka kaupasta. Piti oikein tutkia nimittäin Lassien sivuilta kun täällä keskusteltiin kovasti aiheesta tec/ vai ilman....

Lassie on munkin mielestä ihan ok, ostettu jo monet talvihaalarit ja nyt välikausitakki + housut. Ilman tecciä kun en hoksannut, että niitäkin saa.

Di-do
Oon ihan tykännyt Lassiesta. Ja vaatteet käyttötarkoituksen mukaan. Tekniset vaatteetkin likaantuu, joten vk-vaatteiden päälle lennähtää joka tapauksessa usein kurikset.

vv
[QUOTE="irina";23419437]No jos sinua ei yhtään hävetä, että perheesi mielletään köyhäksi, niin laitappa vaikka H&M pumpulipuku ja foliosta vesisuoja.

Huoh, ehkäpä lapsesi toivoisi, että vähän häneen investoisit.[/QUOTE]

:LOL: Noin sanoo mamma joka on lähtenyt mukaan kilpavarusteluleikkiin. Eihän joku alle 10v. edes tiedä mikä on Reima ja mikä Lassie, eiköhän pääasia ole pysyä lämpimänä.

a.p.
[QUOTE="irina";23419437]No jos sinua ei yhtään hävetä, että perheesi mielletään köyhäksi, niin laitappa vaikka H&M pumpulipuku ja foliosta vesisuoja.

En kohota itsetuntoani lapsieni ulkoiluvaatteilla :D Tiedän kyllä tilini saldon ilman, että sitä täytyy jollain puvulla tiedottaa :) Hassuja nämä jutut!

:LOL: Noin sanoo mamma joka on lähtenyt mukaan kilpavarusteluleikkiin. Eihän joku alle 10v. edes tiedä mikä on Reima ja mikä Lassie, eiköhän pääasia ole pysyä lämpimänä.
No näi on. Ja ne suurimmin huutelee noloutta jotka ei oo kokeilleet edes muuta ku reimaa tms muka hienoa muihin verrattuna. Kas kun mun 3v ei oo ollu mitää kuivanapysymisongelmaa lassiepuvuissa.

"napsu"
Meillä on käytetty pelkästään Lassietecin haalareita, ja hyvin on toimineet. Ja aion ostaa myös välikausipuvun (takin ja housut, haalari on jo). Kuosit ovat mielestäni paljon nätimpiä ku Reimateceissä.

Reimatec pitää vettä paljon paremmin kuin Lassietec, sen olen nyt huomannut.

Meidän muksuille mahtuu vielä viime syksyistä Lassieta päälle tänäkin keväänä, mutta on meillä sitä Reimaakin ja Ticketiä ja vaikka mitä. Ihan käyttötarkoituksen mukaan.

Kurahousuihin en koske, joten vesikelillä pitää laittaa lapsille päälle jotain muuta kuin Lassieta.

"vieras"
työn puolesta tiedän Lassien olevan ihan toimiva vaate, pitää minkä lupaa ja kangas on kestävämpää kuin esim. Reiman vastaavat.

Mutta miksi en itse ole niitä käyttöön osatanut on yksinkertaisesti se että ovat minun makuuni tylsiä. Hyviä joo, mutta kun panostaisivat vähän ulkonäköön enemmän.. ymmärrän kyllä sen taas vaikuttavan hintaa aikalailla yms.

Meillä ei ole käytössä kurikset, paitsi jos vaatteet eivät ole kosteussuojattuja. Saavat kulua, oli ne sitten Molo Kidsin, Polarn O.Pyretin, Legon tms. valmistajan, käyttöön kun ne hankitaan niin kuluakin saavat ja myös likaantua.
Joo eilen hipalailin 50% alesta yhtä kaksiosaista pukua, mutta jäi rekkiin kuitenkin tylsyytensä takia.

"mami"
No mulla on ollu kumpaakin ja kyllä ne on ihan ok molemmat, mutta eivät ne kyllä tasaveroisia ole. Lassie on reiman halpaversio, samoin kuin monella muullaki merkillä on omat halpaversionsa, ja toki laatu on alempi kuin kalliimmassa. Meillä ainakin reimatec on parempi ollu käytössä kuin lassie tai lassietec, se on ainoa joka pitää oikeesti vettä (me ei käytetä niitä kuriksia). Lassietec ei pitäny yhtä hyvin vettä kun sellainen meillä oli. Ja lassietec kului nopeammin polvista ja pepusta kuin reimatec. Mutta hinta-laatusuhde taas on lassiessa kuitenki ehkä parempi kuin reimatecissa, hintaeroa on enemmän kuin laatueroa. En tiedä tajusko kukaan mitä tarkoitan... :| :D mutta joka tapauksessa. Lassie ei siis oo sama kuin reima vaikka saman firman tuotoksia onkin.

