Eikös Forrest Gump ole laatuelokuva

• Viestiketjun aloittaja "Liisa"
  • Ensimmäinen viesti
"Liisa"
Ottaa päähän kun muka nolasin itteni. Oltiin kaffella naisporukalla ja tuli sitten puhetta tv-ohjelmista ja sieltä tulee Forest Gump. Sanoin sitten jotain, että mahtavaa että tulee meille leffailta että en ole sitä nähny... No sitten melkein kaikki alko haukkuu sitä elokuvaa yms yms.

No tulin sit kotiin ja tarkastin jutut. Elokuvahan on merkkiteos ja voittanut oscareita ja muita pystejä roppakaupalla. Harmi etten tota tiennyt olis voinu lyödä luut kurkkuun muutamalle.

Miksi joidenkin on pakko haukkua hyviä leffoja tms. ja sitten taas nostaa ylös jotain semmosta jotka ei kato kuin päästään vinksahtaneet. En ny muista mitä elokuvaa joku kehu, mutta kuullosti taase semmoselta roskalta että ei tavallinen ihminen varmana kattos.

Sama se mulle, tänään katotaan miehen kans Forrest Gump ja sitten euroviisut!

"vieras"
Pitääkö sun siis leffa-arvosteluista katsoa, että voiko joku leffa olla hyvä? Etkö voi vaan sanoa kavereillesi, että sun mielestä se ainakin on hyvä - olivatpa muut mitä mieltä tahansa. Ei mulla ainakaan mene luu kurkkuun sen takia, jos joku haukkuu leffaa mitä itse pidän hyvänä.

"..."
siis forrest gump on yks maailman ihanimmista leffoista! ehdoton ykkös suosikki ollu jo pikkutytöstä! :) olen sen niin moneen kertaan nähny ettei ees pysty pysyyn laskuissa perässä, ja aion katsella sen taas kerran :) ja varmasti taas itkettää lopussa :D *oon itkupilli*

• Tykkää
Reactions: versatile
"sondersson"
Mä tykkään sekä Forest Gumpin tyylisistä leffoista että siitä "roskasta", esim Nude nuns with big guns on hyvä :D Mutta. Kun sä tulet tähän vinkumaan et miks kavereitten pitää haukkua kyseistä leffaa niin miks sitten ite haukut heiän kehumaa leffaa roskaksi (vieläpä sitä näkemättä)?

hilloo
Yksi mun lempileffoista! :heart:

Ainoa, mikä tässä sun aloituksessa ihmetytti, on tuo sun asenteesi. Eli siis sunko mielestä kaikkien pitäisi tykätä kaikista elokuvista, jotka on voittanut jotain pystejä? Tottakai sun kaverit saa olla sitä mieltä, että Forrest Gump on ihan paska leffa. Ei se sulta ole pois. Ja eiköhän ne sun kaverit tiedä, miten suuren suosion tuo elokuva on saanut. Toiset vaan ei lue leffa-arvosteluista, voiko jostain elokuvasta tykätä vai ei, vaan muodostavat ihan itse omat mielipiteensä. Enkä mä muuten tajua, että miten sä nyt ittes tossa nolasit?! Paitsi tekemällä tän aloituksen.

(Mun mielestä Amelie on ihan paska, vaikka sitä niiiiiin monet hehkuttaa..)

"Besserwisser"
On hieno leffa, todella.

Vaatii tietty vähän kulttuurintuntemusta ja älliä että ymmärtää sen.
Väittäsin kyllä, että nimenomaan ne ihmiset joilla tuota kulttuurintuntemusta ja älliä on eniten, eivät erityisesti piittaa leffasta. Yleisesti voisin omasta tuttavapiiristä sanoa niin, että akateemiset harvemmin piittaavat tästä. Tää on ns. junttikansan "ei-aivot-narikkaan"-elokuva eli se tarkoittaa sitä, että elokuvassa on vähän muutakin kuin actionia.

Oma mielipide: isolla rahalla tehty, yliarvostettu ja ylilaskelmoitu elokuva. Kyyniset tekijät laskelmoivat katsojan naiiviuden piikkiin ja sehän tehos aikoinaan.

