eikös se ole miesten hommaa

tarkistaa että autossa on kaikki mahdolliset nesteet mitä tarvii?
Jäin eilen illalla melkein tien päälle,syynä ilmeisesti että autosta loppu kytkinnesteet,jota en tienny edes olevan.

Nyt en sitte pääse töihin ennenkuin auton saa takasi korjaamolta ja mies tietysti keikkahommissa
 
hei haloo
jos mies on keikka hommissa niin sinäkö oletat että hän huolehtii sulle autoon kaiken kun käy kotona? Eiköhän se auton käyttäjän pitäis osata huolehtia kulkupelistä ja jos ei osaa tehdä asialle mitään, niin pyytää apua/neuvoa. Vinkiksi vaan et koje taulussahan voi usein palaa punainen valo eikä se vaan ole käsijarrun merkkivalo.
 
no ei kytkinnesteitä kukaan tarkista säännöllisesti. Ei ainakaan mun (pedantti) insinöörimieheni joka kyllä pitää huolen, että autoissa on öljyä ja tuulilasinpesunestettä. Bensan saan huolehtia itse. (Koska bensamittari ei toimi ja tankin täyttöaste pitää arvioida trippimittarin mukaan ottaen huomioon kuin on ajanut. Moottoritie kun nielee rutosti menovettä.)

Eli tästä ei nyt saa kenenkään syytä. :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
no nyt mä olen vähän pettyny :/
Älä suotta ole... Eihän minulla henk.koht. ole koskaan päässyt niin käymään, että äijää voisin syytellä :saint: Minähän olen ehdottoman palvova Gestap.. siis alamainen.

Mutta joku suunnitelma B on oltava. ;)
 
päätön
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
kyllä te selitellä osaatte :LOL: :xmas:
Mutta selitäpäs sinä se, miten on mahdollista, että ap:n autolle kävi, kuten kävi?
kytkimen työsylinteri vuotaa säiliön nopeemmin tyhjäks kun mies palaa reissulta :attn: B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No sä voit lukea tuon niin, että "Jos homma on tekemättä, se on jonkun muun homma"
Hienosti osaat kääntää suomi-mies-tulkkaukset ;) Sujuuko myös toisin päin?
Riippuu kovasti paljon siitä, miten asia hyödyttää muo :LOL:
Ainakin toi ymmärtäminen on joskus vähän niin ja näin :snotty: :whistle: Mutta tuosta lauseesta "tekemättömät hommat kuuluu jollekin muulle kun minulle" mä hallitsen kaikki mahdolliset variaatiot :saint:
 
vieras
Mä olen blondi nainen, mutta silti pidän ihan itse huolen että autossani on oikeat määrät nestettä ja muutkin kunnossa.

Öljyn tarkistan viikottain rutiiniluontoisesti, kytkin- jarru- ja pissapohjannesteet kerran kuukaudessa (pissapojan nesteen näin sadeaikaan täytän useammin jos valo alkaa palamaan). Kurkkaan myös renkaiden yleisilmeen myös ilmanpaineen osalta viikkotarkastuksessa, samoin tarkistan että parkki- ym valot palavat eli poltiimoita ei ole mennyt. Jos on pimeänä niin otan hanskalokerosta varapolttimon ja vaihdan sen.

Kun sain ajokortin 18-vuotiaana ja isä antoi luvan lainata autoa, nämä olivat opetukset ja lainauksen ehdot. Tankki tietty piti lisäksi täyttää samaan missä se oli ennen lainausta ;) Näillä opeilla olen ajanut jo ennen miestä enkä ole jäänyt kuin yhden kerran tielle, ja sekin johtui kaasuvaijerin katkeamisesta :D

Kaikki täyttöpaikat ja oikeat nesteet + pintakorkeudet löytyvät auton huolto- ja käyttöohjeesta... eikä vaadi insinöörin koulutusta. Vuodessa tulee noin 32000 ajokm.
 

Yhteistyössä