"vieras"
[QUOTE="mami";23419609]No mulla on ollu kumpaakin ja kyllä ne on ihan ok molemmat, mutta eivät ne kyllä tasaveroisia ole. Lassie on reiman halpaversio, samoin kuin monella muullaki merkillä on omat halpaversionsa, ja toki laatu on alempi kuin kalliimmassa. Meillä ainakin reimatec on parempi ollu käytössä kuin lassie tai lassietec, se on ainoa joka pitää oikeesti vettä (me ei käytetä niitä kuriksia). Lassietec ei pitäny yhtä hyvin vettä kun sellainen meillä oli. Ja lassietec kului nopeammin polvista ja pepusta kuin reimatec. Mutta hinta-laatusuhde taas on lassiessa kuitenki ehkä parempi kuin reimatecissa, hintaeroa on enemmän kuin laatueroa. En tiedä tajusko kukaan mitä tarkoitan... :| :D mutta joka tapauksessa. Lassie ei siis oo sama kuin reima vaikka saman firman tuotoksia onkin.[/QUOTE]

Meillä ei ole ollut mitään ongelmia "Lassien G Tech" haalareiden kanssa, niitä on käytetty sekä talvi- että välikausuversioina.

Suzyanne

Ei hyvää päivää. Tarkoitatko oikeasti että lapsella pitäisi olla mahdollisimman kallis puku, ettei perhettä mielletä köyhäksi ja että näkee että lapseen investoidaan?

Mitä sitten tapahtuu, jos perhe mielletään köyhäksi kun on vaan Lassieta eikä tekkejä? lastensuojeluilmoitus? :D

Nim. äiti joka osti lapselleen Tarjoustalosta Skilan vk-puvun hintaan 39,90, ja meinaa ostaa sen kanssa käytettäväksi käytetyt kurikset, muttei silti ole sen huonompi ihminen kuin nekään jolla on Reimatecin puvut. On vaan rahalle muutakin käyttöä kuin vaatteet, esim. kaksi asuntoa ulkomailla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Ei hyvää päivää. Tarkoitatko oikeasti että lapsella pitäisi olla mahdollisimman kallis puku, ettei perhettä mielletä köyhäksi ja että näkee että lapseen investoidaan?

Mitä sitten tapahtuu, jos perhe mielletään köyhäksi kun on vaan Lassieta eikä tekkejä? lastensuojeluilmoitus? :D
Aika surullista jos ihmiset, joilla ei ole varaa ostavat kalliita merkkihaalareita etteivät "erotu" joukosta.

Itse asun onneksi vielä sen verran maalla etteivät kaikki merkkihöpötykset ole tänne levinneet. Meillä olisi varaa ostaa vaikkapa 150 € haalari, mutta en näe siinä mitään järkeä, kun paremmalla hinta-laatu suhteella löytyy haalareita.

"mami"
[QUOTE="vieras";23419651]Meillä ei ole ollut mitään ongelmia "Lassien G Tech" haalareiden kanssa, niitä on käytetty sekä talvi- että välikausuversioina.[/QUOTE]

Mä en oo niitä ikinä kokeillu, vain tavallista lassieta ja lassietecia. Joku kerta meinasin ottaa mutta vierastan vähä niitä kun se kangas on sellasta jäykkää ja kovaa (mutta sen takia se varmaan kestääkin).

Suzyanne
[QUOTE="vieras";23419699]Aika surullista jos ihmiset, joilla ei ole varaa ostavat kalliita merkkihaalareita etteivät "erotu" joukosta.

Itse asun onneksi vielä sen verran maalla etteivät kaikki merkkihöpötykset ole tänne levinneet. Meillä olisi varaa ostaa vaikkapa 150 € haalari, mutta en näe siinä mitään järkeä, kun paremmalla hinta-laatu suhteella löytyy haalareita.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Itse olen tosin ostanut pari Reimatecin haalaria, mutta toinen oli -50% alessa ja toisen ostin kaverilta käytettynä. Uutena en kyllä ikimaailmassa raaskisi ostaa yli satasen haalaria, kipuraja mulla menee vk-haalarissa tuossa 50 e kieppeillä ja talvihaalarissa noin 70 e:ssä. Halvemmallakin jos saa, niin hyvä vaan.

Poika menee syksyllä päiväkotiin, minusta on mukavempaa kun ei ole mitään vedenpitävää haalaria, niin sitten laittavat kurikset haalarin päälle. Haalari säilyy siistinä, ja siten myös auton turvaistuin/rattaat.

Yhteistyössä