En tiedä, minusta Tom Hanks tekee siinä(kin) elokuvassa loistavan suorituksen ja pidän elokuvasta paljon. Jokainen kai osaa muodostaa oman mielipiteensä leffasta :) Mulle tuo leffa on sellainen kevyt välipala, en yleensä katso komediaa juurikaan, mutta Tom Hanks osaa ja esimerkiksi Terminaali oli juuri näyttelijäsuorituksen vuoksi niin hyvä.

nojoo
[QUOTE="Besserwisser";26338878]Väittäsin kyllä, että nimenomaan ne ihmiset joilla tuota kulttuurintuntemusta ja älliä on eniten, eivät erityisesti piittaa leffasta. Yleisesti voisin omasta tuttavapiiristä sanoa niin, että akateemiset harvemmin piittaavat tästä. Tää on ns. junttikansan "ei-aivot-narikkaan"-elokuva eli se tarkoittaa sitä, että elokuvassa on vähän muutakin kuin actionia.

Oma mielipide: isolla rahalla tehty, yliarvostettu ja ylilaskelmoitu elokuva. Kyyniset tekijät laskelmoivat katsojan naiiviuden piikkiin ja sehän tehos aikoinaaan.[/QUOTE]

eikö tämä päde melkein kaikkeen hollywood-tavaraan?

Lunatic
Kyllä se elokuva kuuluu sellasiin, joka ois hyvä jokaisen katsoa. En tiedä miksi.:D
Itse oon katsonut sen muutamaankin otteeseen kun omistin ko. vhs:n, nyt en moneen vuoteen.

"Besserwisser"
eikö tämä päde melkein kaikkeen hollywood-tavaraan?
Kyllähän se näin paljolti on. Tosin kyllähän sieltäkin joskus tulee mielenkiintoisempaa tavaraa. Makuasioitahan nämä kaikki ovat, mutta jos otetaan vaikka IMDB:n Top 100 leffat (toki erittäin länsimais/maskuulinismaku painottunut lista), niin aika suuri osa niistä on Hollywood-tuotantoa. Silti 90-luvun alkupuolen jälkeen Hollywoodista tulleet aidot klassikot ovat vähissä. Niihin en todellakaan laske Titanicia (joka sinällään on ihan hienosti tehty viihdepaketti) enkä varsinkaan Sormus-trilogiaa (jonka taso laskee kuin lehmän häntä ja joka alkuinnostuksen jälkeen tuntuu melkeinpä pilkalta kirjoja kohtaan).

Mountain Dumm
Kyllä se elokuva kuuluu sellasiin, joka ois hyvä jokaisen katsoa. En tiedä miksi.:D
Itse oon katsonut sen muutamaankin otteeseen kun omistin ko. vhs:n, nyt en moneen vuoteen.
No ei todellakaan kuulu. Sinällään mikä elokuva kuuluu sellaiseen luokkaan? No kenties massaviihdeleffoista esim. Schindlerin lista. Forrest Gumpissa ei ole mitään sanomaa, ellei sanomaksi sitten lasketa suorastaan haitallista "vilpitön mieli ratkaisee kaikki ongelmat."

Elokuva taistelee tasapäisesti Speden Lentävien Luupäiden kanssa. Lentävät Luupäät vievät kuitenkin voiton, koska leffassa haaskattiin resursseja vain murto-osa Forrest Gumpiin verrattuna. Lisäksi Lentävät Luupäät on lyhempi.

"Besserwisser"
Besserwisser tietää aika paljon elokuvista ollakseen intellektuelli joka ei niitä katso.
Tiedä nyt siitä intellektuellista, mutta kyllä mä olen katsonut Forest Gumpin (en pitänyt) ja aika monta muutakin leffaa. Aika monta paljon huonompaakin leffaa. Kuitenkin leffoja koskee vähän sama asia kuin seksiäkin. Vähän pliisumpikin kokemus on parempi kuin ei mitään.

Minä olen katsonut todella paljon leffoja. Loistavia leffoja, keskivertoja leffoja ja myös kasapäin ihan uskomattoman huonoja leffoja.

"Besserwisser"
[QUOTE="KääKKä";26339016]Tom Hanks:n parhaimmat leffat ovat: Forrest Gump ja Vihreä maili. Ja ihan sama ovatko ne jonkun mielestä naivistisia, se "sanoma" pitää löytää sieltä.[/QUOTE]

Kyllä mun mielestä Hanksin paras leffa on Turner-Täystuho. Realistinen tutkielma ihmisen ja koiran välisestä suhteesta.

Yhteistyössä